۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴

پورعظیم در گفتگو با مهر:

50 درصد از باغات گردوی "گهواره" بر اثر تگرگ نابود شدند

50 درصد از باغات گردوی "گهواره" بر اثر تگرگ نابود شدند

گهواره ـ خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی گهواره گفت: در سال جاری به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ 50 درصد از باغات گردو در سطح 100 هکتار و 50 درصد از هسته داران در سطح 140 هکتار در گهواره به صورت کامل از بین رفته و این در حالی است که این میزان خسارت در سال گذشته 30 درصد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی گهواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان اراضی باغات مثمر منطقه گهواره 1430 هکتار است که از این میزان 1280 هکتار به صورت آبی زیر کشت درخت گردو و هسته دارانی همانند شلیل، زردآلو، هلو و ... می باشد و همچنین 150 هکتار دیگر به صورت دیم زیر کشت انگور و بادام است.

جهانشاه پور عظیم گفت: متاسفانه در سال جاری به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ 50 درصد از باغات گردو در سطح 100 هکتار و 50 درصد از هسته داران در سطح 140 هکتار به صورت کامل از بین رفته و این در حالی است که این میزان خسارت در سال گذشته 30 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری خسارتی به باغات سیب وارد نشده است، تاکید کرد: امسال ما پیش بینی برداشت 10 هزار تن سیب، 200 تن گردو و 6 هزار تن هسته داران از باغات منطقه گهواره را داریم.

پورعظیم افزود: این میزان تولیدات می تواند علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، به شهرستان ها و استان های دیگرنیز صادر شود.

مدیر جهاد کشاورزی گهواره گفت: در بحث توسعه باغات ما در سال گذشته 15 هکتار اراضی آبی و دیم به باغات منطقه افزودیم و برای طرح های آتی نیز در نظر داریم 250 هکتار دیگر به آن اضافه کنیم.

 وی اظهار داشت: در همین راستا احداث باغ جدید در روستاهای "چقابور داراب"، "چقابور رحمان" و "درمران" آغاز به کار کرده و 5000 اصله نهال نیز بین کشاورزان و باغداران بخش گهواره توزیع شده است.

وی در پایان افزود: همچنین در سال گذشته 2 پروژه دیگر در بحث آبیاری باغات احداث شده است که اولی پروژه آبیاری قطره ای باغات روستای "قلعه زنجیر" به مساحت 75 هکتار با اعتبار 305 میلیون تومان و دیگری پروژه آبیاری روستای "کامران بیگرضا" به مساحت 18 هکتار و با اعتبار 86 میلیون تومان بوده است.

کد خبر 2276669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha