۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۱

فردی خبر داد:

افزایش 35 کلاس به فضای آموزشی قدس در مهرماه/ استقرار مجدد میراث فرهنگی در قدس

افزایش 35 کلاس به فضای آموزشی قدس در مهرماه/ استقرار مجدد میراث فرهنگی در قدس

قدس- خبرگزاری مهر: فرماندار قدس از افزایش 35 کلاس درس به فضای آموزشی این شهرستان در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی قدس که با حضور روسای تمامی ادارات این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان است و ادارات موظف هستند گزارش کاملی از روند عملیات این پروژه ها به کمیته ارائه دهند.

وی افزود: مهمترین پروژه های در دست احداث در حوزه های آبفا، آموزش و پرورش و اداره راه و شهرسازی هستند که در واقع بیشترین مشکل و کمبود شهرستان نیز در این سه حوزه است، کمبود 200 لیتر آب بر ثانیه، نیمه کاره بودن شبکه فاضلاب شهری از مهمترین مشکلات آبفا و ورود پیش از دو هزار دانش آموز جدید به مدارس شهر قدس با وجود کمبود سرانه فضای آموزشی و نیمه کاره بودن بسیاری از ساختمان ادارات و تقاطع غیرهمسطح و محور چیتگر - هفت جوی مهمترین مشکلات قدس در این بخش هستند.

این مسئول ادامه داد: البته چند مدرسه از جمله مدرسه ایرانی اسلامی در دست احداث هستند که با افتتاح آنها تا حد زیادی از مشکل کمبود فضای آموزشی کاسته خواهد شد، در سالجاری سه مدرسه با ظرفیت 35 کلاس افتتاح می شوند، حدود پنج کیلومتر نیز شبکه فاضلاب در قدس ساخته شده و شش حلقه چاه نیز در مرحله حفاری و تجهیز قرار دارند که با اضافه شدن آنها به مدار مقداری از مشکلات کاهش می یابد و بیش از یک هزار انشعاب فاضلاب به شبکه فاضلاب شهری متصل شده است.

فردی عنوان کرد: در خصوص تقاطع غیرهمسطح نیز فرمانداری و استانداری مبلغ سه میلیارد تومان و شورای شهر و شهرداری نیز همین میزان اعتبار در راستای رفع هرچه سریعتر مشکلات مردم به پروژه تزریق کردند و این پروژه بر طبق زمانبندی باید تا پایان آذرماه سالجاری به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: این جلسات باید به صورت منظم و با حضور همه مسئولان انجام شود زیرا اگر مشکلی در امور باشد می‌توان در این جلسات آن را رفع کرد، همچنین روسای ادارات باید توجه داشته باشند که تخصیص اعتبار به هر پروژه ایی نیازمند پیگیری جدی مسئول اداره دارد.

در ادامه نشست معاون مالی و برنامه ریزی فرماندار قدس اظهار داشت: با گذشت چند سال از تبدیل شدن بخش قدس به شهرستان هنوز تعدادی از ادارات به صورت مستقل در قدس استقرار نیافتند که دفتر نمایندگی اداره میراث فرهنگی نیز بدون اجازه فرمانداری تعطیل شده بود که با پیگیری جدی فرماندار به صورت مستقل در شهرستان استقرار یافت.

فریدون قیاسوند افزود: یکی از مواردی که مورد تاکید بسیار ریاست جمهوری است، طرح سرشماری کشاورزی است که در نیمه دوم شهریور ماه آغاز می شود، ریاست این سرشماری با شخص فرماندار و دبیر آن جهاد کشاورزی و هدف کلی آن آمارگیری در تمامی زمینه های کشاورزی است که همه دستگاه ها باید در تامین نیرو و وسایل مورد نیاز همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که روی احداث آن بسیار تاکید شده ایجاد مرکز رشد و فناوری پارک پردیس با همکاری دستگاه‌های دولتی است، احداث سوله مدیریت بحران از سوی مدیرکل استان به تمامی شهرستان های استان ابلاغ و ضروری عنوان شده و باید زمینی متناسب با جمعیت شهرستان برای احداث این سوله در نظر گرفته شود که نیاز به همکاری شهرداری در این خصوص الزامی است.

این مسئول اعلام کرد: همچنین استقرار یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح قدس ضروری است که باید محل مناسبی از سوی اداره حفاظت از محیط زیست برای جانمایی دستگاه سنجش آلایندگی تعیین شود، از موارد دیگر همکاری ادارات در جذب سرمایه بخش خصوصی است که برای دولت اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر 2353899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha