۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۰۷

جلالی:

مشکل فعالیت های جمعی کشور سنتی بودن آن است / روابط عمومی ها دانش بنیان شوند

مشکل فعالیت های جمعی کشور سنتی بودن آن است / روابط عمومی ها دانش بنیان شوند

گرگان - خبرگزاری مهر: پدر علم آی تی ایران گفت: متاسفانه بسیاری از فعالیت های کشور ما جمعی انجام نمی شود و آن فعالیت هایی هم که جمعی هستند به صورت سنتی انجام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر جلالی، ظهر پنجشنبه در جشنواره روابط عمومی های برتر استان گلستان، با بیان این که ارتباط یک حس عاطفی و درونی است، گفت: روابط عمومی ها باید با ایجاد یک ارتباط خوب و معنا دار برای بیان صداقت تلاش مداوم کنند.

وی تاکید بر این که دین اسلام برپایه ارتباط بنا شده است، اضافه کرد: با حضور دولت یازدهم در استان گلستان کارهای جدید و نو که در کشور روال ندارد کلید خورده است و مهمترین آن ایجاد استان مجازی است که موضوع آن توسط دکتر صادقلو استاندار گلستان پیگیری شد.

وی ادامه داد: در همین رابطه برای ایجاد طرح استان مجازی 4 پروژه تعریف شده است و قدم به قدم در حال طی کردن مراحل این طرح هستیم.

دکتر جلالی اظهار کرد: در این طرح به دنبال ایجاد شکل جدیدی از ارتباط و فعالیت هستیم لذا باید با این طرح آشنا شوید و خوب آن را بشناسید تا بتوانیم قدم های رو به جلوی محکم برداریم.

وی با بیان این که روابط عمومی جایگاهی متفاوت است، تصریح کرد: بنده خودم با روابط عمومی ها بوده ام و مباحثی زیادی را در این بخش مطرح کرده ام که روابط عمومی الکترونیک یکی از آن ها است.

وی اضافه کرد: روابط عمومی الکترونیک، یک روابط عمومی هوشمند، یکپارچه، آن لاین و دانش بنیان است است.

 روابط عمومی ها دانش بنیان شوند

جلالی با بیان این که : روابط عمومی باید دانش بنیان باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از کارهای ما سنتی است، با دانش و علم است که کارها با موفقیت به پایان می رسد و همین امر باعث می شود سرمایه از بین نرود.

وی با بیان منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی به دانش بنیان بودن تاکید شده که این موضوع باعث ارتقاء سرمایه های انسانی و کارآفرینی می شود.

وی مشکل اصلی کشور را کمبود نیروی دانش بنیان بیان کرد و افزود: متاسفانه کارهای جمعی ما هنوز سنتی است و تراکتوری کار می کنیم و همین اتفاق باعث شده تا روند کارها طولانی شود و سرمایه زیادی را درگیر خود کند.

پدر علم آی تی ایران گفت: توسعه کار باید بر اساس متولوژی های جدید باشد ، امروز فناوری اطلاعات کمک می کند تا کارها بهتر انجام شود.

وی خواستار ایجاد تفکر جمعی در فعالیت های مدیران و روابط عمومی ها شد و ادامه داد: ما باید از حرکت های جدید تر استفاده کنیم تا مشارکت را افزایش دهیم، مردم ما در حماسه سیاسی حضور داشتند اما در اقتصاد که دست چند دستگاه و بنگاه است مشارکت وجود ندارد.

جلالی اذعان کرد: باید حرکت ما به سمت تجارت نوین و الکترونیک رود و بستر را برای فعالیت جوانان با دانش فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: رشد اقتصاد جهان 5.3 درصد است و ایران تازه به یک می رسد.

وی تصریح کرد:در جهان 70 درصد اقتصاد به چند کشور محدود شده است و متاسفانه ما با آن ها ارتباط نداریم.

جلالی بیان کرد: در دنیا گردشگر وام میگیرد تا به دور دنیا سفر کند ولی در ایران مدیران وام می گیرند تا حقوق کارکنان را پرداخت کنند.

پدر علم آی تی ایران گفت: انتظار داریم روابط عمومی ها در پروژه استان مجازی ما را همراهی کنند و اطلاع رسانی به پیشرفت آن در استان کمک کنند.

کد خبر 2301105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha