۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳

موحدی نیا به مهر خبر داد:

همایش سرمایه گذاری در انار برگزار می شود

همایش سرمایه گذاری در انار برگزار می شود

انار - خبرگزاری مهر: فرماندار انار از برگزاری همایش سرمایه گذاری در این شهرستان خبر داد.

غلامعلی موحدی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بخش صنعت در شهرستان انار به خوبی انجام نشده است اقداماتی در زمینه جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن این شهرستان آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر این در بخشهای دام و طیور، صنایع تبدیلی کشاورزی و دیگر زمینه ها اقداماتی برای جذب سرمایه گذار صورت گرفته است و در این زمینه برگزاری همایش سرمایه گذاری را در دست اقدام داریم.

این مسئول اذعان داشت: این همایش چهارشنبه 29 آبان ماه در محل سالن اجتماعات تالار فرهنگیان انار با حضور مسئولین استانی، اساتید حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری، صنعتگران و کارآفرینان فعال شهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار انار بیان داشت: از آنجا که انار رتبه بالایی در سرانه پس انداز در بانکهای دولتی کشور را داراست باید این سرمایه را به سمت سرمایه گذاری و کارآفرینی سوق بدهیم.

موحدی نیا با بیان اینکه شهرستان انار یک اقتصاد تک محصولی دارد، تصریح کرد: این اقتصاد با توجه به اینکه وابسته به پسته است و اینکه اکنون با کمبود آب مواجه شده ایم باید هم از نظر کمی و هم کیفی اقداماتی انجام شود.

فرماندار انار عملی کردن افزایش راندمان آبیاری را در گرو ایجاد سیستم های نوین آبیاری، لوله گذاری، آبیاری زیرسطحی دانست و اضافه کرد: باید وضعیت کنونی حفظ و توسعه کشت متوقف شود.

راه اندازی سیستم دیجیتال انار

موحدی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح سامانه دیجیتال شهرستان انار همزمان با عید سعید غدیر، گفت: برای راه اندازی این سامانه نزدیک به 500 میلیون تومان هزینه شده است که از طریق اعتبارات شهرستان، صدا و سیما و خودیاری مردمی تامین شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی سیستم دیجیتال شهرستان انار تعداد شبکه ها از شش شبکه به 19 شبکه ارتقا یافت ضمن این با توجه به اینکه ماهواره هویت اسلامی جوانان را هدف قرار داده است راه اندازی سیستم دیجیتال ضروری به نظر می رسید.

فرماندار انار تصریح کرد: اینجانب از بدو حضورم این مهم را پیگیری و همانطور که وعده داده شده بود در عید سعید غدیر سیستم دیجیتال شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.
 

کد خبر 2167183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha