۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۹

شصتمین سالگرد مرگ بر آمریکا در دانشگاه امیرکبیر

شصتمین سالگرد مرگ بر آمریکا در دانشگاه امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر صبح امروز برنامه ای با حضور سه نفر از اعضای سابق تشکل های دانشجویی با موضوع "شصتمین سالگرد مرگ بر آمریکا در دانشگاه" برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز 16 آذر، مصادف با روز دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه ای با موضوع "شصتمین سالگرد مرگ بر آمریکا در دانشگاه" برگزار کرد.

در این برنامه میزگردی با موضوع جنبش دانشجویی و با حضور علی خضریان عضو پیشین شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، محمد صادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی و محمد مهدی میرزایی پور عضو پیشین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران  برگزار شد که هریک نظرات خود را  در رابطه با موضوع برنامه بیان کردند.

نمی توانیم به مذاکرات خوشبین باشیم 

محمد مهدی میرزایی پور- عضو پیشین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران به  اتفاقات سال 88 اشاره کرد و گفت: اتفاقات سال 88 این گونه نبود که فقط یک سری دنبال رای خود باشند. واقعیت این است که شکست غرب گرایی محرز شده بود. وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: زمانی که مسئولی می گوید یک موشک آمریکا می تواند تمام سلاح های ما را از بین ببرد نمی توانیم به مذاکرات خوشبین باشیم.

استفاده جریانات سیاسی بیرون دانشگاه از تشکل های دانشجویی

علی خضریان - عضو پیشین شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز به جریان های بیرون از دانشگاه اشاره کرد و افزود: خیلی از جریانات سیاسی بیرون دانشگاه علاقه مندند که از تشکل های دانشجویی و جریان های دانشجویی به عنوان بازوهای دانشجویی خودشان استفاده کنند و از دانشجوها برای بالابردن وزن چانه زنی تشکل سیاسی شان استفاده کنند.

 گفتمان سازی رسالت جنبش دانشجویی

محمد صادق شهبازی - دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز گفت:  وقتی می گوییم جنبش دانشجویی رسالتی دارد یعنی اینکه باید نسبت به آرمان ها و اصولی که در قانون اساسی مان است جریان سازی و گفتمان سازی کند مثلا زمانی که تولید ملی کنار گذاشته می شود و همه چیز به سیاست خارجه واگذار می شود جنبش دانشجویی باید وارد صحنه شده و نقد عالمانه و تخصصی داشته باشد.

در ادامه این برنامه حامد زمانی به اجرای سه موسیقی فریاد فردا، شناسنامه، و مرگ بر آمریکا پرداخت که با استقبال حضار رو به رو شد.

در انتها دانشجویان به راهپیمایی در صحن دانشگاه پرداختند و شعارهایی از قبیل مرگ بر آمریکا، دانشجوی بیدار است، از آمریکا بیزار است را سر دادند همچنین پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند و با قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام دانشگاه با آرمانهای انقلاب تجدید میثاق کردند.

کد خبر 2190423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha