بازی های رایانه ای
-
رئیس انجمن سردرد ایران عنوان کرد؛
شیوع سردرد با مشکلات گردنی در نوجوانان و جوانان
رئیس انجمن سردرد ایران گفت:نوجوانان و جوانان به دلیل استفاده طولانی مدت از رایانه و موبایل در حالتی که سر در وضعیت خم شده قرار می گیرد، در معرض خطر ابتلا به سردرد با منشا مشکلات گردنی هستند.
-
حمایت از فلسطین در اولین جشنواره مردمی بازی عمار
بازیهای «کابوس دشمن»، «شکارچی»، «روزهای مقاومت» و «حمله موشکی» مهمترین آثار ارسالی در حوزه «بیداری اسلامی، تحولات منطقه و مسئله فلسطین» جشنواره بازی عمار مشخص شده است.
-
سازنده بازی با مهر مطرح کرد؛
بازخوانی یک کودتا در «سالهای سیاه»/ تاریخ را در بازی روایت کنیم
عماد رحمانی گفت: تاریخ کشور ما بسیار پویاست به نحوی که میتواند بدون نیاز به تخیل و تغییری در قالب یک بازی جذاب روایت شودکه ما سراغ این محتوا نمیرویم.
-
حضور ۲۳ شرکت بازیسازی در الکامپ امسال؛
شرکتهای بازیسازی از الکامگیمز استقبال کردند
پس از به پایان رسیدن فرصت ثبتنام برای حضور در بخش الکامگیمز نمایشگاه الکامپ، تعداد ثبتنامکنندگان حاکی از استقبال و حضور پرشور بازیسازان در این نمایشگاه است.
-
دبیرخانه جشنواره اعلام کرد؛
مهمترین بازیهای حوزه «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» جشنواره عمار
بازیهای نبرد هور، قهرمان من، راهرو، بالهای تاریک، شعارنویس، عملیات انهدام و فارمولر نامزدهای بازی در حوزههای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی جشنواره بازی عمار اعلام شدند.
-
در چهارمین «مطالعات بازی»؛
ظرفیت درمانی بازیهای دیجیتال بررسی میشود
چهارمین شماره از ماهنامه مطالعات بازی با موضوع «بازیهای دیجیتال و سلامت» منتشر میشود.
-
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای:
ایرانیها ۷۹ دقیقه در روز گیم بازی میکنند/استقبال از بازیهای موبایلی
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه متوسط زمان استفاده از بازی رایانه ای در میان کاربران ایرانی ۷۹ دقیقه در روز برآورد میشود، گفت:۷۵ درصد افراد از طریق گوشی موبایل بازی میکنند.
-
آخرین مهلت ثبت نام بازی سازان در نمایشگاه الکامپ اعلام شد
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با اعلام جزئیات برپایی بخش ویژه بازیهای رایانهای در نمایشگاه الکامپ امسال، گفت: فعالان عرصه گیم تا پایان امروز برای ثبت نام در این نمایشگاه زمان دارند.
-
حضور موسسه فرهنگی خیبر با ۸ اثر در نخستین جشنواره مردمی بازی عمار
مدیر محتوای قاصدک موسسه فرهنگی خیبر گفت: موسسه فرهنگی کاربردی خیبر با ۸ بازی در ۲ نسخه اندروئید و رایانه در نخستین جشنواره بازی عمار حضور پیدا میکند.
-
در گفتگو با مهر عنوان شد؛
حوزه علمیه در طراحی بازیها احساس مسئولیت کند/خطر سرگرمی وارداتی
یک کارشناس فرهنگی-مذهبی با انتقاد از بیتوجهی مسئولان نسبت به اهمیت حوزههای مرتبط با سرگرمی و تفریح خواستار احساس مسئولیت نهادهایی همچون حوزههای علمیه در این مورد شد.
-
در گفتگو با مهر عنوان شد؛
بازی، ابزاری قوی برای آموزش است/ پیشنهاد راهاندازی «بازیخانه»
امیرحسین حمداوی کارشناس فرهنگی و فعال حوزه بازیسازی با طرح پیشنهاد راهاندازی «بازیخانه» بر نقش بازی بهعنوان یک ابزار آموزش به کودکان تأکید کرد.
-
ارسال ۱۷۲بازی دیجیتال به نخستین جشنواره مردمی بازی عمار
۱۷۲ اثر تا امروز در سه بخش «بازی کوچک pc»، «بازی اندروئید» و «نقد و پژوهش» به دبیرخانه نخستین جشنواره مردمی بازی عمار ارسال شده است.
-
مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای در غرفه مهر:
ایران میزبان رویداد گیم خاورمیانه میشود
مدیرعامل بنیادملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه بزرگترین رویدادصنعت بازیهای رایانهای درتهران برگزار میشود،گفت:در صورت موفقیت این رویداد، ایران میتواند میزبان رویداد گیم خاورمیانه شود.
-
برترین روندهای فناوری معرفی شدند؛
واقعیت مجازی و حسگرها مهمترین پیشرفت های فناوری سال ۲۰۱۷
همزمان با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۷ روندهای جدید فناوری که در ماه های آتی مورد توجه قرار خواهند گرفت در حال مشخص شدن هستند.
-
تمدید مهلت ارسال آثار به دو جشنواره «فیلم» و «بازی» عمار
مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم «عمار» تا ۳۰ آبان و جشنواره بازی «عمار» تا ۲۵ آبان تمدید شد.
-
در گفتگو با مهر تشریح شد؛
گزارش آماری درباره یک پدیده/ به «کلش آو کلنز» عادت کردهایم؟
مدیر مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال ضمن تشریح جزئیات نخستین پژوهش آماری درباره بازی «کلش آو کلنز» تأکید کرد: ۸۵ درصد از بازیکنان باور دارند که به این بازی عادت کردهاند.
-
برای نخستینبار منتشر میشود؛
حقایقی درباره کلش آو کلنز/ هزینه ۱۳۲میلیاردی ایرانیها برای بازی!
«کلش آو کلنز: منفورِ محبوب» عنوان گزارشی از مجموعه «پدیده سال» دایرِک است که برای اولین بار از واقعیتهای آماری درباره یکی از پرطرفدارترین بازیهای این سالها رونمایی میکند.
-
با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای؛
نمایشگاه گیم کانکشن ۲۰۱۶ فرانسه با حضور سه شرکت ایرانی آغاز شد
نمایشگاه گیم کانکشن ۲۰۱۶ فرانسه در حالی امروز آغاز به کار میکند که با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای سه شرکت بازیساز ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
-
میزان تخفیف GIST برای بازیسازان ایرانی افزایش یافت
نمایشگاه Gaming Istanbul یا GIST ترکیه که جزو همکاران رویداد بینالمللی TGC ایران است تخفیف خود را برای بازیسازان ایرانی که قصد شرکت در این نمایشگاه را داشته باشند را به ۲۰ درصد افزایش داد.
-
سازگاری با هدست واقعیت مجازی؛
این لپ تاپ نیاز علاقمندان به بازیهای ویدئویی را برآورده میکند
یک شرکت مرتبط به فناوری ارتباطات و اطلاعات از طراحی و عرضه لپ تاپ ویژه ای موسوم به Razer Blade Pro برای برطرف کردن نیازهای علاقمندان به بازی های ویدئویی خبر داده است.
-
گفتگوی مهر با مدیرعامل گیمکانکشن؛
سرعت شگفتانگیز رشد ایران در صنعت گیم/ فرهنگ آمریکا دیگر غالب نیست
مدیرعامل رویداد جهانی گیمکانکشن فرانسه ضمن تشریح شرایط حاکم بر بازار جهانی بازیهای رایانهای بر پتانسیل بالای ایران برای ورود به این میدان تأکید کرد.
-
تازهترین«دریچه» منتشر شد؛
درباره اعتیاد به بازیهای رایانهای چه میدانیم؟
سومین شماره ماهنامه دیجیتالی مطالعات بازی (دریچه) با موضوع «بازیهای دیجیتال و اعتیاد» منتشر شد.
-
از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای؛
سومین «دریچه» گشوده میشود/ همه چیز درباره اعتیاد به بازی
سومین شماره از ماهنامه مطالعات بازی (دریچه) با سوژه اعتیاد و بازیهای دیجیتال منتشر میشود.
-
در گفتگو با مهر تشریح شد؛
بازار جهانی بازیهای ایرانی به روایت آمار/ درآمد ۱.۲ میلیون دلاری
نخستین گزارش رسمی منتشر شده درباره وضعیت صادرات و عرضه بازیهای رایانهای ایرانی در بازارهای جهانی حکایت از درآمد ناخالص یک میلیون و ۲۳۵ هزار دلاری این بازار دارد.
-
با هدف بالا بردن کیفیت برگزاری TGC؛
مدیرعامل گیمکانکشن، بازیسازان ایرانی را ارزیابی میکند
پیر کارده، مدیر عامل گیم کانکشن از امروز به مدت چند روز با بازیسازان ایرانی جلسات متعددی خواهد داشت.
-
از سوی معاون حمایت بنیاد ملی بازیها؛
روند قیمتگذاری بازیهای رایانهای تشریح شد
قیمتگذاری، روندی است که در بنیاد ملی بازیهای رایانهای جهت احصا و تعیین قیمت تمام شده تولید یک بازی رایانهای انجام میشود.
-
گاردین گزارش کرد؛
تازهترین محصولات دنیای بازیها/ امیدها به «واقعیت مجازی» است
سونی امیدوار است بتواند با کنسول جدیدش روند کند فروش محصولات واقعیت مجازی را بشکند و بازی «Deus Ex» هم ثابت میکند ژانر گیمینگ آخرالزمانی هنوز جان دارد.
-
تلگرام سامانه خود را به بازی های گرافیکی مجهز میکند
شرکت تلگرام برای جذابیت بیشتر اپلیکیشن پیام رسان خود، بازی های گرافیکی سه بعدی به آن اضافه می کند.
-
آغاز مرحله نهایی سومین دوره جام بازیهای رایانهای خلیج فارس
پس از برگزاری دوره مقدماتی سومین دوره بازیهای رایانهای خلیج فارس از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۸ شهریورماه در سراسر کشور، نفرات برگزیده مسابقات مشخص و به مرحله پایانی راه یافتند.
-
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
کشورهای همسایه در کمین گیمرهای ایرانی/ نگاهمان را اصلاح کنیم
معین عموزاده برنده بزرگترین جایزه جهانی در فوتبال رایانهای (pes) نسبت به تلاش کشورهای حوزه خلیج فارس برای جذب گیمرهای ایرانی هشدار داد و از لزوم تغییر نگاهها به این حوزه گفت.