۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۲۷

شعر امروز تاجیکستان بررسی می‌شود

شعر امروز تاجیکستان بررسی می‌شود

نشست بررسی شعر امروز تاجیکستان با حضور گلرخسار صفی‌آوا (بانوی شاعر و نویسنده تاجیک)، سیدعلی موسوی‌گرمارودی و علی‌اشرف مجتهد شبستری در شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست این هفته شهر کتاب به دنبال پاسخ به سوالاتی از این قبیل است: شعر امروز تاجیکستان از چه تاریخی آغاز شد و سیر تحول آن چگونه است؟ شعر نو فارسی در ایران چه تاثیری بر شعر معاصر تاجیکستان گذاشته است؟ شعر امروز تاجیکستان با شعر امروز ایران و افغانستان چه شباهت‌ها و تفاوت‌‌هایی دارد؟ ویژگی‌های سبکی و محتوایی شعر معاصر تاجیکستان چیست و شاعران برجسته تاجیکستان در چند مکتب شعری فعالیت دارند؟

این نشست با همکاری انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، سه‌شنبه 13 اسفند ساعت 16:30 و با حضور گلرخسار صفی‌آوا (بانوی شاعر و نویسنده تاجیک)، سیدعلی موسوی‌گرمارودی و علی‌اشرف مجتهدشبستری در شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

گلرخسار صفی‌آوا از شاعران برجسته تاجیکستان است که مدتی دبیر اتحادیه نویسندگان و رئیس بنیاد فرهنگ تاجیکستان بود. اشعار او آهنگ تغزلی دارد و در آن گذشته مردم تاجیکستان، زندگی کوهستانی آن دیار و ایام کودکی به تصویر درآمده است.

کد خبر 2246525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha