۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب:

"قرضاوی" از برافروختن آتش جنگ در سوریه دست بکشد/ مسلمانان انتظار سخنان فتنه انگیز از علمای خود ندارند

"قرضاوی" از برافروختن آتش جنگ در سوریه دست بکشد/ مسلمانان انتظار سخنان فتنه انگیز از علمای خود ندارند

آیت الله اراکی در سفر به تونس، با تبیین شرایط حساس فعلی در جهان اسلام تاکید کرد که دشمنان اسلام نقشه‌ای شیطانی را برای از بین بردن یکپارچگی امت اسلامی طراحی کرده‌اند و درصدد هستند با دامن زدن به فتنه‌های طایفه‌ای و راه افتادن جنگ‌های مذهبی توجهات را از دشمن حقیقی یعنی رژیم صهیونیستی منحرف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «وحدت امت اسلامی» به همت و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی ایران و انجمن جهانی اعتدال در کشور تونس برگزار شد. در این همایش دهها تن از اندیشمندان و نخبگان دینی، فرهنگی و دانشگاهی و برخی از روسای احزاب تونسی، صادق المهدی نخست وزیر سابق سودان و آیت‌الله‌محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شرکت کردند.

آیت الله اراکی در این همایش با تبیین شرایط حساس فعلی در جهان اسلام تاکید کرد که دشمنان اسلام نقشه‌ای شیطانی را برای از بین بردن یکپارچگی امت اسلامی طراحی کرده‌اند و درصدد هستند با دامن زدن به فتنه‌های طایفه‌ای و راه افتادن جنگ‌های مذهبی توجهات را از دشمن حقیقی یعنی رژیم صهیونیستی منحرف کنند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر ضرورت هوشیاری و بیداری امت اسلامی برای مواجهه با این توطئه‌ها و خنثی سازی آنها تاکید کرد و با انتقاد شدید از مواضع تفرقه افکنانه و فتاوی فتنه‌انگیزانه برخی چهره‌های به‌ظاهر دینی جهان اسلام، گفت: آیا بهتر نیست یوسف القرضاوی و امثال او به‌ جای دامن زدن به آتش جنگ و خونریزی در سوریه توجه مردم را به دشمن حقیقی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی جلب کنند؟

در این همایش که برای نخستین بار در تونس برگزار می‌شد حاضران با استقبال شدید از سخنان آیت الله اراکی توطئه‌های دشمنان ملت های مسلمان و مزدوران داخلی آنها را محکوم کردند.

پیمان جبلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز با تاکید بر اهمیت همگرایی ملت‌های مسلمان گفت: مسلمانان امروز انتظار دارند از علمای خود سخنانی بشنوند که موجب تقویت صفوف آنان در برابر دشمن اصلی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی شود نه سخنانی که به فتنه ها و اختلافات دامن زند.

همچنین آیت الله اراکی با حضور دو ساعته در برنامه زنده شبکه تلویزیون الجنوبیه تونس به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در تقویت وحدت امت اسلامی و مبارزه با تلاش‌های تفرقه افکنان و فتنه‌گران پرداخت.

در این سفر همچنین آیت الله اراکی با منصف المرزوقی رئیس جمهوری تونس دیدار کرد و المرزوقي در این دیدار با تبريك برگزاري باشكوه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي در ايران خواستار تعامل جدي دو كشور براي ارتقاي مناسبات شد.

رئيس جمهوري تونس همچنين در تماسي تلفني با  حجت الاسلام روحاني انتخاب وي را تبريك گفت و افزود: به رييس جمهوري منتخب ملت ايران براي حل مشكلات منطقه و جهان اسلام ازجمله سوريه اميد بسته‌ايم.

رئيس جمهوري تونس در ادامه ديدار با آيت الله اراكي كه براي مشاركت در همايش وحدت اسلامي به تونس سفر كرده، از فعاليت‌هاي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در تقويت وحدت ميان صفوف مسلمانان جهان و مواجهه با فتنه‌هاي طايفه‌اي و مذهبي بويژه در شرايط حساس فعلي جهان اسلام تقدير كرد و گفت: تونس از هر تلاشي براي ايجاد وحدت و ترويج همگرايي در ميان ملت‌هاي مسلمان حمايت مي‌كند.

منصف المرزوقي همچنين با تكرار موضع قاطع كشورش در مخالفت با هرگونه دخالت خارجي در سوريه بر ضرورت پايان هرچه سريع‌تر بحران اين كشور از طريق راه‌حل‌هاي مسالمت‌آميز و سياسي تاكيد كرد.

کد خبر 2081491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha