۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۲۰

شکرنیا:

سامانه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی تکاب راه اندازی شد

سامانه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی تکاب راه اندازی شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی از راه اندازی سامانه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی تکاب در جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن شکرنیا عصر یکشنبه در آیین راه اندازی این سامانه دیجیتال تعداد فرستنده های تلویزیونی فعال درسطح استان را هزار و 300 فرستنده دانست و افزود: تعداد ایستگاههای تلویزیونی در سطح استان به 260 ایستگاه افزایش یافته و هم اکنون 12 خانه خبری درشهرستان های استان با تجهیزات کامل فعالیت هستند.

وی با اشاره به مشکلات سیگنال رسانی به برخی از مناطق بویژه روستاها، اعلام کرد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده احداث ایستگاه در 115 روستاي مناطق مختلف استان در اولویت کاری صدا و سیما قرار گرفته است.

شكرنيا تجهیز دیجیتال 50 ایستگاه تلویزیونی در آذربایجان غربی را ضروری دانست و افزود: برای افزایش پوشش دیجیتال از 72 به 90 درصد جمعیت استان و بهره مندی از شبکه های دیجیتال، نصب تجهیزات و فرستنده های دیجیتال در 50 ایستگاه ضروری به نظر مي رسد.

وي تاکید کرد: برای افزایش پوشش دیجیتال از 90 به 98 درصد جمعیت استان و بهره مندی آنان از برنامه های دیجیتال، نصب تجهیزات و فرستنده های دیجیتال در 200 ایستگاه ضروری است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی اظهار داشت : چنانچه در شهرستانهای چالدران و سردشت تجهیزات و فرستنده های دیجیتال نصب شود، بالغ بر 80 در صد جمعیت استان تحت پوشش شبکه های دیجیتال قرار مي گيرند.

وي اظهار داشت: درحال حاضر یک هزار و 300 فرستنده در 260 ایستگاه رادیویی وتلویزیونی درسطح استان فعال بوده که این تعداد 2 سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران 22 فرستنده در 22 ایستگاه رادیویی و تلویزیونی بود ولی هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی یک هزار و 300 فرستنده در استان فعال است.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی در پايان از بهره برداری آزمایشی و آماده افتتاح بودن فرستنده های دیجیتال شهرستانهای ماکو، سلماس و شاهین دژ، فاز دوم سیگنال رسانی زمینی دیجیتال STM1 و بازسازی سیستم ارسال ماهوراه ای خبر داد.

کد خبر 2227355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha