۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷

نوش آبادی با مهر مطرح کرد:

تشکیل صندوق حمایت از هنرمندان با ساز و کار جدید/ تفکیک جنسیتی در کنسرتها بی اعتمادی به مردم است

تشکیل صندوق حمایت از هنرمندان با ساز و کار جدید/ تفکیک جنسیتی در کنسرتها بی اعتمادی به مردم است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با ساز و کار جدید در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش آبادی صبح جمعه در حاشیه نشست صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سند سینمایی کشور که در دولتهای قبل تدوین شده بود ایرادهای بسیاری داشت که در حال ویرایش و بازنگری است.

وی افزود: تلاش می شود سند ساماندهی و توسعه سینمایی کشور پس از انجام اصلاحات لازم به زودی در اختیار اهالی سینمای کشور قرار گیرد.

حوزه فرهنگ و هنر باید نظام مند و قانون مند تر از سابق شود

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه اصلاح نظام قانون مطبوعات در دست پیگیری است عنوان کرد: در این راستا تدوین لایحه نظام جامع رسانه ای در نظر گرفته شده است.

نوش آبادی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای هنرمندان در حال تعریف نظام و صنف است مانند نظام پزشکی، پرستاری، مهندسی و ... افزود: برای جلوگیری از تعرض به حقوق اصحاب رسانه باید اصلاحاتی در قانون مطبوعات باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که حوزه فرهنگ و هنر باید نظام مند و قانون مند تر از سابق شود.

صندوق حمایت از هنرمندان با ساز و کار جدید در حال شکل گیری است

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: همچنین در این راستا صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با ساز و کار جدید در حال شکل گیری است.

نوش آبادی با بیان اینکه به زودی دستورالعمل جدید این صندوق به استانها ابلاغ می شود عنوان کرد: اعضای این صندوق از بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، مستمری و تسهیلات بانکی به شرطی که صاحب شناسنامه هنری باشند استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسانی از تسهیلات خبرنگاران استفاده می کنند که مربوط به این حرفه نیستند و با رابطه وارد سامانه شده اند که این موضوع باید پیگیری شود.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تفکیک جنسیتی در کنسرت ها نیز گفت: برگزاری کنسرت ها و برنامه های فرهنگی با تفکیک جنسیتی مغایر با مقاصد دولت برای تحکیم بنیان خانواده است.

نوش آبادی تصریح کرد: انجام این برنامه ها با تفکیک جنسیتی بی احترامی و بی اعتمادی به مردم محسوب می شود چرا که ما در اجتماعات فرهنگی و هنری به مردم و جوانانمان اعتماد و ایمان داریم.

اختیارات وزارتخانه به مدیران کل استانها تفویض می شود

وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: توافقنامه هایی بین استانها و وزارت ارشاد به زودی منعقد می شود که در آنها استانها می توانند اختیاراتی را که وزارتخانه دارد در اختیار داشته باشند و به نوعی اختیارات وزارتخانه به مدیران کل استانها تفویض می شود.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در مورد تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری نیز گفت: دولت قانونی دارد برای واگذاری پروژه هایی که پیشرفت و رشد کمی داشته اند که این بند قانونی فرصت مناسبی است تا انجمن های هنری با تشکیل تعاونی ها این طرح ها را دریافت و تکمیل کنند.

مطبوعات نباید با روی آوردن به آگهی اصل رسالت خود را فراموش کنند

نوش آبادی همچنین با بیان اینکه یارانه مطبوعات هفته آینده پرداخت می شود تصریح کرد: استعداد افزایش یارانه مطبوعات تا سه برابر وضعیت کنونی وجود دارد اما  مطبوعات باید خودکفا عمل کنند.

وی با بیان اینکه مطبوعات نباید به آگهی و رپورتاژ رو بیاورند و اصل رسالت خودشان را فراموش کنند، ادامه داد: همچنین توزیع عادلانه آگهی ها باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان پیگیری شود.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت در ساخت فیلم های بلند در کشور حمایت می کند عنوان کرد: همچنین با رایزنی با سفرای کشورمان در سایر کشورها و شناسایی گروههای هنری در استانها دولت این آمادگی را دارد که هنرمندان را برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به خارج از کشور اعزام کند.

کد خبر 2354891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha