۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸

رئیس اتاق ایران اعلام کرد:

سفر هیات اقتصادی آلمان به ایران در روزهای آینده

سفر هیات اقتصادی آلمان به ایران در روزهای آینده

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از سفر هیات اقتصادی و تجاری آلمانی به ایران ظرف روزهای آینده خبرداد و گفت: فعالان اقتصادی در تجارت با آلمان حرکتی نو را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعلی در دیدار با سفیر آلمان در ایران گفت: آلمان مرکز ترانزیت کالاهای ایرانی است و بر این اساسT باید حرکتی رو به جلو را در توسعه روابط تجاری و اقتصادی با آلمان شروع کنیم. البته تصور می رود که فعالان اقتصادی در تجارت با آلمان حرکتی نو را آغاز کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: هیاتی از کشور آلمان به زودی به ایران سفر خواهند کرد تا بتوانیم گسترش و توسعه روابط اقتصادی مشترک با فعالان اقتصادی ایرانی و آلمانی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی به توسعه پایدار مناسبات سیاسی منجر خواهد شد و بنابراین باید شرایطی را فراهم کرد که توسعه روابط اقتصادی ایران و آلمان بیش از گذشته صورت گیرد، این در حالی است که در شرایط جدیدی که به لحاظ سیاسی برای ایران به وجود آمده، تحولات مثبتی در حال وقوع است و بنابراین اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به دنبال این است که با توسعه مناسبات اقتصادی، بیشترین کمک را به دولت در راستای توسعه روابط سیاسی با کشورهای دنیا داشته باشد.

به گفته شافعی، دعوتنامه ای از سوی اتاق بازرگانی آلمان برای حضور رئیس اتاق ایران در این کشور ارسال شده است که بر این اساس، در دو ماه آینده، سفری به آلمان خواهم داشت که امیدوارم بتوانیم رایزنی لازم برای توسعه روابط اقتصادی را داشته باشیم.

وی از سفیر آلمان در ایران درخواست کرد تا با فردی که از سوی اتاق ایران به سفارت این کشور برای پیگیری روادید تجار و فعالان اقتصادی معرفی می شود، مورد توجه قرار گیرد تا فعالان اقتصادی بتوانند با کمترین مشکل، روادید دریافت کنند.

شافعی به این نکته اشاره کرد که درخواست های اتاق ایران برای صدور روادید سریع از آلمان، در چارچوب قوانین و مقررات خواهد بود.

کد خبر 2214323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha