۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

از ابتداي سال جاري/

980 ميليون تومان تسهيلات به مددجويان بهزيستي خراسان شمالي اعطا شد

980 ميليون تومان تسهيلات به مددجويان بهزيستي خراسان شمالي اعطا شد

بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل بهزيستي خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 980 ميليون تومان تسهيلات به مددجويان اين نهاد در بخش هاي مختلف اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا الله وردي بردر صبح سه شنبه در نشست خبري، در خصوص عملكرد اداره كل بهزيستي خراسان شمالي در سال جاري، عنوان كرد: اقدامات اين سازمان در حوزه هاي مختلف اجتماعي، توانبخشي، اشتغال، مشاركت هاي مردمي و حوزه پيشگيري تقسيم بندي مي شود.

وي با بيان اينكه در هر كدام از اين حوزه ها با توجه به اعتبارات اختصاص يافته فعاليت هايي در راستاي اهداف سازمان انجام شده است، اظهار داشت: در زمينه اشتغال مددجويان اين نهاد از ابتداي سال جاري تاكنون 982 ميليون تومان تسهيلات با استفاده از اعتبارات بخش هاي مختلف اعطا شده است.

الله وردي افزود: در اين راستا 400 ميليون تومان از محل اعتبارات تخصيص يافته ماده 77، 172 ميليون تومان از محل اعتبارات توسعه مشاغل خرد، 210 ميليون تومان از محل اعتبارات سفر رهبري به خراسان شمالي و 200 ميليون تومان نيز از محل اعتبارات مشاغل خانگي به مددجويان بهزيستي استان پرداخت شده و يا با ارجاع به بانك هاي عامل در مرحله پرداخت قرار دارد.

وي همچنين در مورد عملكرد كميسيون ماده 26 سازمان بهزيستي شامل صدور پروانه هاي فعاليت، صدور موافقت اصولي، پروانه تاسيس و ... نيز گفت: در چهار ماهه نخست سال جاري 27 مورد صدور موافقت اصولي، پانزده مورد صدور پروانه فعاليت، هشت مورد صدور پروانه تاسيس، 43 مورد صدور پروانه مسئول فني، 26 مورد تمديد پروانه مسئول فني و پنج مورد نيز تمديد پروانه فعاليت در كميسيون ماده 26 در بهزيستي استان صورت گرفته است.

اين مسئول برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي مددجويان بهزيستي خراسان شمالي در هفته بهزيستي، پيگيري در خصوص استخدام سهم سه درصد معلولان در استخدام هاي اخير دستگاه هاي اجرايي استان و ... را از ديگر فعاليت هاي بهزيستي در ماه هاي اخير ذكر كرد.

افتتاح 50 واحد مسكوني مهر مددجويان در هفته بهزيستي

مديركل بهزيستي خراسان شمالي در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه رفع مشكلات مسكن معلولين و مددجويان تحت پوشش اين نهاد، عنوان كرد: در سال جاري تاكنون 48 مورد واگذاري مسكن به مددجويان به ارزش 192 ميليون ريال، دو مورد كمك هزينه خريد مسكن مهر و 20 مورد معرفي براي دريافت مسكن مهر در مجموع به مبلغ 60 ميليون تومان در بهزيستي خراسان شمالي انجام شده است.

رضا الله وردي بردر همچنين از افتتاح 50 واحد مسكوني مهر مددجويان بهزيستي استان در هفته بهزيستي خبر داد و افزود: اين واحدهاي مسكوني مهر با مشاركت اين سازمان احداث و در اختيار مددجويان و معلولان گذاشته شد.

وي در خصوص عملكرد حوزه اجتماعي اداره كل بهزيستي خراسان شمالي در چهار ماهه نخست سال جاري نيز اظهار داشت: از ابتداي سال جاري 954 مورد پرداخت سهم بيمه تامين اجتماعي به مبلغ 30 ميليون ريال، 50 مورد معافيت سربازي، پرداخت 25 ميليون ريال كمك هزينه نگهداري فرزندان معلول به خانواده ها و ... در اين حوزه انجام شده است.

الله وردي پذيرش هزار و 892 نفر از آسيب ديدگان اجتماعي شامل كودكان خياباني، زنان بي خانمان و خياباني، كودكان بد سرپرست و يا بي سرپرست و ... در مراكز نگهداري بهزيستي خراسان شمالي را از ديگر اقدامات حوزه اجتماعي در سال جاري ذكر كرد.

وي همچنين راه اندازي مركز مشاوره پيشگيري از طلاق بهزيستي خراسان شمالي مستقر در دادگستري هاي بجنورد، شيروان و اسفراين را از ديگر اقدامات اين حوزه در سال جاري برشمرد و اظهار داشت: اين مراكز در سال جاري در بجنورد به 340 نفر، اسفراين 65 نفر و در شيروان نيز به 102 آموزش و مشاوره هاي طلاق ارائه داده اند كه با فعاليت كارشناسان مستقر در اين مراكز، حدود 50 درصد از مراجعين براي طلاق از تصميم خود صرفنظر كرده اند.

الله وردي از پذيرش 438 مورد از آسيب ديدگان اجتماعي در پي تماس هاي حاصله با تلفن 123 اورژانس اجتماعي بهزيستي در مدت چهار ماه نخست سال جاري خبر داد و گفت: در مدت مذكور در مجموع 564 مورد تماس تلفني با اورژانس اجتماعي بهزيستي در استان برقرار شده كه در اين راستا با اعزام كارشناس و يا به صورت تلفني خدمات مقتضي ارائه شده است.

وي همچنين ساماندهي 39 كودك خياباني با همكاري شهرداري ها، 95 مورد پذيرش زنان و دختران آسيب ديده در مراكز بازپروري و دوازده مورد پذيرش در خانه هاي سلامت را از ديگر اقدامات بهزيستي استان در سال جاري برشمرد.

9 خانواده متقاضی فرزند خواندگی در خراسان شمالی صاحب فرزند شدند

مديركل بهزيستي خراسان شمالي در ادامه عنوان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون 9 خانواده متقاضی فرزند خواندگی در این استان صاحب فرزند شدند.

وي اضافه كرد:  تعدادي از این کودکان به صورت فرزند خواندگی و شماري دیگر نیز به صورت امین موقت به خانواده ها سپرده شده اند.

الله وردي اظهار داشت: سن کودکان امین موقت حداکثر يازده سال و کودکانی که به فرزند خواندگی سپرده می شوند دوازده سال است و بیشتر متقاضیان نيز خواهان فرزند پنج ساله هستند.

به گفته وي بر طبق قانون، بهزیستی این اجازه را دارد تا فرزندان بدسرپرستی که دارای هویت بوده و به علت عدم صلاحیت والدین به این مرکز واگذار شده اند را به طور موقت به خانواده های متقاضی بسپارد.

اين مسئول همچنين از ترخيص 32 نفر از مراكز نگهداري كودكان بهزيستي خراسان شمالي در مدت چهار ماهه نخست سال جاري خبر داد و افزود: در اين مدت هفده كودك نيز در اين مراكز پذيرش شده اند و سازمان بهزيستي هم ماهيانه به ازاي هر نفر از كودكان، 168 هزار تومان اعتبار را در اختيار اين مراكز قرار مي دهد.

مديركل بهزيستي خراسان شمالي در پايان در مورد تعداد كل مددجويان تحت پوشش اين نهاد، با بيان اينكه 23 هزار پرونده مددجويان تحت پوشش در حوزه هاي مختلف بهزيستي استان تشكيل شده است، عنوان كرد: با احتساب اعضاي خانواده اين مددجويان، در مجموع بيش از 53 هزار نفر از مردم خراسان شمالي از خدمات بهزيستي استان بهره مند مي شوند.

رضا الله وردي بردي با بيان اينكه از اين تعداد پنج هزار و 600 نفر مستمري بگير دائمي اين سازمان هستند، تصريح كرد: در سال جاري ميزان مستمري پرداختي به مددجويان بهزيستي به نسبت سال گذشته 20 درصد افزايش يافته است.

کد خبر 2111067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha