۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸

قربانی:

110 عضو هیئت علمی در دانشگاه جامع گلستان فعالیت می کنند

110 عضو هیئت علمی در دانشگاه جامع گلستان فعالیت می کنند

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه جامع گلستان گفت: در حال حاضر 110 عضو هيئت علمي و يکصد كارمند، 26 نفر بورسيه در رشته هاي مختلف در این دانشگاه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قربانی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پيش بيني مي شود در سالهاي آتي با توجه به گسترش حوزه هاي مختلف دانشگاه به عنوان بزرگترين دانشگاه استان شناخته شويم.
 
رئيس دانشگاه جامع گلستان خاطر نشان كرد: با توجه به محروميت استان در بخش صنعتي دانشگاه در رشته هاي فني و مهندسي و علوم پايه كه نقش مبنايي در توسعه استان دارد و در رشته هاي علوم انساني سرمايه گذاري بيشتري كرده است تا بتواند در سطخ استان نقش مهمي را براي توسعه صنعتي و فناورانه با داشتن دو دانشكده فني و مهندسي در گرگان و علي آباد ايفا كند.
 
قرباني اضافه كرد: تاسيس دانشكده فني و مهندسي از مصوبات سفرهاي رييس جمهوري وقت بود كه اين دانشكده سال قبل تاسيس شد و به عنوان چهارمين دانشكده استان  با رشته هايي چون مهندسي عمران، برق، معماري، نقشه برداري، كامپيوتر-نرم افزار، مهندسي پليمر كه در سطح كشور جزو 5 دانشگاه داراري اين رشته هستيم، علوم كامپيوتر، برق در حال فعاليت است و در حال پيگيري براي گرفتن رشته هايي چون مكانيك و صنايع نيز هستيم.
 
وي افزود: وي با اشاره به جدا شدن دانشگاه منابع طبيعي از دانشگاه جامع گفت: در صورت تجميع جلوي توسعه دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي گرفته نمي شد، در سايت سرخنكلاته كارهاي زير بنايي و زير ساختي انجام شده است كه همه آنها جزو مواردي است كه به چشم نمي آيد.
 
قرباني ضمن اشاره به تفاهم نامه دانشگاه جامع گلستان با اداره اجتماعي گفت: اين قرار داد براي ايجاد سه رشته اقتصاد تعاون، ترويج و كارآفريني تعاون و حقوق و مديريت تعاون در طي سه سال  و در مقطع تحصيلات تكميلي امضا شد اما چون تا كنون چنين رشته هايي در كشور نداشته ايم و تعريف شده نيستند بايد اساتيد، سر فصل ها و منابع درسي تعيين و تعريف شود كه كاري زمان بر است و در طي دو سال گذشته در حال پيگيري ان بوده ايم.
 
وي ادامه داد: يك تيم كارگاهي آموزشي براي تدوين و تعريف موارد لازم براي اين سه رشته برگزار كرد ، برنامه تدوين شده و به دفتر برنامه ريزي ارسال شد و پس از رفع اشكالات مي توانيم وارد بخش گسترش شويم، در حال حاضر نيز اساتيد و هيئت علمي كه مي توانستند در اين راه به ما كمك كنند را جذب كرده ايم.
 
رئيس دانشگاه جامع گلستان در ادامه اظهار داشت: مبلغ كل قرار داد براي ايجاد اين سه رشته 2.5 ميليارد تومان بود كه 1.5 ميليارد تومان به دانشگاه تحصيص داده شد و در سايت سرخنكلا با طرح در هيئت امنا ساختماني با 30 درصد پيشرفت فيزيكي براي اين رشته ها در نظر گرفته شده است، با پيگيري هاي انجام شده در اين دو سال اميدواريم در خرداد ماه اين سه رشته وارد دفترچه شده و در مهر ماه سال آينده اولين دانشجوهاي اين رشته ها در استان پذيرفته شوند.
 
وي در ادامه به برخي فعاليت هاي دانشگاه اشاره كرد و گفت: همكاري با دفتر نخبگان، دريافت مجوز اصولي ايجاد دانشگاه اقتصاد و علوم اداري، انتشار مجله آمايش جغرافيايي ، پيگيري دريافت مجوز براي اولين مجله علوم و فنون هسته اي به زبان انگليسي در كشورو مجله اي براي علوم انساني ، بررسي دانشگاه يا واحد بين الملل دانشگاه جامع گلستان كه عمده كارها تمام شده و تا چند ماه آينده منتظر دريافت كجوز اصلي هستيم، از مهمترين فعاليت هاي دانشگاه جامع علمي كاربردي است.
کد خبر 2138694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha