۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

لنگری:

نیمی از معوقات آموزش و پرورش خراسان شمالی پرداخت شد

نیمی از معوقات آموزش و پرورش خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در طی چهار ماه گذشته حدود نیمی از معوقات 43 میلیارد تومانی این اداره کل در بخش‌های مختلف تسویه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد لنگری صبح چهارشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات انجام شده در دوره جدید مدیریت آموزش و پرورش خراسان شمالی و برنامه های هفته معلم در این استان برگزار شد؛ ابتدا از آن چه که کم لطفی رسانه ها در زمینه انتشار موفقیت های آموزش و پرورش استان می‌دانست از خبرنگاران گلایه کرد و گفت که رسانه‌های استان چشم خود را بر روی برخی از اقدامات بسیار اساسی مدیریت جدید آموزش و پرورش بسته اند.

وی یکی از این اقدامات مهم را تسویه بخشی از بدهی معوقه آموزش و پرورش به فرهنگیان، مدارس و بخش خصوصی دانست و اظهار کرد زمانی که وی اوایل زمستان پارسال به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی منصوب شد این اداره کل بیش از 43 میلیارد تومان بدهی معوقه داشت که اکنون حدود نیمی از این بدهی پرداخت شده است.

به گفته لنگری در این مدت حق التدریس فرهنگیان تا اسفند، اضافه کاری اداری، حقوق سرباز معلم‌ها، دیون طرح ضیافت ماه رمضان، هزینه‌های اداری ادارات نظیر اجاره بها و... هزینه ایاب و ذهاب سرویس مدارس و... به طور کامل تسویه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بخش‌های قابل توجهی از هزینه امتحانات، سرانه غذایی دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی، برون سپاری کاردانش به شرکت‌ها، پاداش بازنشستگان و... نیز در استان پرداخت شده است.

اساس نقل و انتقالات تنها امتیاز است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه به موضوع نقل و انتقالات فرهنگیان و مباحث مطرح شده در این زمینه از جمله نقل و انتقال رابطه‌ای و غیرقانونی برخی از معلمان اشاره کرد و ضمن تأیید این موارد در سال های اخیر، اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید اساس نقل و انتقال فرهنگیان تنها امتیاز آنها خواهد بود و در این زمینه هیچ گونه تبعیضی تحت هیچ عنوانی پذیرفتنی نیست.

وی همچنین در مورد طرح ضیافت فرهنگیان در ماه مبارک رمضان نیز عنوان کرد که این طرح تا زمانی که او مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی باشد دیگر در استان اجرا نمی شود چرا که به اعتقاد وی اساس اجرای این طرح با کرامت معلمان ناسازگار است.

لنگری به بیمه طلایی فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت که متاسفانه در سال های اخیر فرهنگیان استان بر خلاف معلمان سایر استان‌ها سهم کامل بیمه طلایی را می‌پرداختند در حالی که در دیگر استان ها پرداخت سهم بیمه طلایی متفاوت بوده و نیمی از آن از سوی وزارت خانه پرداخت می شده است.

به گفته وی در خراسان شمالی کل این سهم را از حق همکاران کم می کردند اما از فروردین ماه امسال سهم فرهنگیان از حساب آنها کسر نخواهد شد و تلاش می شود تا نصف سهمی که در این مدت از سوی همکاران پرداخت شده نیز عودت شود.

بی سوادی در خراسان شمالی 2.5 درصد از میانگین کشوری بیشتر است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه به وضعیت سوادآموزی در استان نیز اشاره کرد و گفت که در حال حاضر حدود 50 هزار نفر 10 تا 49 ساله در خراسان شمالی بی سواد یا کم سواد هستند.

به گفته لنگری در حالی که میانگین باسوادی در کشور اکنون 92.49 درصد اعلام شده این میزان در خراسان شمالی 89.89 درصد است.

وی اضافه کرد: بر این اساس میزان بی سوادی در خراسان شمالی 2.5 درصد از میانگین کشوری بیشتر بوده و لازم است در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد.

امسال برنامه‌های هفته معلم در خراسان شمالی متفاوت خواهد بود

لنگری در مورد برنامه های هفته معلم در خراسان شمالی نیز عنوان کرد که امسال بزرگداشت هفته معلم در استان به نسبت سال‌های گذشته متفاوت تر خواهد بود.

به گفته وی امسال در هفته معلم برنامه‌هایی مفرح با حضور فرهنگیان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود و سعی شده در سال جاری از اجرای برنامه های تکراری و نه چندان مورد پسند فرهنگیان خودداری شود.

لنگری پیاده‌روی عمومی فرهنگیان و خانواده‌های آنها و اعطای جوایز به شرکت کنندگان، نواختن زنگ سپاس در مدارس حاشیه‌ای، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، برگزاری همایش بازنشستگان، گلباران مزار شهدا و ... را برخی از برنامه های هفته معلم امسال در استان برشمرد و اظهار داشت: علاوه‌بر این در طول هفته معلم هر روز از ساعت پنج تا هفت عصر جنگ شادی برای فرهنگیان و خانواده های آنها برگزار می‌شود.

کد خبر 2276778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha