۲ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۰۵

مهمترین های علم و فناوری؛

برداشت برنج تراریخته در چین/ اینستاگرامی برای بچه‌ها

برداشت برنج تراریخته در چین/ اینستاگرامی برای بچه‌ها

در هفته گذشته، اخبار و فناوری هایی متفاوت و جذابی در حوزه فناوری منتشر یا وارد بازار شدند که نشان از پیشرفت محققان در حوزه علم و فناوری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان هفته، نشریات و خبرگزاری های برتر دنیا در عرصه فناوری به معرفی برترین و همینطور مهمترین وقایع در این حوزه پرداخته و از اکتشافات و همینطور اختراعات مهم و کاربردی یاد می کنند.

مطالب علمی برتر در هفته گذشته بدین شرح است:

* کشف میکروب های سنگ خوار در یخ های قطب جنوب

گونه های مختلف و پیچیده ای از میکروب ها در اعماق یخ های قطب جنوب شناسایی شده اند که میکروارگانیسم های انرژی های خود را از سنگ ها تامین می کنند به همین دلیلی آنها را میکروب های سنگ خوار می نامند.

*برداشت برنج تراریخته در چین

مقامات چینی برای مبارزه با آفاتی که در برنج و ذرت ها رشد کرده و هزینه های گزافی را به آنها تحمیل می کند، تحقیقات بیوتکنولوژی را آغاز کرده و به بهره برداری از برنج و ذرت های تراریخته روی آورده اند.

*بهبود پزشک امریکایی با داروی آزمایشی ابولا

کنت برنتلی، پزشک 33 ساله امریکایی که در حین طبابت در لیبریا به بیماری ابولا مبتلا شده بود با دریافت داروی آزمایشی "زی مپ"  بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شد.

*تشخیص سرطان  های مختلف با یک آزمایش خون ساده

محققان ژاپنی مطالعه‌ای را برای تشخیص 13 نوع سرطان مختلف از جمله معده، مری، ریه، کبد، صفرا، پانکراس و روده بزرگ با هزینه ای بیش از 7.9 میلیارد یوان آغاز کرده‌اند که می‌تواند برای پیش‌بینی و پیشگیری از سرطان سودمند باشد.

* اطلاعات پزشکی امریکایی ها توسط چینی ها به سرقت رفت

یکی از بزرگترین بیمارستان های امریکا هدف حمله سایبری از چین قرار گرفت که در این سرقت اینترنتی اطلاعات امنیتی، اجتماعی، پزشکی متعلق به 4.5 میلیون نفر دزدیده شد. کارشناسان امنیت امریکایی معتقدند این سرقت توسط گروهی با نام APT18 انجام شده که از سوی دولت چین حمایت می شوند.

* آزمایش هزار روبات در دانشگاه هاروارد

بیش از هزار روبات کوچک در آزمایشگاه هاروارد به شکل مورچه، پرنده، ماهی یا هر حیوان دیگری که به صورت کلونی زندگی می کند، دور هم جمع شده اند.


محصولاتی فناورانه ای که جزو تکنولوژی های برتر هفته نام گرفته اند را مشاهده کنید:


* Kuddle اینستاگرامی برای بچه ها

از این پس نوجوانان می توانند اینستاگرام مخصوص خود را داشته باشند، آنها در فضای Kuddle می توانند از فضایی مانند اینستاگرام بزرگسالان برخوردار شوند اما با این تفاوت که اینستاگرام بچه ها توسط خانواده هایشان کنترل می شود.


* Butterfly2 گوشی هوشمند و جدید

گوشی جدید HTC دارای امکانات بسیاری است تا تبدیل به یک گوشی هوشمند و منحصر به فرد شود. صفحه نمایش 5.0 اینچ با کیفیت Full HD پردازنده 4 هسته ای اسنپدراگون 801 با سرعت 2.5 گیگاهرتز، رم 2 گیگا بایتی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و دوربین دوم 5 مگا پیکسل، باتری 2700 میلی آمپری را می توان جزو امکانات این گوشی دانست.

 


* دوربین متفاوت سونی A5100

این دوربین یک سنسور 24/3 مگاپیکسلی APS-C با 179نقطه متفاوت برای تشخیص فضاهای مختلف دارد. صفحه لمسی با قدرت بالا این امکان را فراهم می کند تا با لمس صفحه بتوان ساده تر با منوهای دوربین کار کرد.

* اولین مانیتور منحنی ساخت ال.جی

ال.جی در خبری اعلام کرده است که جدیدترین مانیتور خود را در نمایشگاه IFA2014 رونمایی خواهد کرد. این محصول از صفحه منحنی IPS با تصویر 21:9 و صفحه نمایش 34اینچی برخوردار است.

کد خبر 2355680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha