۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۰۰

"نفوذ" را دانلود کنید/ سریالی برای آشنایی جوانان با خطرات اینترنت

"نفوذ" را دانلود کنید/ سریالی برای آشنایی جوانان با خطرات اینترنت

کارگردان سریال اینترنتی "نفوذ" گفت: هرچند در مدارس ما استفاده درست از اینترنت آموزش داده نمی شود، اما ما در این سریال تلاش می کنیم جوانان را با خطرات موجود بر سر راه استفاده از اینترنت آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سریال اینترنتی "نفوذ"  به کارگردانی آرش تیمورنژاد با حضور عوامل و بازیگران این سریال اینترنتی از جمله علیرام نورایی، فرامرز روشنایی، نفیسه روشن، روشنک عجمیان، پندار اکبری و کاوه آهنگران امیر عطرچی جانشین تهیه، وحید مشاری جانشین تولید عصر امروز سه‌شنبه 24 دی برگزار شد.

در ابتدای این نشست آرش تیمورنژاد با اشاره به اینکه "نفوذ" اولین سریال اینترنتی است که در ایران ساخته شده و در حال پخش است، گفت: ما سعی کردیم استانداردهای بین المللی برای ساخت چنین سریال هایی را رعایت کرده و اثری مشابه آثار اروپایی و آمریکایی تولید کنیم. در خاورمیانه و در سال 2002 ژاپن نیز به تولیدکنندگان سریال های اینترنتی پیوسته و ایران در خاورمیانه دومین کشوری است که دست به ساخت چنین سریال هایی زده است.

وی با اشاره به اینکه بهاران فیلم و موسسه فرهنگی و رسانه‌ای آفتاب حامیان مالی ما در ساخت این سریال هستند، بیان کرد: سریال‌های اینترنتی دارای سه ویژگی متفاوت است که هیچ سریال دیگری چنین ویژگی هایی را ندارد، اول اینکه سریال های اینترنتی تنها سریال‌هایی هستند که در یک زمان مشخص پخش بین المللی و جهانی می شود، دوم اینکه این مخاطب است که انتخاب می کند چه زمانی سریال را ببیند، سوم اینکه چنین سریال هایی همیشه نامیرا بوده و اگر دانلود آن بالا باشد همیشه در فضای اینترنت باقی خواهی ماند.

آموزش و پرورش آموزش استفاده درست از اینترنت را نمی دهد

تیمورنژاد ادامه داد: این سریال درباره جوانان و رابطه آنها با فضای مجازی است، هرچند سال ها است اینترنت به کشور ما وارد شده اما برنامه ریزی و آموزش مناسبی برای آن صورت نگرفته است. به دلیل نبود آموزش های مناسب، جوانان ما در استفاده از اینترنت دچار مشکل شده اند. هرچند در مدارس ما استفاده از اینترنت آموزش داده نمی شود، اما ما در این سریال تلاش می کنیم جوانان را با خطرات موجود بر سر راه استفاده از اینترنت آشنا کنیم.

وی بیان کرد: تا امروز فصل یک این سریال در اینترنت پخش شده که با استقبال از سوی کاربران اینترنتی همراه بود. فصل دوم این سریال نیز به زودی روی اینترنت می رود و طی ماه های آینده نیز فصل سوم این سریال اینترنتی که طبق روال سریال های اینترنتی در 10 قسمت 10 دقیقه ای ساخته می شود، جلوی دوربین می رود.

تیمورنژاد گفت: برای دریافت مجوز این سریال، صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ما همکاری نکردند چرا که در بین مجوزهای آنها مجوزی در رابطه با سریال اینترنتی وجود نداشت، به همین دلیل ما یک مجوز از سوی نیروی انتظامی دریافت کردیم و یک مجوز برای قرار دادن این سریال روی اینترنت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اما ماه پیش از سوی شورای عالی فضای مجازی با با تماس گرفته شد تا قوانین را برای ساخت سریال های اینترنتی توضیح دهیم تا آنها بتوانند قانون ساخت سریال اینترنتی را مدون کنند.

عطرچی جانیشن تولید این سریال اینترنتی با اشاره به اینکه سعی کردیم از عوامل خوب و حرفه ای سینما و تلویزیون ایران برای ساخت اولین سریال اینترنتی کشور استفاده کنیم، توضیح داد: خوشبختانه بازیگران و دیگر عوامل این سریال دست به دست هم دادند تا بتوانیم از پس ساخت این سریال برآییم. دو موسسه ای که ما را در این راه حمایت کردند، تنها به دلیل شنیدن دلایل متقاعدکننده از سوی ما برای موفقیت چنین سریال هایی در بین مخاطبان، سرمایه گذاری برای ساخت این سریال را پذیرفتند. البته موسسه آفتاب تامین کننده بخش نقدی و موسسه بهاران تامین کننده تجهیزات مورد نظر در این سریال بودند.

نفیسه روشن از بازیگران این سریال اینترنتی با بیان این مطلب که تجربه بازی در یک سریال اینترنتی آنقدر جذاب بود که بازی در این سریال را پذیرفت، گفت: این سریال سبب شد تا با خطرات ناشی از استفاده غیر صحیح از اینترنت آشنا شوم و این خود برای من بسیار جالب بود.

طنز هم می توانم بازی کنم

علیرام نورایی نیز توضیح داد: گروه خوب و کارگردانی خوب سبب شد تا در این کار بازی کنم. در سال های اخیر مدام نقش های منفی به من پیشنها می شود اما باور کنیم که من بلدم نقش مثبت بازی کنم، به همین دلیل در "نفوذ" نقش یک پلیس را بازی می کنم. هرچند علاقه اصلی من بازی در فیلم های اکشن است اما دوست دارم نقش های دیگری حتی طنز را امتحان کنم. متاسفانه در کشور ما ژانر اکشن به درستی شکل نگرفته است و من امیدوارم زمانی برسد که بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

فرامرز روشنایی نیز در پایان گفت: هیچ پیش زمینه ای از سریال های اینترنتی نداشتم، اما گروه حرفه ای سبب شد تا در این کار بازی کنم، این سریال نکات آموزشی قابل توجهی دارد که توانستم از آن استفاده کنم.

 

کد خبر 2214600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha