۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۲۱

لنگري:

خراسان شمالی محروم ترین استان کشور از نظر فضای آموزشی است

خراسان شمالی محروم ترین استان کشور از نظر فضای آموزشی است

بجنورد- خبرگزاری مهر: مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: اين استان از لحاظ دارا بودن فضاي آموزشي، از جمله محروم ترين و فقير ترين استانهاي كشور محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدمحمد لنگري ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات و کاستی های فضای آموزشی در خراسان شمالی، افزود: بحث کمبود و نواقص فضاهاي آموزشي يكي از دغدغه هاي اصلي اداره كل آموزش و پرورش استان است.

وي اظهار داشت: به منظور آماده سازی مدارس برای مهر ماه سال جاری اعتباري بالغ بر دو ميليارد تومان به مديران آموزشگاه ها و مدارس خراسان شمالی پرداخت شد تا مشكلات فضاهاي آموزشگاه براي اول مهرماه مرتفع شود.

لنگري با اشاره به اينكه فضاهاي آموزشي استان وضعيت نامناسبي دارند گفت: در حال حاضر يك چهارم فضاهای آموزشی خراسان شمالی بازسازي شدند و سه چهارم فضاهاي آموزشي استان تخريبي و غيراستاندارد هستند.

مديركل آموزش و پرورش استان همچنين از اجراي طرحي تحت عنوان طرح 3-3 خبر داد و افزود: اين طرح به منظور حفظ مسائل اخلاقي و مشكلاتي كه دانش آموزان پايه ابتدايي با آن مواجه هستند به اجرا گذاشته شده است.

به گفته اين مسئول در اين طرح دانش آموزان مقطع اول، دوم و سوم ابتدايي و دانش آموزان چهارم، پنجم و ششم ابتدايي در يك مدرسه به صورت چرخشي تحصيل خواهند كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري مسابقات علمي در استان تصريح كرد: امسال براي نخستين بار در خراسان شمالي هزينه برگزاري المپيادها از ارديبهشت ماه به مدارس ابلاغ شده و در ايام تابستان نيز كلاس هاي المپياد برگزار مي شود.

معاون پژوهش، برنامه ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي نيز در اين نشست گفت: ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش استان به منظور افزايش كارايي سيستم انجام مي شود.

قنبرعلي خوش آيينه اضافه کرد: در این راستا امسال هزار و 150 نفر از فرهنگيان استان متقاضي نقل و انتقلات بوده اند.

وی اظهار داشت: امسال از اين تعداد 90 متقاضي حائز شرايط نبوده اند، 460 نفر به شهرستان هاي مختلف استان و 160 نفر نيز به خارج استان انتقال داده شده اند.

خوش آیینه بيشترين درخواست نقل و انتقلات را مربوط به فرهنگيان شهرستان مانه و سملقان دانست که بیش از 50 درصد درخواست های نقل و انتقال را به خود اختصاص داده بودند.

کد خبر 2324193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha