۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۴۹

حاشیه نویسی مهر/

تودیع مدیری که 3 استاندار را بدرقه کرد/ ابراز علاقه لری مدیر کل اصفهانی

تودیع مدیری که 3 استاندار را بدرقه کرد/ ابراز علاقه لری مدیر کل اصفهانی

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با حاشیه هایی داشت که ابراز علاقه به زبان لری از سوی مدیر کل اصفهانی از جمله این حاشیه ها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه مدیر کل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و تودیع مدیرکل سابق این اداره در محل سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد با حضور معاون وزیر ارشاد، مدیر کل استانهای وزارت ارشاد، معاون استاندار لرستان، مدیران کل دستگاههای اجرایی، تعدادی از ائمه جمعه و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه برگزار شد.

سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد از ساعتی قبل از شروع مراسم معارفه پر شده بود تا بسیاری از حاضران این مراسم را ایستاده دنبال کنند و سیل جمعیت حتی به خارج از سالن اصلی تا سالنهای فرعی و محوطه حیاط این مجتمع نیز کشیده شود.

ازدحام افراد در سالن محل برگزاری مراسم تودیع و معارفه به قدری بود که مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در سخنانی با اشاره به پر بودن و گرمای سالن به شوخی گفت که این حرارت محبت موجود در سالن معلوم نیست که برای استقبال از مدیر کل جدید است یا برای بدرقه من!

حجت الاسلام علی اسماعیلیان همچنین در سخنانش گفت که خاطره طنزی از روزهای آغاز به کارش در استان داشته که میخواسته در این مراسم تعریف کند که البته به دلیل کمبود وقت از تعریف کردن آن صرف نظر کرد.

وی همچنین در سخنان خود از محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی جنتی وزیر کنونی این وزارتخانه تشکر کرد و به شوخی گفت: من سن زیادی ندارم ولی دوران هر دو این وزرا را درک کرده ام.

حجت الاسلام اسماعیلیان با اشاره به سابقه حضور 10 ساله در استان لرستان در سمت های مدیریتی مختلف ادامه داد: من سه استاندار را در لرستان بدرقه کرده ام و امروز هم شما من را بعد از یک دهه بدرقه می کنید.

وی همچنین در حرفهایش از اصحاب قلم و رسانه خواست که به استاندار لرستان فرصت دهند تا بتواند با کار و تلاش در مسیر رفع مشکلات استان قدم بردارد.

حجت الاسلام اسماعیلیان در سخنانش از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز به خاظر کم توجهی به توصیه هایشان در عزل و نصب مدیران شهرستانی ارشاد پوزش طلبید و تصریح کرد که همواره اعتقاد داشته در انتصاب مدیران این حوزه باید مستقل باشد.

مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حرفهایش را خواست با یک شعر لری پایان دهد که در این رابطه نیز منصرف شد تا بگوید که این شعر خیلی "عاشقانه" است و آن را می گذارد برای بعد!

این مدیر کل اصفهانی در نهایت با لهجه لری این گونه ارادت و علاقه خود را به مردم لرستان ابراز کرد: "لرستان! هام دِ هولت". این جمله به این معنی است که مردم لرستان، همواره به فکر و یاد شما هستم.

سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز در ابتدای صحبت هایش با دادن لقب "شیخ خوش مشرب" به مدیر کل قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تلاشهای حجت الاسلام علی اسماعیلیان تقدیر کرد.

تب شعرخوانی لری همچنین به معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سرایت کرد تا وی نیز با خواندن چند بیت شعر لری از لرستان و لرستانیها به نیکی یاد کند.

همچنین در این مراسم کلیپی از فعالیتهای فرهنگی و هنری برگزار شده در مدت زمان مسئولیت حجت الاسلام علی اسماعیلیان مدیرکل قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پخش شد.

سخنرانی سید سیامک موسوی به نمایندگی از اهالی فرهنگ و هنر استان و بیان برخی مشکلات و دغدغه های هنرمندان لرستانی از دیگر بخشهای این برنامه بود که با تشویق های مکرر حاضران در سالن همراه شد.

کد خبر 2354702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha