۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۵۶

در گفتگو با مهر اعلام شد:

تسهیلات و محدودیتهای ترافیکی نماز جمعه و دربی پایتخت

تسهیلات و محدودیتهای ترافیکی نماز جمعه و دربی پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران محدودیت‌های ترافیکی نماز جمعه و دربی پایتخت را اعلام کرد.

سردار حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی همزمان با برگزاری نماز جمعه به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای اظهار داشت: نیروهای اجرایی نماز جمعه از ساعت 7 صبح مستقر می‌شوند و بر اساس محدودیت‌های پیش‌بینی شده توقف تمامی خودروها از ساعت 23 روز پنجشنبه در مسیرهای زیر ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تردد کلیه خودروها همزمان با برگزاری مراسم از بلوار کشاورز از میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع کارگر در هر دو مسیر، خیابان‌های واقع در غرب خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل خیابان جمهوری تا ولیعصر(عج)، خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا بلوار کشاورز، طول خیابان فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز و طول خیابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز ممنوع است.

وی ادامه داد:‌همچنین تردد در طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر(عج)، طول خیابان ولیعصر(عج) از انقلاب تا میدان ولیعصر(عج)، خیابان‌های واقع شده در ضلع جنوبی خیابان انقلاب شامل ابوریحان، دانشگاه، رازی، 12 فروردین و منیری جاوید ممنوع است.

محدودیتهای تردد

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه تردد خودروها از ساعت 9 صبح در اطراف محدوده برگزاری نماز جمعه ممنوع است در رابطه با محدودیت‌های تردد گفت: محدودیت تردد از شمال طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر(عج) تا خیابان کارگر، شرق از خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر(عج)، غرب خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا تقاطع کشاورز و جنوب نیز در خیابان انقلاب از میدان انقلاب تا تقاطع کشاورز است. ضمن اینکه تردد خودروها در خیابان جمهور از میدان جمهوری تا حافظ در مسیر غرب به شرق تداوم دارد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه گشت‌های پلیس همزمان با شب برگزاری نماز جمعه در خیابان‌های اطراف دانشگاه مستقر می‌شوند، تاکید کرد: هرگونه توقف در خیابان‌های اطراف و مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران ممنوع بوده و گشت‌های پلیس خودروهای متخلف را به پارکینگ منتقل می‌کنند. افراد ساکن در این محدوده می‌توانند بعد از پایان نماز جمعه بدون پرداخت پول خودروی خود را از پارکینگ تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور ریاست کمیته حمل و نقل نماز جمعه را بر عهده دارد گفت:‌جلسات منظمی با سیار دستگاه‌ها برگزار شد و متروی تهران آمادگی خود را برای انتقال نمازگزاران از تمامی ایستگاه‌ها به ایستگاه های منتهی به نماز جمعه 7 صبح اعلام کرده است. ضمن اینکه اتوبوسرانی با 2 هزار و 500 اتوبوس آمادگی کاملی برای جابجایی مسافران دارد.

500 تاکسی مسافران را رایگان جابجا می‌کنند

وی از فعالیت 500 تاکسی برای جابجایی رایگان نمازگزاران از 10 نقطه رینگ دوم نماز جمعه خبر داد و افزود: این تاکسی‌ها از 9 صبح آماده جابجایی رایگان نمازگزاران هستند. براساس پیش‌بینی‌ها این تاکسی‌ها را نمازگزاران را به نزدیکترین محل برگزاری نماز منتقل می‌کنند.

اختصاص 30 پارکینگ برای پارک خودروی نمازگزاران

وی با اشاره به اینکه 30 پارکینگ برای پارک خودروی شخصی نمازگزاران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر دو پارکینگ کاوه و لاله مدارس و سازمان‌های دولتی نزدیک به محل برگزاری نماز به عنوان فضای پارک در نظر گرفته شده‌اند. همچنین هماهنگی‌های لازم با فرمانداری و استانداری انجام شده است و در روز جمعه حراست مدارس و سازمان‌ها با باز کردن این اماکن فضای لازم را در اختیار نمازگزاران برای پارک خودرو قرار می‌دهند.

رحیمی افزود: ضمن اینکه برای سهولت نمازگزارانی که از مترو استفاده می‌کنند در مقابل ایستگاههای متروی رینگ دوم تاکسی صلواتی برای جابجایی در نظر گرفته شده است. این تاکسی ها آمادگی دارند پس از اتمام نماز نیز نمازگزاران را به صورت رایگان حمل کنند.

وی از فعالیت 100 تاکسی برای جابجایی نمازگزاران گمشده خبر داد و گفت: 100 تاکسی برای جابجایی افرادی که مسیر خود را به صورت اشتباه کرده‌اند در سه نقطه شمال، جنوب و غرب دانشگاه مستقر می‌شوند و این افراد را در صورت نیاز تا درب منزل به صورت رایگان منتقل می‌کنند. پیش‌بینی می‌کنیم جمعیتی میلیونی برای نماز جمعه در  این محل حاضر شوند.

رحیمی از نصب بنرهای اطلاع رسانی در مسیرهای منتهی به دانشگاه خبر داد و افزود: بنرهای بزرگی در محدوده منتهی به نماز جمعه نصب می‌شوند تا علاوه بر اطلاع رسانی به شهروندان مکان پارکینگ‌ها را نیز اطلاع رسانی کنند.

اعلام محدودیت‌های دربی پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران  با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در اطراف ورزشگاه آزادی گفت: برای نخستین بار تماشاگران این مسابقه می توانند پس از اتمام مسابقه از مسیر مورد اختلاف ورزشگاه آزادی و مترو جابجا شده و به متروی ورزشگاه بروند. در گذشته به علت ادغام خودروها، موتورسیکلت‌ها و تماشاگرانی که با پای پیاده اقدام به طی مسیر می‌کردند در مسیر شرق و غرب ورزشگاه شاهد ترافیک سنگینی بودیم اما با برگزاری جلساتی میان پلیس، مسئولان شرکت بهره برداری مترو و مدیران ورزشگاه آزادی تصمیم گرفته شد تماشاگران از مسیر میان مترو و ورزشگاه عبور کنند تا بار ترافیکی نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی‌هایی که میان پلیس و شهرداری کرج انجام شده است 60 دستگاه اتوبوس شهرداری کرج آماده است تا پس از پایان بازی تماشاگران استان البرز را منتقل کند. این در حالی است که متروی تهران اعلام کرده است برای سهولت تردد تماشاگران هر 4 دقیقه یک بار یک قطار وارد ایستگاه استودیوم آزادی شود.

رئیس پلیس راهور تهران اضافه کرد: سعی کردیم تمام پارکینگ‌های ورزشگاه مورد استفاده قرار گیرد تا از ایجاد ترافیک در اطراف ورزشگاه جلوگیری شد. هر گونه توقف در اطراف ورزشگاه ممنوع است و پلیس از 7 صبح فردا در اطراف استادیوم مستقر می‌شود و خودروهای متخلف را با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌کند. فضاهای خالی صرفاً برای پارک اتوبوسهای شرکت واحد در نظر گرفته شده است.

رحیمی در پایان از شهروندان درخواست کرد که در صورت امکان از وسایل حمل  و نقل عمومی برای حضور در ورزشگاه استفاده کنند و از تردد به صورت پیاده در اتوبان‌ها خودداری کنند. البته پارکینگ‌های ورزشگاه از ساعت 4:30 دقیقه روز فردا باز هستند. همچنین از ورود خودروهای سنگین، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به داخل پارکینگ جلوگیری می‌شود.

کد خبر 1522545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha