۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳

نوش آبادی مطرح کرد:

تعاونیهای فرهنگی توسط هنرمندان راه اندازی شود/ پیگیری تاسیس دانشگاه هنر در لرستان

تعاونیهای فرهنگی توسط هنرمندان راه اندازی شود/ پیگیری تاسیس دانشگاه هنر در لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان باید به حوزه کارآفرینی بیندیشند و تعاونیهای فرهنگی را تاسیس کنند افزود: مدیران کل در استانها باید انجمن های ادبی و هنری خود را با طرح های اقتصادی فعال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش آبادی صبح جمعه در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه لرستان اظهار داشت: آثار این جلسه در وزارتخانه با پیگیری های شخص بنده به زودی برای هنرمندان لرستان محسوس و ملموس می شود.

وی تصریح کرد: البته باید بدانیم تمام مشکلات به دست دولت و مسئولان حل نمی شود و مشکلات هر صنفی در درجه اول به دست اعضا و گروههای همان صنف و با برنامه ریزی صحیح قابل حل است.

مدیر کل جدید ارشاد لرستان از هنرمندان به عنوان اتاق فکر استفاده کند

نوش آبادی افزود: هدایت هر جریانی به دست افراد خود آن گروه خواهد بود و انجمن های فرهنگی و هنری هر منطقه را باید به دست اعضای خود آن انجمن فعال شوند.

وی با بیان اینکه مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید به این نشست اکتفا کند عنوان کرد: مدیر کل جدید از هنرمندان باید به عنوان اتاق فکر استفاده کرده و نظریات و تجربیات آنها را در رفع مشکلات فرهنگی به کار بگیرد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در گذشته تاریخ ایران آثار ارزشمندی هنرمندان این کشور تولید کردند و محصولاتی که از آنها به جهان صادر شد مثل شاهنامه، بوستان و گلستان از همت و اراده آنها سرچشمه گرفت و هیچ چشمداشتی به کمک دولت و وزارت نداشتند و سرمایه عظیم مالی هم در اختیار نداشتند.

نوش آبادی ادامه داد: این هنرمندان انسانهای بزرگی بودند که آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشتند و هنرمندان ایرانی باید این بزرگان را الگو و سرلوحه خود قرار دهند.

وی افزود: هنرمندان می توانند با تشکیل تعاونی ها طرح های خود را عملیاتی کنند و دولت تدبیر و امید نیز از طرح های اقتصادی حمایت می کند.

هنرمندان باید به حوزه کارآفرینی بیندیشند

نوش آبادی یادآور شد: دولت ایمان دارد که اگر فقر در جامعه باشد وضعیت توازن اقتصادی و فرهنگی بر هم می خورد و این یک زنگ خطر و هشدار محسوب می شود چرا که اگر به داد اقتصاد و فرهنگ نرسیم فرهنگ نیز نابود می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ را انسان می سازد و پول فقط نقش پشتیبان را دارد، گفت: نمونه و سمبل این موضوع دولتهای غربی هستند که با وجود ثروتهای فراوان پیشرفت فرهنگی نداشته اند.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان باید به حوزه کارآفرینی بیندیشند و تعاونیهای فرهنگی را تاسیس کنند افزود: مدیران کل در استانها باید انجمن های ادبی و هنری خود را با طرح های اقتصادی فعال کنند و این کاری نیست که دیگران برای ما انجام دهند.

نوش آبادی ادامه داد: کارهای فرهنگی در لرستان به همت مدیران سابق و امکانات محدود انجام شده اما اکنون هنرمندان باید به فکر طرح های اقتصادی در حوزه های هنری باشند و از این طریق انجمن های خود را آنقدر فعال کنند که ساختمانهایی مجزا با امکانات خاص در اختیار داشته باشند.

وی بیان داشت: در شورای فرهنگی استان باید فعالیت بیشتری انجام شود و ضعف های مدیریتی برطرف شود و اعضای انجمن ها منسجم و هماهنگ با هم عمل کنند.

خلاء وجود دانشگاه هنر در لرستان محسوس است

نوش آبادی با بیان اینکه در استان لرستان باید کار مدیریتی صورت گیرد و مسائل و مشکلات هنرمندان به صورت جدی بررسی شود افزود: اگر اقدامی از سوی اصحاب فرهنگ و هنر در هر استانی انجام نشود هرچه قدر که قانون و کمکهای دولت خوب باشد سازنده نخواهد بود.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در مورد درخواست هنرمندان لرستان برای راه اندازی دانشکده هنر بیان داشت: تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی هنر در استان لرستان پیشنهاد خوبی است که از سوی دولت پیگیری می شود.

نوش آبادی عنوان کرد: با وجود ظرفیتهای عظیم هنری که در لرستان خلاء وجود دانشگاه در حوزه هنر در این استان محسوس است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان باید با جدیت بر فعالیت نهاد کتابخانه ها و کانونهای فرهنگی نظارت کند یادآور شد: عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در نمایشگاهها باید به صورت جدی پیگیری شود و نمایشگاه دائمی، فصلی و موردی برای عرضه این محصولات در استان دایر شود.

کد خبر 2354883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha