۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲

در بازدید استاندار مطرح شد:

قول مسئولین برای حل مشکلات شهر نراق محقق نشد/شهر نراق نمونه کاملی از شهر های ایرانی اسلامی

قول مسئولین  برای حل مشکلات شهر نراق محقق نشد/شهر نراق نمونه کاملی از شهر های ایرانی اسلامی

اراک - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهر نراق گفت: قول مسئولین استان مرکزی برای حل مشکلات شهر نراق تا کنون محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبر حیدری نراقی در جلسه بازدید استاندار مرکزی از نراق افزود: متاسفانه مسئولین قبلی قول هایی را در گذشته داده اند که تابه حال محقق نگردیده و این نوع رفتار  موجب سلب اعتماد عمومی شده است.

وی در ادامه رفع مشکل  واگذاری زمین در ناحیه صنعتی، کمک به احداث حوزه علمیه  الغدیر نراق ، رفع مشکل روشنایی کمربندی و ورودی های آن، ساماندهی گلزار شهدا ، ادامه پیگیری واگذاری زمین جهت ساخت مسکن مهر ویلایی ، تکمیل دوبانده شدن جاده نراق به دلیجان ، اجرای خط انتقال آب شرب نراق از چاه جدید در منطقه چالنخجیر  را از جمله خواسته های مردم این شهر عنوان کرد و گفت: امید است با حضور استاندار مرکزی این مشکلات برطرف شود.

رفع مشکل روشنایی کمربندی و ورودی های آن

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهر نراق زادگاه عالمان ربانی مرحوم ملا محمد مهدی و ملا احمد نراقی است اظهارداشت: این شهر علاوه بر داشتن علما و روحانیون برجسته دارای آثار تاریخی منحصر به فرد است.

حجت الاسلام علیرضاسلیمی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت دانشجویی آن در مقطعی تا سه برابر جمعیت شهر افزایش یافته است ولی فرهنگ عمومی مردم از ثبات معنا داری برخودار است که در بین شهر های کشور از این جهت یک استثنا است.

وی ضمن تاکید بر رفع مشکلات نراق اجرای خط انتقال آب چاه جدید، تکمیل دوبانده شدن جاده نراق به دلیجان و حتی تا مشهد اردهال ، رفع مشکلات ناحیه صنعتی را از جمله نیاز های اساسی توسعه شهر برشمرده و وخواستار  رسیدگی آنی به آنها شد.

شهردار نراق نیز در ادامه بیان داشت: مدل تعریف شده برای توسعه آتی شهر نراق بر اساس مطالعات طرح جامع ویژه  توسعه پایدار و متوازن است که در آن به همه نیاز های شهر بخصوص حفظ ساختار فرهنگی، تاریخی و طبیعی  توجه خاص گردیده است.

شهر نراق نمونه کاملی از شهر های ایرانی اسلامی

مرادی افزود: تصویب طرح جامع  ویژه  برای شهر نراق توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بیان جایگاه و اهمیت این کهن شهر تاریخی است که نمونه کاملی از شهر های ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: انتظار و درخواست ما از  دولت  تدبیر و امید  این است که کمک کند شهرداریها و بخصوص شهرداریهای کوچک  که آسیب های فراوانی طی سالهای گذشته از اجرای  نادرست سیاست خود اتکایی  و و ابستگی صرف به درآمد های ناشی از عوارض کشیده اند از این بن بست ایجاد شده رهایی یافته و منابع درآمد پایدار جایگزین منابع فعلی گردد.

استاندار مرکزی نیز گفت: نراق و نراقی ها تاریخ پر افتخاری دارند و ما هم خود را متعهد به هر گونه کمک به این  کهن شهر تاریخی می دانیم.

در سال جاری اعتبار ویژه ای برای آن در نظر خواهیم گرفت

محمد حسین مقیمی در خصوص اجرای خط انتقال آب و دو بانده شده جاده نراق به دلیجان و رفع مشکل ناحیه صنعتی دستورات خاصی را به مدیران کل مربوطه داده و  در خصوص مسائل فرهنگی اشاره داشتند.

وی گفت:  تامین امکانات سخت افزاری به عهده مااست که کوتاهی نخواهیم کرد ولی نرم افزار کار فرهنگی می بایست از طرف علما و روحانیون شهر تدوین گردد .

مقیمی ادامه داد: به لحاظ اینکه شهرداری نراق توانسته موفقیت های قابل توجهی طی چند سال گذشته  کسب نماید در سال جاری اعتبار ویژه ای برای آن در نظر خواهیم گرفت.

کد خبر 2167501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha