۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۲

استاندار لرستان از مناطق سیل زده استان بازدید کرد/ دلجویی از خانواده های قربانیان حادثه

استاندار لرستان از مناطق سیل زده استان بازدید کرد/ دلجویی از خانواده های قربانیان حادثه

خرم آباد – خبرگزاری مهر: استاندار لرستان از مناطق سیل زده این استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر چهارشنبه ضمن بازدید از منطقه سیل زده شوراب از خانواده های قربانیان این حادثه نیز دلجویی کرد.

در این بازدید استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات لازم از سوی دستگاههای متولی در زمینه پیدا کردن اجساد غرق شده در رودخانه شوراب خرم آباد گفت: باید عملیات جستجو برای پیدا کردن اجساد قربانیان سیلاب در این منطقه تسریع یابد.

استاندار لرستان همچنین بر ضرورت بازسازی پل منطقه شوراب تاکید کرد و گفت: باید دستگاهای متولی اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

بازوند با تاکید بر انجام کارهای کارشناسی و همچنین آسیب شناسی لازم در رابطه با علت سقوط دو دستگاه خودرو به رودخانه شوراب عنوان کرد: در نهایت اگر این پل دارای نواقص فنی است باید از سوی متولیان امر برطرف شوند.

وی با تاکید بر آمادگی ستاد بحران لرستان و همچنین دستگاههای اجرایی متولی در این زمینه عنوان کرد: این دستگاهها همواره باید آمادگی لازم را برای مقابله و امداد رسانی در این گونه حوادث را داشته باشند.

استاندار لرستان بیان داشت: با توجه به قرار گیری در فصل سرما، بارندگی های متناوب، سیل خیز بودن لرستان و احتمال وقوع این گونه حوادث دستگاههای حوزه مدیریت بحران استان باید آمادگی لازم در مواجهه با این حوادث را داشته باشند.

بازوند همچنین بر ضرورت ارائه آموزشهای لازم به مردم در این زمینه از سوی دستگاههای اجرایی حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: مردم نیز همواره باید هوشیاری لازم را در مواجهه با این گونه حوادث داشته باشند.

در پی بارندگیهای هفته جاری در استان لرستان و همچنین ایجاد آبگرفتگی و سیلاب در منطقه شوراب خرم آباد دو دستگاه خودرو پراید و پژو به همراه سرنشینان آنها به رودخانه شوراب سقوط کردند که با ورود نیروهای امدادی و انجام عملیات جستجو سه نفر از سرنشینان خودرو پژو پیدا شدند و جستجو برای یافتن سایر سرنشینان این خودروها ادامه دارد.

همچنین در پی این سیلابها و خروش رودخانه کشکان منجر به ایجاد خسارت 70 میلیارد ریالی به بخش های کشاورزی، تاسیسات و آبرسانی شهرستان پلدختر شد و منازل مسکونی برخی روستاهای شهرستان کوهدشت نیز تخریب و تعدادی از دامهای این شهرستان نیز تلف شد.

 

 

 

کد خبر 2394219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha