۲۶ آبان ۱۳۸۸، ۸:۴۴

شیرزاد در گفتگو با مهر:

سری سوم "عملیات 125" را واقع‌بینانه‌تر می‌نویسم

سری سوم "عملیات 125" را واقع‌بینانه‌تر می‌نویسم

نویسنده مجموعه "عملیات 125" معتقد است سری سوم این پروژه را واقع‌بینانه‌تر و با توجه به امکانات تولید می‌نویسد تا قابل اجرا باشد.

مهدی شیرزاد درباره نگارش مجموعه "عملیات 125" به خبرنگار مهر گفت: صحنه‌های اکشن در سری دوم مجموعه "عملیات 125" زیاد بودم. البته من تا به حال فیلمنامه‌‌ای با این حجم صحنه‌های اکشن ننوشته بودم و نمی‌دانستم موفق می‌شوم یا نه؟ اما وقتی آقای افخمی از من خواست بنویسم، پذیرفتم. من شاگرد او هستم و چشم بسته هر کاری که بخواهند قبول می‌کنم.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر من سری اول هم نوشته بودم و به کار آشنا بودم. آقای افخمی به من گفت که نمی‌تواند نویسنده‌ای دیگری بیاوریم، چون هماهنگ شدن نویسنده دیگر سخت است. برای نوشتن سری دوم همزمان با نگارش تحقیقات هم انجام می‌دادیم. همچنین من در دفتری در ایستگاه 64 آتشنشانی مستقر بود و حدود چند ماه با آتشنشانان زندگی ‌کردم. چند بار همراهشان در عملیات‌ها شرکت کردم و چند نفر از فرماندهان آتشنشانی هم در طول کار به من مشاوره می‌دادند.

نجفی در نمایی از مجموعه "عملیات 125"

این نویسنده خاطرنشان ساخت:  حدود 18 تا 19 گزارش جذاب را مطالعه کردم و بر آن اساس طرح‌هایی نوشتم که آقای افخمی بعد از مطالعه گفت تنها 15 طرح آن قابل اجرا است و می‌توان جزئیات آن در آورد و برای اینکه کار از حالت یکدستی خارج نشود بعد از اتود زدن هر داستانی جلسه‌ای می‌گذاشتیم و اصلاحات لازم انجام می‌شد.

شیرزاد درباره اینکه چرا مجموعه بیشتر حوادث محور شده و دیگر شخصیت‌ها مثل حسین لطیفی (ایمان صفا) همچون سری اول نیستند، توضیح داد: بهروز افخمی در سری اول این مجموعه سعی می‌کرد یکسری شوخی‌ها را در طول کار در بیاورد، در حالی که در فیلمنامه نبود، اما در مجموع قرار بود سری دوم بیشتر حوادث محور باشد. البته به مرور زمان شخصیت‌ها هم برجسته می‌شوند.

وی ادامه داد: به هر حال نگارش سری اول و دوم مجموعه "عملیات 125" برایم تجربه‌ای متفاوت بود. البته به قول آقای آهنج برای صحنه‌های اکشن نظام استودیویی نداریم، به همین دلیل برخی صحنه‌ها اجرایی نبود. البته منظورم این نیست که عوامل ما تخصص‌شان در این زمینه کم است، اما محدودیت‌های تولید مانع از این کار می‌شود و در مجموع آقای آهنج تلاش خود را برای این پروژه انجام داد.

این نویسنده درباره نگارش سری سوم این مجموعه توضیح داد: در حال حاضر صحبت آن مطرح شده، اما هنوز جلسه‌ای در این باره نگذاشتیم. اگر بخواهم سری سوم "عملیات 125" را بنویسم، سعی می‌کنم واقع‌بینانه و با توجه به امکانات تولید بنویسم تا قابل اجرا باشد. الان که کار را می‌بینم متوجه اشکالاتم شدم و مسلماً قسمت بعدی را بهتر می‌نویسم. از آقای آهنج تشکر می‌کنم، چرا که فکر نمی‌کردم با این حجم صحنه‌های اکشن بتوانند به خوبی و در یک زمان کم کار مناسبی بسازند.

کد خبر 984075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha