۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵

غنیمی فرد در جشن صنعت:

رييس جمهور در كاهش مشکلات تولید برنامه كارآمد داشته باشد/ صنعتگران استان تجلیل شدند

رييس جمهور در كاهش مشکلات تولید برنامه كارآمد داشته باشد/ صنعتگران استان تجلیل شدند

اراک - خبرگزاری مهر: رييس اتاق صنعت و معدن كشور گفت: رييس جمهور منتخب بايد در كاهش مشکلات تولیدات صنعتی برنامه كارآمد و بلند مدت داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار مهر، پيمان غنيمي فرد شامگاه روز يكشنبه در آيين تجليل از صنعتگران برتر استان مركزي در تالار کوه نور اراك افزود:  رئيس جمهور در كاهش مشکلاتی از جمله نرخ بيكاري، تورم و كاهش سود بانك ها برنامه هاي بلند مدت و كارآمد داشته باشد.

وی افزايش كيفيت محصولات را از راههاي تحقق حماسه اقتصادي دانست و گفت: براي توسعه اقتصادي و جذب سرمايه گذار بايد حمايت هاي همه جانبه از بخش صنعت و توليد كنندگان انجام و موانع موجود برداشته شود.

رييس اتاق صنعت و معدن كشور با تاکید بر اینکه تحقق حماسه سیاسی بر عهده آحاد مردم بود ولی تحقق حماسه اقتصادي در كشور بر عهده فعالان عرصه صنعت است تصریح کرد: افزايش خدمت رساني به صنعتگران و متقاضيان سرمايه گذاري همچنين توسعه و آماده سازي زيرساخت شهركهاي صنعتي در تمام استانها بايد مورد توجه مسئولان برای خلق حماسه اقتصادی قرار گيرد.

بانك ها با كاهش سود پرداختي حماسه اقتصادی خلق کنند

غنيمي فرد عنوان كرد: بانك ها با كاهش سود پرداختي تسهيلات به خصوص به بخش صنعت و معدن مي توانند اين عرصه را براي تحقق حماسه اقتصادي بيشتر حمايت كنند.

استاندار مركزي نیز با تاکید بر اینکه تلاش براي افزايش صادرات توليدات صنعتي و معدني مصداق عيني تحقق حماسه اقتصادي در كشور است اظهارداشت: بازاريابي و افزايش صادرات بايد اولويت برنامه هاي صنعت و معدن باشد.

علي اكبر شعباني فرد از دریافت مجوز يك هزار و شش متقاضي برای ايجاد واحدهاي صنعتي در استان مركزي خبر داد و گفت: این واحدها در سال گذشته مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وي اضافه کرد: به لحاظ نقش ويژه صنعت و معدن در توليد ناخالص ملي، ارزش افزوده و بهبود فضاي كسب و كار، بايد فضاي مناسب براي تحقق اهداف بلند مدت و كوتاه مدت فراهم شود تا صنعت در شرايط مطلوب به سمت پيشرفت حركت كند.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي نيز در اين مراسم گفت: تقاضاي سرمايه گذاري صنعتي به مبلغ ۴۲ هزار ميليارد ريال و پيش بيني اشتغال ۶۰ هزار نفر سال گذشته در اين استان ثبت شده است.

رشد تقاضاي سرمايه گذاري صنعتي نشانگر پويايي اقتصادي استان

عليرضا زاوشي رشد تقاضاي سرمايه گذاري صنعتي را نشانگر پويايي اقتصادي استان دانست و افزود:  در سال گذشته با وجود فشارهاي و تحريم ها ، صنعتگران و معدنكاران استان مركزي با تدبير و درايت توانستند تاثير منفي اين پيامدها را به حداقل برسانند.

وی به حمايت ويژه از توسعه حوزه معدن از سوی سازمان اشاره کرد و گفت: استان مركزي از مناطق برخوردار معدني كشور است كه از ۵۱ عنصر معدني شناسايي شده در ايران، منابع غني از ۳۴ ماده را دارد و مقرر شده است كه بهره برداري اصولي بر مبناي طرح پهنه بندي معدني امسال با جديت دنبال شود.

زاوشي اولويت برنامه هاي معدني استان  را آهن، سرب و روي، طلا و تنگستن برشمرد و خاطرنشان کرد: : پراكنش جغرافيايي معادن استان مركزي مناسب است و از ۳۶۱ معدن با ذخيره قطعي يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تن، بيشترين آن در محلات با يكصد واحد و پس از آن در ساوه، دليجان و شازند به ترتيب با ۶۲، ۴۷ و ۴۵ معدن متمركز است.

رييس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مركزي خاطرنشان كرد: امسال چهار واحد توليدي شامل سه واحد صنعتي و يك معدن اين استان به مناسبت دهه ملي توليد به عنوان نمونه كشوري انتخاب شدند.

استان مركزي از مناطق برخوردار معدني كشور است

وي افزود: اين واحدها به دليل ارتقاي دانش فني توليد، بهسازي ماشين آلات و فضاهاي كارگاهي، حفط نيروي اشتغال، توسعه توليد، موفقيت در صادرات و كيفي سازي محصولات برتر شناخته شده اند.

زاوشي با تاکید بر اینکه هم اينك دو هزار و ۹۲۰ واحد صنعتي باسرمايه گذاري ۱۱۶ هزار ميليارد ريال و ۱۱۴ هزار فرصت شغلي در استان مركزي فعاليت دارند توضيح داد: ۳۸ بهره بردار حوزه صنعت و معدن، طرح صنعتي، مكتشف و پيشكسوت توليد نيز در استان انتخاب شده اند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

در اين آيين ازشركت هاي پاك وش، شيرهاي ساختماني ايران و شركت پارلو ، زرين برگ پرشيا، طلا سازان پيشتاز، صنايع ذوب فولاد اميد آريان و شركت انرژي صنعتي خاورميانه، سوژه ميران، تعاوني سولنگ سيلار، پودر سازان، شركت تعاوني هفتاد قله، سيمان عمران انارك و شركت دوزج ، مكتشف سرب و روي خان آباد و مكتشف آهن بكليك به عنوان مكتشفين نمونه و حسين تيموري از شهرستان شازند و حسين عباسي ازشهرستان تفرش به عنوان پيشكسوت نمونه صنعتي مورد تجليل قرار گرفتند.

همچنين، شركت ايرالكو، روغن موتورقطران، پتروشيمي شازند، گروه صنعتي شايان برق، صنايع آذراب، توليدي و صنعتي كوشاوران، الياف پلي استرسانيا ، پيشگامان سنگ پاسارگاد، شركت املاح ايران، آوا پزشك، سيمان ساوه، كابل سينا،روانگداز تبريز، روناس پاد، نساجي آسيا دليجان،لجور هيدروليك، نبوغ سرمايش، پليمر صبا وكشتارگاه صنعتي درسا مرغ به عنوان نمونه استاني تجليل شدند.

کد خبر 2092360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha