۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰

وزیر نفت به مهر اعلام کرد:

قیمت نفت به زیر 100 دلار کاهش نمی یابد/ احتمال مذاکره با اعضای اوپک

قیمت نفت به زیر 100 دلار کاهش نمی یابد/ احتمال مذاکره با اعضای اوپک

وزیر نفت با تاکید بر اینکه کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار غیر منطقی است، از توقف سقوط قیمت جهانی نفت خبر داد و اعلام کرد: اگر قیمت نفت به کمتر از 100 دلار کاهش یابد مذاکراتی با سایر اعضای اوپک برای برگزاری نشست فوق العاده انجام می شود.

رستم قاسمی امروز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت در تهران در گفتگو با مهر، با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی متوقف خواهد شد، اعلام کرد: پیش بینی می کنیم قیمت نفت به کمتر از 100 دلار در هر بشکه کاهش نیابد.

وزیر نفت در پاسخ به این سئوال مهر که آیا ایران از قیمتهای فعلی نفت رضایت دارد، تصریح کرد: کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار به ازای هر بشکه را منطقی نمی دانیم و این یک قیمت غیر منطقی است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر که آیا در صورت سقوط قیمت نفت به زیر 100 دلار هر بشکه احتمال برگزاری نشست فوق العاده اعضای اوپک وجود دارد؟ بیان کرد: وضعیت قیمت نفت در بازارهای جهانی را رصد می کنیم و در صورت کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار، مذاکراتی با سایر اعضای اوپک برای برگزاری نشست فوق العاده انجام خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین از امضای یک قرارداد جدید گازی با عراق خبر داد و افزود: به زودی میزان صادرات کالا و تجهیزات نفت و گاز ایران به کشور عراق افزایش می یابد.

کد خبر 2034580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha