۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶

سعدالدین:

دبيرخانه شورای زکات شهرستان سمنان مسئول جمع آوری و توزیع وجوه زکات فطره است

دبيرخانه شورای زکات شهرستان سمنان مسئول جمع آوری و توزیع وجوه زکات فطره است

سمنان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سمنان گفت: دبيرخانه شورای زکات، مسئول جمع آوری و توزیع وجوه زکات فطره در شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین صبح دوشنبه در جلسه هیئت نظارت جمع آوری زکات فطریه شهرستان سمنان در محل فرمانداری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) با اشاره به نقش احیای این فریضه الهی در راستای کمک به فقرا، افزود: زکات فطریه از عمده ترین مبانی اقتصاد حکومت اسلامی است که انجام این فریضه علاوه بر اینکه مال را کم نمی کند، بلکه آنرا پر برکت خواهد کرد.

وی با اهمیت خواندن یکپارچه سازی و تجمیع کمک های مردمی در قالب زکات فطریه ایجاد بانک اطلاعاتی جامع محرومان، بین دستگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان های مردم نهاد را ارائه خدمات حمایتی ضروری دانست و تصریح کرد: در اختیار داشتن اطلاعات کامل و جامع از جامعه مخاطب محرومان می تواند نقش بسزایی درحل مشکلات نیازمندان و توزیع صحیح زکات فطریه داشته باشد.

فرماندار شهرستان سمنان با ابراز خرسندی از عملکرد سازمان های مردم نهاد در برقرای ارتباط با دستگاه های دولتی و مردم و حل مشکلات و مسایل گوناگون در جامعه گفت: رعایت قوانین و کنترل و نظارت صحیح بر روی سازمان های مردم نهاد می تواند کمک زیادی به سازمان های حمایتی  در ارائه خدمات مختلف در سطح جامعه برای اقشار مختلف مردم باشد.

سعدالدین همه دستگاه ها را به رعایت قوانین و دستورالعمل های قید شده در بخشنامه های ابلاغی در جمع آوری کمک های مردمی و مشارکت های عمومی الزامی دانست و گفت: موارد مصوب شده در هیئت نظارت قانونی است و عدم رعایت از سوی دستگاه ها تخلف محسوب می شود.

وی با اعلام اینکه فقط دبيرخانه ستاد زکات مسئول جمع آوری زکات فطره در شهرستان سمنان است افزود: با هماهنگی بعمل امده نيروی انتظامی نسبت به جمع آوری ساير صندوقهايی که بدون مجوز باشند اقدام خواهد کرد.

ذوالفقاری مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمنان نیز در این جلسه ضمن اعلام گزارشی از نحوه جمع آوری و توزیع زکات فطریه در بین فقرا  و محرومان گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری در تشکيل ستاد زکات و همچنين با توجه به تصويب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی، جمع آوری هر نوع زکات از جمله زکات واجب، مستحب و همچنين زکات فطره بر عهده ستاد زکات است.

کد خبر 2335405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha