۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰

همزمان با عید غدیر/

جشن‌های علوی در 13 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

جشن‌های علوی در 13 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با عید غدیر، جشن‌های غدیر در قالب جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 13 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی از برگزاری جشن عید غدیر در 13 امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی خبر داد و افزود: این جشن‌ها با حضور مردم و مسئولان و با سخنرانی روحانیان برگزیده و مدیحه سرایی مداحان برتر استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در جشن‌های غدیر امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برنامه‌هایی چون خطبه خوانی غدیر، قرائت میثاق‌نامه ولايت، برگزاری مراسم عقد اخوت و برادری،تجليل از خادمان سادات، راهپيمايي به سمت امام زادگان، حرکت به سمت منازل سادات براي عرض تبريک اين عيد سعيد، شعرخوانی و مداحی در وصف امام علی(ع) و... برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به این که جشن‌های دهه امامت و ولایت برای چهارمین سال متوالی است که در قالب مجموعه جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی برگزار می شود، افزود: بهره‌ برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه، تعمیق اعتقادات و ارتقاء سطح معرفتی عموم مردم، ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرک، معرفی شخصیت والای امیرمومنان به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل، معرفی وتبیین جایگاه امامت و ولایت و فراهم کردن بستر مناسب جهت افزایش بصیرت و تفکر ولایی از جمله اهداف برگزاری این جشن‌ها هستند.

دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا یک روز پس از هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد.

این دهه امسال از یکشنبه سیزدهم مهر ماه آغاز شده و تا بیست و دوم این ماه ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این استان 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده و حدود هزار و 176 مسجد و حسینیه وجود دارد.

کد خبر 2386956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha