۲۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲

دو کتاب از خرامان در انتظار صدور مجوز

دو کتاب از خرامان در انتظار صدور مجوز

دو کتاب از مصطفی خرامان با عنوان«چرخ‌های پنجر» و«پسری از کَلَب» که در شمار طرح رمان نوجوان کانون پرورش فکری هستند، در انتظار صدور مجوز به‌سر می‌برند.

مصطفی خرامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که معلوم نیست دو کتاب«چرخ‌های پنجر» و«پسری از کَلَب»، چه زمان منتشر شوند گفت: خود من هم در زمینه نشر فعالیت می‌کنم و می‌دانم که کتاب‌های بسیاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نوبت انتشار هستند اما می‌توان تدبیری اندیشید و با برنامه‌ریزی بهتر و منظم‌تری به فعالیت پرداخت.

به گفته نویسنده رمان «چرخ‌های پنچر» که از جمله کتاب‌های طرح رمان نوجوان کانون است این رمان  به رویدادهای 6 ماه منتهی به پیروزی انقلاب می‌پردازد. عنوان این رمان «نبرد آشین» بود؛ آشین، نام روستایی در کرمانشاه است که وقایع داستان در آن می‌گذرد. اما نام داستان به «چرخ‌های پنچر» تغییر کرد چون فضا، چندان خشونت‌آمیز نیست.

خرامان به اینکه می‌توان رمان نوشت و پایبند به مستندات تاریخی بود اشاره کرد و افزود: رمان و تاریخ، مغایرتی با هم ندارند. طبیعتاً قالب رمان برای مخاطب نوجوان، خواندنی‌تر است و کودکان و نوجوانان باید با تاریخ معاصر سرزمین خود آشنا شوند. همان‌گونه که من در «چرخ‌های پنچر» و «پسری از کلب» به نوشتن رمان تاریخی پرداخته‌ام.

کتاب «پسری از کلب» نیز رمانی است که مصطفی خرامان برای طرح رمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نگاشته و مقفطعی از تاریخ صدر اسلام را مطرح می‌کند و روایتگر داستان پسری به نام زید است که چگونه خود را به پیامبر(ص) می‌رساند..

کد خبر 2267611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha