۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۵:۳۵

کوتاه از جام ملت‌های آسیا/

بهترین بازیکن خارجی لیگ قزاقستان در تیم ملی ازبکستان/ نگرانی سرمربی کره

بهترین بازیکن خارجی لیگ قزاقستان در تیم ملی ازبکستان/ نگرانی سرمربی کره

بازگشت "الوگبک باکائف" به تیم ملی فوتبال ازبکستان، هشدار "تیم کاهیل" به استرالیایی‌ها، انگیزه ژاپنی‌ها برای قهرمانی در پانزدهمین دوره جام ملت‌ها و نگرانی سرمربی کره جنوبی برای انتخاب جایگزین "پارک چو یونگ" از مهمترین اخبار تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیاست.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری فوتبال آسیا، "وادیم آبراموف"، سرمربی ازبکستان "الوگبک باکائف"، مهاجم با سابقه ازبک‌ها را جانشین "یاروسلاو کروشلنیتسکی"، بازیکن مصدوم تیمش کرد.

آبراموف در این باره به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: کروشلتینسکی قبل از بازی دوستانه مقابل اردن آسیب دیده بود و یکی از سه بازیکن همراه ما در امارات بود که باید از تیم ملی کنار گذاشته می شد.

باکائف فصل پیش به عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ قزاقستان انتخاب شده بود. او با سابقه بالای خود در خط حمله می تواند خیال آبراموف را از داشتن یک تیم هجومی راحت کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در این خصوص خاطر نشان کرد: ما فرصت‌های زیادی در بازی با اردن به دست آوردیم اما به اندازه کافی از آنها استفاده نکردیم. بازیکنان شاخص ما کاملا مشخص هستند اما من ترکیب اصلی تیم را مانند یک راز نگاه می دارم و در اولین بازی آن را فاش می کنم.

هشدار کاهیل به استرالیایی‌ها
"تیم کاهیل"، هافبک جادویی تیم ملی استرالیا به هم تیمی‌هایش هشدار داد در دومین حضورشان در جام ملت‌های آسیا کار راحتی ندارند.

تیم ملی استرالیا که در حال حاضر تمریناتش را در امارات پشت سر می گذارد با کره جنوبی، بحرین و هند در گروه C جام ملت‌های آسیا قرار دارد. کاهیل 31 ساله در مورد دومین حضور استرالیا در جام ملت‌های آسیا گفت: اینکه ما خودمان را بهترین بدانیم کار خیلی سختی است. من واقع گرا هستم. خیلی وقت نیست که به کمپ تیم ملی اضافه شدم. بازیکنان استرالیا به اندازه کافی کنار هم نبوده‌اند اما سایر تیم‌ها مدت بیشتری با هم تمرین کرده‌اند.

بازیساز باشگاه اورتون که لیگ برتر را برای حضور در جام ملت‌های آسیا رها کرده است، ادامه داد: مدتی از لیگ برتر دور خواهم بود. اینجا آمده‌ام چون می خواهم با استرالیا بهترین نتایج را بگیرم. نمی دانم می توانیم خودمان را بهترین بنامیم یا نه اما باید بگویم در آسیا پتانسیل بالایی وجود دارد و تعداد تیم‌های قوی خیلی زیاد است.

وی تصریح کرد: تنها تیم ناشناخته هند است و بازی با این تیم بی شک مسابقه‌ای متفاوت خواهد بود. در مورد بحرین هم باید بگویم ما تنها توانسته‌ایم این تیم را با نتیجه یک بر صفر در خانه شکست بدهیم و در بازی برگشت پلی‌آف جام جهانی 2010 این تیم را نبردیم. کره جنوبی هم که یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی است.

نوک پیکان ژاپن به سمت جام ملت‌های آسیا
"آلبرتو زاکرونی"، سرمربی تیم ملی ژاپن که بارها تاکید کرده بود تیمش را برای جام جهانی 2014 آماده کرده است، رکورد چهار پیروزی در یک ماه را دارد.

کسب اولین پیروزی در قطر، می‌تواند امیدهای سامورایی‌های آبی را برای قهرمانی در آسیا و شرکت در جام کنفدراسیون‌ها که در برزیل برگزار می‌شود، پررنگ‌تر کند مسابقاتی که تیم‌ها را بیشتر با حال‌ و‌هوای جام‌جهانی آشنا می‌کند.

زاکرونی در گفتگو با بازیکنانش ضمن اشاره به دشواری رقابت در جام ملت‌های آسیا گفت: جام ملت‌های آسیا برای ما سکوی پرتابی به سمت جام کنفدراسیون‌هاست.

"شینجی کاگاوا"، هافبک تیم دورتموند نیز گفت: زاکرونی به ما گفت که باید با قهرمانی در جام‌ ملت‌ها، جواز حضور در جام کنفدراسیون‌ها را کسب کنیم. وقتی یک مربی هدفش را به این صراحت بیان می‌کند، کار برای بازیکنان خیلی راحت‌تر می‌شود.

کاگاوای 21 ساله که نتوانست در جام‌جهانی 2010 حضور پیدا کند، گل‌های زیادی به ثمر رسانده است. او در اواسط سال 2010 به دورتموند پیوست.

او قبل از تعطیلات زمستانی میان فصل بوندس‌لیگا، برای دورتموند هشت گل به ثمر رسانده است و انتظار می‌رود که در کنار مهاجم تیم زسکا مسکو، "کیسوکه هوندا" خط حمله قدرتمندی را برای تیم ژاپن به ارمغان آورد.

زاکرونی جایگزین "تاکشی اوکادا" شد که در بهترین تجربه حضور ژاپن در جام جهانی، آنها توانستند تحت مربیگری او به جمع 16 تیم نهایی جام جهانی راه پیدا کنند.

ژاپن که در جام ملت‌های سال 2007 با نتیجه 3 بر 2 از عربستان شکست خورد، دوباره با این تیم و اردن و سوریه در یک گروه قرار گرفته است.

"یاسوهیتو اندو"، بازیساز تیم "گامبا اوزاکا" که یکی از سه گل تیم ملی ژاپن مقابل دانمارک را با یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند، گفت: تیم ما برای قهرمانی بسته شده است و این همه چیزی است که من به آن فکر می کنم.

اندوی 30 ساله که مسن‌ترین بازیکن زاکرونی است، از سختی‌های قهرمانی گفت و خاطرنشان کرد: من قبلا توضیح داده بودم که قهرمانی بسیار دشوار است. باید فقط برای بردن به میدان رفت. من و هم‌تیمی‌هایم با اعتماد به نفس بازی‌ خواهیم کرد.

اندو دو دوره قبلی جام ملت‌های آسیا را هم تجربه کرده است.

نگرانی سرمربی کره جنوبی برای پیدا‌کردن جایگزین پارک
"چو وانگ رائه"، سرمربی تیم ملی کره جنوبی در تفکر پیدا کردن جایگزینی برای "پارک چو یونگ" است. پارک هفته گذشته از ترکیب تیم ملی کره جنوبی کنار گذاشته شد.

تیم ملی کره جنوبی هم‌اکنون در امارات به‌سر می‌برد، جایی که آخرین دیدار دوستانه‌اش را روز سه‌شنبه مقابل تیم الجزیره این کشور انجام خواهد داد.

سرمربی کره جنوبی در مورد جایگزین پارک گفت: هنوز در مورد جایگزین پارک تصمیم نگرفته‌ام. در حال حاضر به سیستمی فکر می‌کنم که به جای مهاجم از یک هافبک اضافه استفاده کنم اما این ممکن است توان هجومی تیم را کاهش دهد.

سرمربی تیم کره تاکید کرد که تمرکز تیم‎شان روی بازی با بحرین است. آنها 14 ژانویه 2011 (24 دی‌ماه 1389) با استرالیا دیدار خواهند کرد و چهار روز بعد به مصاف هند می‌روند.

چو گفت: در حال حاضر ما به 90 درصد آمادگی رسیده‌ایم و تمام تمرکز خود را روی بازی با بحرین گذاشته‌ایم.

کره‌ جنوبی از سال 1960 موفق به قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا نشده است.

پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2011 آسیا از هفدهم دیماه در قطر آغاز خواهد شد.

کد خبر 1224917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha