۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶

ساعی در گفتگو با مهر تاکید کرد:

نماینده ورزشکاران در انتخابات کمیته تغییر نمی‌کند/ دلایل دعوت نشدن حدادی

نماینده ورزشکاران در انتخابات کمیته تغییر نمی‌کند/ دلایل دعوت نشدن حدادی

رئیس کمیسیون ورزشکاران با تاکید بر اینکه این کمیسیون فهرست جدیدی مبنی بر معرفی نمایندگان ورزشکاران در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در اختیار این کمیته قرار نداده، گفت: قرار نیست در اسامی نمایندگانی که برای حضور در مجمع انتخاباتی معرفی کرده‌ایم، تغییری ایجاد شود و فردی جای دیگری را بگیرد. ساعی همچنین در مورد دلایل انتخاب نشدن احسان حدادی در فهرست مورد نظر توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک 18 آبان‎ماه تشکیل جلسه داد و اسامی اعضای مجمع انتخاباتی این کمیته را اعلام کرد، اعتراضات زیادی نسبت به نفرات تعیین شده مطرح شد. بخشی از اعتراضات مربوط به نمایندگان ورزشکاران بود که البته انتخاب آنها توسط کمیسیون ورزشکاران انجام شده و در اختیار هیات اجرایی قرار گرفته بود.

اینکه چرا احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک در مسابقات پرتاب دیسک جزو ورزشکاران منتخب برای حضور در مجمع انتخاباتی نیست، از اعتراضات اصلی در این زمینه بود؟ طی این مدت صحبت‌های زیادی هم مبنی بر تغییر نماینده ورزشکاران و جابه جایی میان آنها مطرح شد.

تغییر زمان انتخابات کمیته ملی المپیک و به تعویق افتادن آن اما بحث تغییر نمایندگان ورزشکاران را جدی‌تر کرد طوریکه اینگونه عنوان شده که کمیسیون ورزشکاران فهرست جدیدی مبنی بر معرفی نمایندگان این کمیسیون در اختیار کمیته ملی المپیک قرار داده است. خبری که البته هادی ساعی طی گفتگو با خبرنگار مهر آن را تائید نکرد.

ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه و دیگر پرسش‌های مطرح شده اینگونه پاسخ داد:

* کمیسیون ورزشکاران فهرست جدیدی در رابطه با معرفی نمایندگان این کمیسیون برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک در اختیار این کمیته قرار داده است؟

- نه؛ قرار نبود این کار را انجام دهیم و چنین کاری هم نخواهیم کرد. اصلا با چه هدفی باید این کار را انجام دهیم.

* به دنبال اعتراضاتی که نسبت به نبود احسان حدادی در این فهرست شده، اینگونه عنوان شد که طی انجام یکسری تغییرات و ارائه فهرست جدید، این ورزشکار جایگزین محمود میران می شود؟

- چرا باید این کار را انجام دهیم. ورزشکارانی که به عنوان نماینده ورزشکاران در مجمع انتخاباتی معرفی شدند، با تصمیم جمعی انتخاب شده‌اند و تغییر هم نخواهند کرد.

* اصلا ملاک انتخاب کمیسیون ورزشکاران برای معرفی نمایندگان ورزشکاران در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک چه بود؟ این انتخاب‌ها به چه صورت انجام شد؟

- 6 ورزشکاری که به عنوان نماینده ورزشکاران در مجمع انتخاباتی معرفی شدند، از میان 20 ورزشکار مورد نظر کمیسیون ورزشکاران انتخاب شدند که اتفاقا احسان حدادی هم یکی از آنها بود. در واقع ما برای تعیین نماینده کمیسیون ورزشکاران فهرستی از قهرمانان و به خصوص المپین‌ها را تهیه کردیم اما برای گزینش نهایی الویت را روی انتخاب افرادی گذاشتیم همکاری بیشتری با کمیسیون داشتند و حضور همیشگی در جلسات ما داشتند.

* یعنی دلیل انتخاب نشدن احسان حدادی چه بود؟

- همان طور که گفتم حدادی جزو فهرست 20 نفره ما برای انتخاب نمایندگان ورزشکاران بود. خیلی هم دوست داشتیم او در فهرست نهایی باشد چون از نایب قهرمان المپیک است و به هر حال حضور قهرمانان و بهره بردن از آنها وزن کمیسیون ورزشکاران و فهرست نمایندگان آنها را بالا می‌برد اما این ورزشکار با وجود دعوتی که از او می‌شد در جلسات کمیسیون شرکت نداشت. به همین دلیل جمع تصمیم گیرنده به او رای نداد.

* اگر حدادی در جلسات کمیسیون ورزشکاران شرکت داشت، به عنوان نماینده ورزشکاران انتخاب می‌شد؟

= غیبت حدادی در جلسات کمیسیون ورزشکاران یکی از دلایل ما برای انتخاب نشدن او بود. دلیل دیگر این بود که حدادی بیشتر اوقات در ایران نیست و تمرینات و اردوهایش را خارج از کشور پیگیری می‌کند. الان هم نمی‌دانم این ورزشکار ایران است یا نه؛ در هر صورت از آنجا که تاریخ برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک هم به طور دقیق مشخص نبود، نمی‌توانستیم ریسک کنیم و حدادی را انتخاب می‌کردیم. چون این احتمال وجود داشت که روز برگزاری مجمع انتخاباتی، او ایران نباشد. 

* اما زمانیکه فهرست اعضای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک شامل نمایندگان ورزشکاران اعلام شد، زمان انتخابات کمیته ملی المپیک (25 آذرماه) مشخص شده بود؟

- اما این زمان به 30 دی‌ماه تغییر کرد. به هر حال نمی‌توانسیتم چنین ریسکی کنیم چون یک رای هم جایگاه خود را دارد.

* چه کسانی در کمیسیون ورزشکاران حق رای دارند و به نوعی در تصمیم گیری‌ها نقش دارند؟

- به غیر از من افراد دیگری هم تصمیم گیرنده هستند. نفراتی مانند آقای کوهپایی که دبیر کمیسیون است و خانم‌ها کلهر، تهرانی و آقای دهقانی به عنوان نماینده ورزشکاران پاالمپیک.

* در حال حاضر کمیسیون ورزشکاران در چه شرایطی به سر می‌برد؟

- طی 6 - 5 سالی که من رئیس کمیسیون ورزشکاران هستم، این کمیسیون را به سختی و با چنگ و دندان نگه داشتم. ما حتی جایی نداشتیم تا نشست‌های خود را برگزار کنیم و در این مورد همیشه آقایان افشارزاده و رحیمی به ما کمک می‌کردند. حالا اما کمیسیون چون صاحب حق رای در مجمع انتخاباتی شده، برای همه مهم شده است. البته من این بابت خوشحالم.

* قرار شده از این پس در تمام نشست‌های هیات اجرایی یک نماینده از کمیسیون ورزشکاران شرکت داشته باشد. هفته گذشته شما به عنوان نماینده این کمیسیون شرکت داشتید. آیا حضور شما همیشگی است یا اینکه هر بار شاهد حضور یک نماینده از این کمیسیون خواهیم بود؟

- فرقی ندارد، اگر هم هر بار من در جلسات هیات اجرایی نباشم، مشکلی نیست. البته قرار است نشستی در کمیسیون ورزشکاران برگزار کنیم تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم. مهم این است که از این پس در جلسات هیات اجرایی یک نماینده خواهیم داشت. اینکه چه کسی برود، خیلی فرق نمی‌کند.

به گزارش مهر، بهداد سلیمی، حمید سوریان، هادی ساعی، محمود میران، الهه احمدی و آرزو حکیمی ورزشکارانی هستند که به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک معرفی شده‌اند. این مجمع طبق تصمیم جدید 30 دی ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 2183881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha