۴ آذر ۱۳۸۸، ۱۲:۴۵

گزارش مهر از خاکسپاری یک شاعر/

شیدایی روی در نقاب خاک کشید

شیدایی روی در نقاب خاک کشید

پیکر شهرام شیدایی شاعر و مترجم فقید کشورمان که دو روز پیش (دوم آذر) پس از تحمل ماهها بیماری درگذشت ساعاتی پیش در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم خاکسپاری  زنده‌یاد شیدایی ساعت 10 صبح امروز با حضور اعضای خانواده و نزدیکانش و نیز جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ کشورمان در قبرستان شهرستان کرج برگزار شد و پیکر شیدایی در چهارمین قبر از دهمین ردیفِ دومین قطعه شماره این گورستان در کنار مزار پدر و مادربزرگش به خاک سپرده شد.

بیشتر اعضای خانواده و نزدیکان شیدایی برای خاکسپاری پیکر او صبح امروز خود را از دانمارک و آلمان به بهشت سکینه رسانده بودند.

بنا به وصیت شفاهی شیدایی سنگ مزار او توسط دوستانش از گلهای گلایول نارنجی رنگ پوشیده شد.

در این مراسم حسن ریاضی مترجم آثار ادبی و به ویژه شعر درباره زندگی و آثار شهرام شیدایی و تاثیر او در زبان آذری و فارسی سخن گفت. اردشیر رستمی طراح و کاریکاتوریست هم درباره شیدایی سخنانی کوتاه ایراد کرد.

جواد شریفی، علی زرین قلم، چوکا چکاد و مجید تیموری هم از دوستان و شاعران شیدایی بودند که به یاد او شعرخوانی کردند.

فرزانه طاهری، محسن حکیمی، رضا مهابادیان، روحی افسر و صالح عطایی از جمله نویسندگان و مترجمانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

 مراسم ترحیم این مترجم فقید ساعت 15 روز جمعه (6 آذرماه) در مسجد رسول اکرم (ص) جهانشهر کرج برپا خواهد شد.

شهرام شیدایی در سال 1346 به دنیا آمد. شش کتاب از مجموعه سروده‌ها و نیز اشعار ترجمه‌ای شیدایی به چاپ رسیده است. از جمله این کتابها می‌توان به مجموعه شعر"آتشی برای آتشی دیگر"، "آدمها روی پل" (ترجمه گزیده‌ای از اشعار شیمبورسکا با همکاری مارک اسموژنسکی و چوکا چکاد)، "خندیدن در خانه‌ای که می سوخت"، مجموعه داستان "پناهنده‌ها را بیرون می‌کنند" و "رنگ قایقها مال شما" (ترجمه گزیده‌ای از اشعار اورهان ولی) اشاره کرد.

وی در ماههای اخیر به سرطان متاستاز مبتلا شد و تومورهای سرطانی به نقاط مختلف بدن وی سرایت کرده بود و پزشکان از او قطع امید کرده و تنها چیزی که توصیه کرده بودند روی آوردن به درمان‌های سنتی بود. شیدایی ساعت 14:20 روز دوم آذر در سن 42 سالگی در منزلش در تهران درگذشت.

کد خبر 990284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha