۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹

نادران: حداد و لاریجانی مخالف رای اعتماد به نیلی/ امان از دست مشاورین آقای روحانی

نادران: حداد و لاریجانی مخالف رای اعتماد به نیلی/ امان از دست مشاورین آقای روحانی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیلی گزینه اصلی وزیر برای وزارت علوم نیست به بیان مصادیقی از اقدامات و تحرکات دولت پرداخت که نمایانگر سناریوی دولت برای معرفی فرد دیگری جهت تصدی وزارت علوم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه جلسه بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم الیاس نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: وقتی آقای نیلی معرفی شدند من با هیات رئیسه صحبت کردم و استدعا کردم اگر آیین نامه اجازه می دهد بعد از فرمایشات رئیس جمهور و آقای نیلی بدون سخنرانی موافقان و مخالفان رای گیری انجام شود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: با این روش وقت مجلس گرفته نمی شود و دولت نیز گزینه اصلی خود را معرفی خواهد کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: مجلس در تمام وقت خود طی ماه های گذشته طرح ها و لوایح اساسی دولت در حوزه اقتصاد را بررسی کردند متاسفیم که وقت مجلس و دولت اکنون برای چنین بحثی باید گرفته شود.

نادران اظهار داشت: امروز رئیس جمهور فرمایشات خوبی داشتند کاش تشریف داشتند در حضور خودشان می گفتم، ای کاش این فرمایشات خوب را در جمع نخبگان و مردم زنجان هم می شنیدیم حرف هایی که باید اینجا زده می شد جای دیگر زدند و حرف هایی که جای دیگر باید می زدند اینجا زدند.

وی تصریح کرد: اگر در مورد طرح امر به معروف و نهی از منکر نیز حرفی دارید نماینده تان در مجلس حرف بزند چرا مجلس را متهم می کنید چرا حاشیه سازی می کنید؟

وی تصریح کرد: ای کاش رئیس جمهور در جلسه استیضاح فرجی دانا شرکت می کرد، مجلس روز استیضاح را به خاطر برنامه های رئیس جمهور تغییر داد اما ایشان باز هم شرکت نکردند و هرجا تریبون پیدا کردند علیه مجلس حرف زدند و بعد صحبت از همدلی و وحدت می کنند؟

نادران گفت: کاش فرمایشات نمایندگان را در روز استیضاح گوش می دادید و به گفته های مشاوران استناد نمی کردید، امان از دست مشاوران وما ادراک ما المشاورین.

نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه استیضاح وزیر علوم به خاطر موضوع بورسیه ها بود گفت: بورسیه ها چه ربطی به استیضاح داشت؟ اگر صحبت های نمایندگان را گوش می دادید متوجه می شدید که اصلا در موارد استیضاح اشاره ای به مسئله بورسیه ها نشده است.

همان موقع به ما گفتند اگر فرجی دانا را استیضاح کنید بدتر از آن را معرفی می کنیم همین کار را هم کردند. خب این دولت، دولت راستگویان است. 

وی خطاب به نمایندگان گفت: برتری آقای نیلی نسبت به آقای فرجی دانا چیست، مقام معظم رهبری نسبت به عدم برگزاری اردوهای خارجی مختلط نهی کردند، اما در زمان آقای نیلی اردوهای مختلط ترکیه برگزار شد و آن اتفاقات افتاد.

وی خطاب به نیلی گفت: اگر شما گزینه اصلی وزارت علوم بودید حرف های آقای آشنا از کجا درآمد این حرف ها از سر خیرخواهی و کمک به رای شما است! مجلس با این حرف ها تحریک نمی شود.

می گویند گزینه اصلی ما آقای نیلی است اگر کسی بخواهد وزیرش رای بیاورد آتش تهیه کرده و بر آن می دمد و هرجا رسید علیه مجلس حرف می زند؟!

نادران تصریح کرد: شما ترکیب مخالفان آقای نیلی را ببینید، آقای حداد و آقای لاریجانی پایداری هستند، اصلا پایداری باشند کفر است؟

وی تصریح کرد: شما به ضدانقلاب های خارج از کشور متوسل شده اید جرات ندارید در مورد اصلاح طلبان ساختارشکن حرف بزنید، مجلس تحت تاثیر این حاشیه سازی ها قرار نگرفته و منفعل نمی شود.

نادران در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به نیلی گفت: شکل معرفی شما در طول 35 سال گذشته اتفاق نیفتاده است. نامه معرفی شما ابتدا به رسانه ها داده شد و 4 روز بعد در مجلس اعلام وصول شد. این جدی گرفتن مجلس است؟

عضو فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: دوستان از شما پرسیدند چرا برای ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشدید، گفتید قرار بوده برای وزارت علوم معرفی شوید. چطور این اتفاق ممکن است درحالیکه شما در خرداد  سرپرست شدید و   در آن زمان هنوز آقای فرجی دانا وزیر بود مگر در دولت هم پیشگو و فالگیر دارید!

وی ادامه داد: از کجا می دانستید قرار است آقای فرجی دانا استیضاح شوند و بعد سراغ شما بیایند؟ 

نادران افزود: چرا زمانی که آقای فرجی دانا استیضاح شد شما را به عنوان سرپرست معرفی نکردند مگر شما گزینه اصلی وزارت علوم نبودید؟

نماینده مردم تهران اظهار داشت: در مورد بحث فتنه آقای عثمانی فرمایشاتی داشتند، در بحث فتنه اساسی ترین انگیزه این بود که عده ای برای دلسوزی، برای مقابله با فتنه گران جریان را مدیریت کردند اما عده ای روی این فتنه بنزین ریختند. آقای نیلی شما در دی ماه 88 نامه ای خطاب به رهبری نوشتید بفرمایید در دوران فتنه عملکردتان چه بود؟ حرف های الان برای ما مهم نیست عملکرد در آن زمان مهم است.

در پایان نمایندگان با فریادهای احسنت خود اظهارات نادران را تایید کردند.

 

کد خبر 2412100