۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲

حمید نیا:

7هزار 757 چاه غیرمجاز در زنجان شناسایی شده است

7هزار 757 چاه غیرمجاز در زنجان شناسایی شده است

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان تعداد چاههای غیر مجاز استان را 7 هزار و 757 حلقه چاه اعلام کردو گقت: از این تعداد چاه غیر مجاز 3 هزار و 737 حلقه در دشت های آزاد و 4 هزار و 20 حلقه چاه در دشت های ممنوعه وجود دارد که برداشت غیرمجاز از آبهای زیر زمینی از طریق این چاهها صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حمیدنیا ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه  تا پایان سال گذشته 101هزار و 680 حلقه چاه مجاز در استان شناسایی شده، افزود: از این تعداد چاه مجاز دو هزار و 998 حلقه به صورت چاه عمیق و 7 هزار و 682 حلقه چاه به صورت نیمه عمیق می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: تعداد دشت های ممنوعه در استان زنجان 5 دشت بوده که شامل زنجانرود، سجاسرود، ابهر ، قیدار و گل تپه و زرین آباد هستند.

حمید نیا تعداد کنتورهای نصب شده در استان زنجان را 945 کنتور عنوان کرد.

وی در ادامه به میزان افت آب زیر زمینی در مناطق مختلف استان زنجان اشاره کرد و گفت: متوسط افت آب زیر زمینی در استان 3,7 متر در سال است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان یاد آورشد: مجموع افت دشت های استان در سال آبی 91-92برابر 5,67 متر بوده که از بین شدت های استان ، دشت ابهر با کاهش 1,39 متری در سال آبی 91_92 بیشترین افت آب زیر زمینی را دارد.

حمید نیا افزود: افت آب زیر زمینی سایر دشت ها ی زنجان 1,11 متر، سجاس 0,86 مترف قیدار 1,05 و گل تپه و زرین آباد 1,26 متر می باشد.

وی گفت: پروژه های در حال ساخت شرکت شامل 14 پروژه است  که در مجموع با تامین 870 میلیون متر مکعب آب به میزان 109 هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش خود قرار داده و باعث اشتغالزایی 81 هزار و 751 نفر می شود که تاکنون مبلغ 5 هزار و 553 میلیارد ریال در این طرحها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای زنجان از افتتاح سد تالوار در 22 بهمن امسال خبر داد و افزود: سد تالوار یکی از پروژه‎های مهم حوزه آب استان است که دهه فجر امسال به بهره‎برداری خواهد رسید.

حمیدنیا گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش سطوح زیر کشت و تولیدات کشاورزی، پیشگیری از مهاجرت‎های بی‌رویه، افزایش متوسط درآمد کشاورزی، توسعه منابع وابسته به کشاورزی، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‎های مختلف اقتصادی در استان، محرومیت‎زدایی و اشتغال‎زایی 24 هزار نفر است.

کد خبر 2357277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha