عرضه 4 کتاب شعر جدید از دوره دوم شعر معاصر

عرضه 4 کتاب شعر جدید از دوره دوم شعر معاصر

انتشارات بوتیمار 4 مجموعه شعر جدید از سری دوم کتاب‌های شعر معاصر را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «عبور از سیاره سوخته» سروده لیلا فرجامی یکی از این عناوین است که گزیده‌ای از اشعار این شاعر را شامل می‌‌شود. این کتاب 73 قطعه شعر سپید را شامل می‌شود.

اسامی اشعار این کتاب عبارت است از:

رودخانه‌ای که از ماه می‌گذرد، اسب‌های سفید، موم، کهکشان‌ها، پیش از خداحافظی، شهود شبانه، ...، OM، شعبده‌، هفت پرنده، شب هزار و دوم، عیدهایی که نمی‌آیند، پرنده و من،‌ جبرنامه،‌ وصیت، گفتار، دشمن فصل‌ها، عقربه‌ها، آتشفشان، واقعه، کوتاه‌ها، تا دریای سرخ؛ من، شب، کلاغ؛ شاید روح‌القدس فکر دیگری کند، چهار اپیزود از مرگ، مراکش، هایکوها، چاه، کارمند، بدرقه، اعتراف، آخرین خورشید، ملانکولیا، آخرین پلان، آسمان زیر دریاها، از شهرهایی که ساختیم1، از شهرهایی که ساختیم2، از شهرهایی که ساختیم3، از شهرهایی که ساختیم5، از شهرهایی که ساختیم6، از شهرهایی که ساختیم8، افسانه خلقت2، افسانه خلقت5، برای او که می‌خواند، برای سرزمین 1، برای سرزمین2، برای سرزمین5، تبعید در ماه، تکامل یک احمق، تنهایی میان حروف، در آغاز، ضد، یک پیشگویی عاشقانه، مرثیه‌ای برای دریای هرمسی، محو، ما هم شب را دیده‌ایم، گل نام پرنده‌ای بود، بازی، غزلی برای نبودن‌ها، شکار، شب در پی چیزی‌ست، برداشت، کشتن همه سهراب‌ها، تکثیر، اعترافنامه، پیامبر دریا، سلام عزیزم، رازها ناگفتنی‌اند، چمدان‌ها، حباب‌بازی، جراحت ناشیانه، از ترس‌ها و شهامت‌ها و دیوار بر دیوار.

این کتاب با 97 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شده است.

کتاب بعدی، «اصالتا درختی تبریزی‌ام» نام دارد که سروده نیکو مرادی(آنا ماریا) است و اشعار سپید آن از شعر شماره 1 تا 54 نامگذاری شده‌اند. اغلب اشعار این کتاب نسبتا کوتاه هستند.

این کتاب با 96 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 4 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

سومین کتاب، مجموعه شعر «عشق، دو قاشق مرباخوری» نام دارد. این اثر سروده سمانه سوادی است و اشعار آن نیز مانند «اصالتا درختی تبریزی‌ام» از شماره 1 تا 52 نامگذاری شده‌اند. قالب اشعار این کتاب نیز سپید بوده و اکثر آن‌ها شعرهای کوتاه هستند.

این کتاب با 72 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 4 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

کتاب دیگر، مجموعه شعر «دور از چشم چراغ» سروده فرناز فرازمند است. این کتاب نیز اشعار سپید کوتاهی را از این شاعر در بر می‌گیرد که با شماره نامگذاری‌ شده‌اند. «دور از چشم چراغ» 76 شعر را شامل می‌شود.

سی و یکمین شعر از این کتاب را می‌خوانیم:

چه غول باشد

در این کوزه

چه حبه انگوری

که با خودش خلوت کرده

آرزویی ندارد

پیاله‌ای که لبریز است

این کتاب با 82 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 4 هزار و 700 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2201344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha