۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷

«نیاز برای زندگی» و 9 فیلنامه دیگر در یک کتاب

«نیاز برای زندگی» و 9 فیلنامه دیگر در یک کتاب

کتابی با عنوان «نیاز برای زندگی» نوشته مجید فرامرزی و شامل 10 فیلمنامه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب شامل 10 فیلمنامه با عناوین؛ نیاز برای زندگی، زیباتر از یک رویا، قتل در صحنه، چهره (Z)، بگذار زندگی کنم، دنیا عجیب، امتحان مشکل، طنز فیلمنامه نویس، عشق یعنی چه؟ و من و موسیقی است. از این میان، موضوع چهار فیلمنامه، سینما وتلویزیون و شش فیلمنامه دیگر، عاطفی و اجتماعی است.

در فیلمنامه «نیاز برای زندگی» دو موقعیت متفاوت از جوانی در وضعیت‌های مختلف به تصویر کشیده شده است. تصویر اوّل، مربوط به جوانی است که در دشتی خشک، رودخانه‌ای خشک و در کویری به دنبال روزنه‌ای از زندگی می‌گردد، امّا در آن کویر دچار طوفان شده و با خشکی رودخانه و گرمای خورشید مواجه شده و سرانجام تلاش او برای زنده ماندن بی‌نتیجه مانده و می‌میرد. تصویر دوم، مربوط به جوانی است که در دشتی پرگل، رودخانه‌ای پر آب و طبیعتی زیبا جویای زندگی است و آن را شادمانه می‌یابد که این زندگی محصول درست مصرف کردن و احترام به طبیعت توسط شهروندان است.

در بخشی از فیلمنامه «زیباتر از یک رویا» در این کتاب می‌خوانیم:

... با روشن شدن تصویر، خیابانی را می‌بینم که ماشین‌ها در رفت و آمدند. جلوی دکه روزنامه فروشی دختر و پسرهایی ایستاده‌اند که در حال روزنامه خریدن هستند... پیکان سفیدرنگی به این خیابان می‌پیچد. پژمان نگاهی به جمعیت می‌کند. کمی جلوتر می‌ایستند، ماشین‌ها از کنارش رد می‌شوند و بوق می‌زنند. حرکت می‌کند و پژو ای می‌ایستد. پیاده می‌شود و به سمت دکه می‌رود و روزنامه می‌خرد...

کتاب 144 صحفه‌ای «نیاز برای زندگی» در شمارگان 1000 نسخه و با بهای 5000 تومان از سوی انتشارات کتاب آمه چاپ و منتشر شده است.

کد خبر 2094245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha