۱۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰

گزارش مهر/

برگزاری طرح "یک کیسه زباله ؛ یک هدیه" در چهارمحال و بختیاری/ اهدای بلیط رایگان بازدید از موزه ها

برگزاری طرح "یک کیسه زباله ؛ یک هدیه" در چهارمحال و بختیاری/ اهدای بلیط رایگان بازدید از موزه ها

شهرکرد - خبرگزاری مهر: طرح فرهنگی و زیست محیطی "یک کیسه زباله ؛ یک هدیه" در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری توسط انجمن زیست محیطی تسنیم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با برخی از مناطق کشور، شاهد اقدامات تحسین‌برانگیزی در روز طبیعت در استان چهارمحال و بختیاری بودیم.

انجمن محیط زیستی تسنیم در نكوداشت روز طبیعت و در راستای هم‌افزایی و ارتقای سطح مشارکت شهروندانی که طبیعت زیبای بروجن را برای سیزده‌بدر انتخاب کرده بودند به‌منظور حرمت نهادن به طبیعت و مقابله با پدیده نازیبا و ضدفرهنگی پرتاب سبزی‌های سفره هفت‌سین از خودروها و رهاسازی زباله‌ها در طبیعت و هم‌چنین کاهش چشمگیر رخدادهای خسارت‌زا مانند تخریب جنگل‌ها و گیاهان و همین‌طور آزار و اذیت جانوران؛ اقدام به تهیه بروشورهای آموزشی کرده تا با توزیع آنان، میهمانان طبیعت آن دیار را نسبت به پاس‌داشتن حرمت طبیعت حساس کرده و از آنان بخواهند تا برای پاسداری از طبیعت وطن همه باهم همراه شده و با تحویل زباله‌ها و سبزه‌های خود به مکان‌های پیش‌بینی شده در ورودی شهر بروجن، هدایای خود را دریافت کنند.

این برنامه فرهنگی که با عنوان "یک کیسه زباله ؛ یک هدیه" در روز 13 فروردین در بروجن برگزار شد، جمعیت هلال احمر و شهرداری بروجن و هم‌چنین ادارات کل میراث فرهنگی و حفاظت محیط زیست استان با انجمن محیط زیستی تسنیم همکاری داشته‌اند.

استقبال خوب شهروندان از طرح یک کیسه زباله ؛ یک هدیه

نایب رئیس انجمن زیست محیطی تسنیم بروجن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری طرح" یک کیسه زباله ؛ یک هدیه" در شهرستان بروجن، اظهار داشت: در این برنامه از همان ساعات آغازین صبح، بسته‌های آموزشی به همراه کیسه‌های زباله به خانواده‌هایی که قصد گذراندن مراسم سیزده‌بدر در طبیعت را داشتند تحویل داده ‌شد و به آنان گفته ‌شد که در هنگام بازگشت از طبیعت در صورتی‌که کیسه‌های پر شده از زباله را به محل‌های دریافت زباله در ورودی شهر بروجن تحویل دهند هدیه خود که بلیط رایگان شش نفره بازدید از موزه‌های استان است را دریافت خواهند کرد.

هومان خاکپور ادامه داد: در این برنامه تلاش بر این بود که مرحله‌ی بعد از جمع کردن زباله‌ها در کیسه‌های مخصوص، که حمل آنها به مبدأ حرکت است ترویج شود و از جا گذاشتن کیسه‌های زباله در طبیعت جلوگیری شود. خوشبختانه این طرح که برای نخستین‌بار در بروجن برگزار می‌شد بخوبی مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات قابل‌توجه برنامه‌های این روز، تحویل سبزه‌ها و دریافت هدیه بود که اتفاقا" این برنامه هم به‌خوبی مورد استقبال اهالی بروجن و مسافران نوروزی قرار گرفت. قرار دادن سبزه‌ها بر روی سقف خودروها و پرتاب شدن آن‌ها در خیابان‌ها و جاده‌های خروجی شهرها، یکی از مشکلات محیط زیستی روز طبیعت است که مناظر دیداری نازیبا و آلوده‌ای را ایجاد می‌کرده که خوشبختانه بسیاری از شهروندان نیز در این طرح "یک سبزه یک هدیه" هم همکاری کرده و با تحویل سبزه‌های خود در مکان‌هایی که تدارک دیده شده بود از آلودگی دیداری خیابان‌ها و جاده‌ها تا حد قابل‌قبولی جلوگیری شد.

 

کد خبر 2263598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha