۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷

نماز جمعه شهرستان‌های استان بوشهر؛

لزوم توجه ویژه به نیازهای مساجد/ جیره‌بندی آب در برخی مناطق دشتستان

لزوم توجه ویژه به نیازهای مساجد/ جیره‌بندی آب در برخی مناطق دشتستان

بوشهر - خبرگزاری مهر:‌ جیره‌بندی آب در برخی مناطق دشتستان، لزوم توجه ویژه به مساجد و انتقاد از فعال بودن ستادهای انتخاباتی روحانی عنوان مهمترین موضوعات مطرح شده در نماز جمعه شهرستان‌های بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر،امام جمعه جم در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: آن حضرت بیش از چهار هزار شاگرد در علوم مختلف داشت و توانست نهضت فکری بزرگی را در آن دوران ایجاد کند.

حجت‌الاسلام محمد گنجی با اشاره به راه‌اندازی حوزه بزرگ علمیه در دوران امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان ساخت: بسیاری از علمای اهل سنت نیز از شاگران امام جعفر صادق(ع) بودند و از محضر آن امام همام کسب فیض می‌کردند.

وی در ادامه با تبریک به مناسبت هفته دولت، اضافه کرد: تلاش‌های بسیار زیادی از سوی دولت برای خدمات‌دهیم ناسب به مردم در بخش‌های مختلف صورت گرفته است و این دولت دارای نقاط ضعف و قوت بوده است که باید به این موضوع توجه شود.

امام جمعه جم عدم توجه به مقوله فرهنگ و برخی از انتصابات نامناسب را به عنوان ضعف‌های دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: تلاش برای بهبود وضعیت معیشت و کاهش تحریم‌ها و فشارها و همچنین تعامل با جهان و حضور مناسب در مذاکرات و ارائه خدمات مناسب در بخش سلامت نیز از کارهای بسیار خوبی دولت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به گذشت یکسال از آغاز به کار دولت روحانی، از فعال بودن ستادهای انتخاباتی وی انتقاد کرد و افزود: انتصاب و به کارگیری نیروهای بومی و جوان در مسئولیت‌های مهم مانند فرماندار و بخشدار و توجه ویژه استاندار به این موضوع قابل تقدیر است.

لزوم توجه ویژه به نیازهای مساجد

امام جمعه برازجان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان  با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: آن حضرت با راه‌اندازی کلاس درس و حوزه علمیه نقش بسیار مهی در توسعه علوم دینی در آن دوران داشت.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در ادامه به استقبال باشکوه از شهدای گمنام در شهرستان دشتستان اشاره کرد و بیان داشت: شهدا از بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان در راه این آب و خاک گذشتند و ما هم وظیفه داریم که قدردان این شهدا باشیم و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه نهادینه شود.

وی به سالروز مساجد اشاره کرد و ادامه داد:‌ صهیونیست‌ها در چنین روزی مسجد الاقصی را به آتش کشیدند و به همین منظور روز 30 مرداد به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

جیره‌بندی آب در برخی مناطق دشتستان

امام جمعه برازجان خواستار اهتمام ویژه برای تنظیف و بهداشت مساجد شد و افزود: باید در مورد هزینه‌های بهداشتی، کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی مساجد چاره اندیشی شود.

وی خواستار احیای نمازهای جماعت و یومیه و تجدیدنظر در مدیریت مساجد شد و ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای به مساجد شود و شاهد تلاش ویژه برای توسعه برنامه‌های مختلف در مساجد باشیم.

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به برخی از مشکلات کمبود آب در دشتستان، اذعان داشت: جیره‌بندی آب در برخی مناطق دشتستان باعث شده تا برخی مردم فقط چند ساعت از آب بهره‌مند باشند و باید کمبود آب این شهرستان مدیریت شود.

کد خبر 2354966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha