۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸

گزارش خبری/

دانشکده کشاورزی کرج میزبان شهدای گمنام/ شهدا بوی بهشت را به نسل امروز هدیه می دهند

دانشکده کشاورزی کرج میزبان شهدای گمنام/ شهدا بوی بهشت را به نسل امروز هدیه می دهند

کرج - خبرگزاری مهر: دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج، میزبان پیکرهای پاک 2 شهید گمنام می شود.

به گزارش مهر، ساعت 10 صبح روز دوشنبه خیل عظیمی از مردم کرج در میدان شهدا گرد هم آمدند و چشم انتظار میهمانان عزیزی بودند که نام و نشانی نداشتند.

در میان پیاده روها مادرانی بر روی زمین نشسته اند گویا طاقت سر پا ایستادن را ندارند، گونه های مردم غرق اشک و حضور جوانان در این گردهمایی چشمگیر است.

کمی آن سو تر بسیاری از مسئولین شهر در کنار مردم منتظر ماشین حمل 2 شهید گمنامی هستند که قرار است در دانشکده پردیس کشاورزی آرام بگیرند.

همه همه به پا می شود ماشین حامل شهدای گمنام مانند کشتی خرامان خرامان در میان جمعیت پهلو می گیرد، بسیاری از مادرانی که در پیاده رو ها نشسته بودند را در کنار ماشین میبینم، بالگردی آسمان شهر را با گلریزان آماده پذیرایی از این میهمانان بی نام نشان می کند. 2 تابوت از شهدای گمنام که با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران پیچیده شده اند زینت بخش میدان شهدا می شوند.

مردم عاشقانه در کنار آنها به نجوا با خدا می پردازند. حضور خیل عظیمی از جوانان در این محفل رنگی دیگر به این فضا بخشیده است و این موضوع را به وضوح منعکس می کنند که عطر و بوی جبهه ها هنوز از مشام مردم محو نشده و مردم و به خصوص جوانان این مرز و بوم هنوز هم جانانه در دفاع از این آب و خاک شکی به دل راه نخواهند داد.

سرداران و فرمانده هان جنگ با حضور در این مراسم در کنار مردم به مرور خاطرات خود می پردازند و قطعا به یاد رشادت های هم رزمانشان می افتند هم رزمانی که بی نام نشان در میان استقبال مردم جا می گیرند.

هم رزمانی که به خواست خود خواستند گمنام به شهادت برسند تا حجت بر همه تمام شود.

در میان جمعیت یکی از مادران شهید کرجی همان طور که اشک می ریزد می گوید: این شهدای گمنام برکات جامعه ما هستند و جوانان ما باید الگوی خود را شهدای گمنامی قرار دهند که از جان و هویت خود گذشتند تا ما در سایه دلاور مردی آنان در امنیت آسایش زندگی کنیم و با از جان گذشتگی خود به دشمنان اسلام فهماندند که تعرض به خاک و ناموس این سرزمین را بی جواب نخواهند گذاشت.

محمد زارع چاهوکی دبیر اجرایی ستاد تدفین شهدای گمنام را در میان جمعیت میبینیم، وی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: شهدای گمنام با خود بوی بهشت را می آورند و چه هدیه ای از این زیباتر برای نسل امروز.

زارع چاهوکی در ادامه تاکید می کند: نسل امروز جنگ را ندیده است ولی وجود شهدای گمنام سندی بر اقتدار ایران اسلامی است سندی برای رشادت های رزمندگانی است که از جان برای میهن مایه گذاشتند.

دبیر اجرایی ستاد تدفین شهدای گمنام اظهار می دارد: پیکرهای این شهدا به تازگی در منطقه ماهوت عراق، کشف و به میهن اسلامی انتقال یافته است.

وی در پایان تصریح می کند: پیکرهای مطهر این 2 شهید در پایان مراسم در مسجد امام علی (ع) دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج تشییع و به خاک سپرده می شود.

گفتنی است؛ شهروندان کرجی شب گذشته به دیدار شهدای گمنام رفتند و با تجلیل از آنان عهد خود را دوباره محکم تر از همیشه بستند، مراسم تدفین شهدا در دانشکده پردیس کشاورزی کرج در حال حاضر ادامه دارد و مداح اهل بیت "سعید حدادیان" در حال مدیحه سرایی است.

کد خبر 2285217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha