اخبار امنیتی عراق/

العبادی دو نظامی ارشد را بازنشسته کرد/هشدار درباره حملات شیمیایی تروریستها

العبادی دو نظامی ارشد را بازنشسته کرد/هشدار درباره حملات شیمیایی تروریستها

بازنشسته شدن دو نظامی ارشد از سوی حیدر العبادی، هشدار نماینده ائتلاف درباره حملات شیمیایی،تسلط پیشمرگه بر 30 روستا در دیالی و انتقال زندانیان زندان عدالت کاظمین به دیگر زندانها از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  پایگاه المسله، منابع عراقی اعلام کردند: حیدرالعبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، عبود قنبر معاون رئیس ستاد ارتش عملیات و علی غیدان مجید فرمانده نیروی زمینی را بازنشسته کرد.

منابع عراقی همچنین از انحلال دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح از سوی حیدر العبادی خبر دادند.

از سوی دیگر عالیه نصیف نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون از تدابیر امنیتی در اطراف ایستگاههای تصفیه آب در بغداد و دیگر استانها از بیم دستیابی داعش به ماده کلر و استفاده آن علیه ارتش و غیر نظامیان خبر داد و افزود: ابومصعب الزرقاوی از اولین کسانی بود که در عملیات های تروریستی از ماده کلر استفاده کرد و چند روز قبل نیز داعش مرتکب جنایت علیه نیروهای ارتش در الصقلاویه با به کارگیری ماده کلر شد.

وی بیان کرد: به نظر می رسد که تروریست ها به استراتژی جنایتکارانه ای که هدف آن کشتن افراد بیشتر است روی آورده اند از همین رو وزارتخانه های دفاع و کشور و شهردار بغداد باید تدابیر امنیتی ویژه ای اتخاذ به ویژه اینکه اکثر ایستگاهها در اطراف شهرها و میان بوستانها قرار دارد.

این درحالی است که بهاء الاعرجی معاون نخست وزیر عراق از تصمیم دولت این کشور برای انتقال زندانیان زندان عدالت کاظمین به زندانهای دیگر خبر داد.این تصمیم پس از اقدام اخیر تروریستها در حمله به این زندان صورت می گیرد.

خبر دیگر اینکه شبکه الجزیره از تسلط پیشمرگه کرد بر بیش از سی روستا در دیالی در شرق عراق خبر داد.

صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار اعلام کرد: نیروهای ارتش موفق به بازگشایی جاده ارتباطی میان فلوجه و سامراء شدند.این شرایط را برای بازگشت آوارگان به سامراء و دیگر مناطق در صلاح الدین هموار می کند.

یک منبع در استان دیالی گفت: اهالی روستای الکبه در شرق العباره در شمال شرق بعقوبه با داعشی ها در بوستانهای شرقی درگیر شدند.این روستا که ساکنان آن را شیعیان و سنی ها تشکیل می دهند علیه داعش متحد شده اند.

به گفته این منبع حوادث روستای الکبه الگوی مناسبی برای برادری است که می تواند نقش موثری میان طیف و قومیتها برای مقابله با گروههای افراطی داشته باشد.

کد خبر 2376276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha