۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۵

همزمان با هفته دولت/

10 پروژه بهزيستي خراسان شمالي به بهره برداري رسيد

10 پروژه بهزيستي خراسان شمالي به بهره برداري رسيد

بجنورد - خبرگزاری مهر: همزمان با هفته دولت 10 پروژه خودمالکی مددجویان نهاد بهزیستی خراسان شمالی در مناطق مختلف این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت10 پروژه خود مالكي مددجويان نهاد بهزیستی خراسان شمالی که از محل کمک های بلاعوض سازمان بهزیستی و آورده نقدی مدد جویان اجرایی شده بودند؛ به بهره برداری رسید.

مديركل بهزيستي خراسان شمالي در مراسم بهره برداري از این طرح ها اظهار داشت: اداره كل بهزيستي استان همسو با ساير دستگاه هاي اجرايي خراسان شمالی در طول یک سال گذشته پروژه هايي را براي خدمت رساني به مددجويان خود اجرا کرده که در هفته دولت امسال 10 مورد از این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

رضا الله وری اعتبار اجرای این پروژه ها را برای هر مددجو 70 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این هزینه از محل اعتبارات سازمان بهزيستي استان و مددجويان فراهم شده است.

وی در مورد سایر پروژه های بهزیستی خراسان شمالی که همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسند نیز اظهار کرد: علاوه بر طرح های خودمالکی مددجویان بهزیستی استان، همزمان با هفته دولت كارگاه توليدي حمايتي ويژه زنان مددجوی این نهاد نیز در بجنورد، مرکز خراسان شمالی راه اندازی شد.

به گفته الله وردی کارگاه مزبور در حوزه توانبخشي با رويكرد توانمندسازي و اشتغال بانوان معلول در بجنورد فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: اين كارگاه ظرفيت 50 نفر را دارد كه با مشارکت معلولان بخش های مختلف از جمله شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و ... به صورت تلفيقي در رشته های مختلف اقدام به تولید محصول می کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی مهم ترین حرفه های فعال در كارگاه توليدي حمايتي ويژه زنان مددجوی این نهاد را شامل تابلو فرش، عروسك سازي، معرق كاري و خياطي عنوان كرد.

وی در ادامه با بیان این که هم اکنون 14 هزار معلول این استان، از خدمات بهزیستی برخوردارند، اضافه کرد: بيشترین نوع این معلولیت‌ها به ترتیب شامل معلولیت‌های جسمي، ذهني، شنوايي، بينايي، رواني مزمن، سالمندي و... است.

کد خبر 2357895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha