۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۸

همایش شیرخوارگان حسینی تجلی عشق و ارادت بانوان به شهدای کربلا

همایش شیرخوارگان حسینی تجلی عشق و ارادت بانوان به شهدای کربلا

قزوین- خبرگزاری مهر: همایش شیرخوارگان حسینی با هدف ترویج دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و تکامل حیات شیعه از کربلا تا عصر حاضر در 2500 نقطه ایران و 230 نقطه در پنج قاره جهان با حضور عاشقان حسینی باشکوه خاصی توام با حزن و اندوه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایام محرم حسینی با شور و حرارت زینبی از راه رسیده و لشگر خوبان میهمان مردم میهمان نواز و وفادار ایران اسلامی شده است.

شور و غوغای حسینی شیعیان هرساله در ایام محرم و فصل ماتم حسینی وصف ناشدنی است، به طوری که میلیون‌ها عاشق و دلباخته،  شهرها و روستاها را در ماه محرم به کربلای دلها بدل ساخته و و در رثای امام حسین(ع) و یارانش به سوگ و ماتم می‌نشیند.

میدان عاشورا با زیبایی که زینب در کاخ یزید زمان به تصویر کشید بی تردید ماندگار شده است و امروز نسل عاشورا در میان شیعه زنده و پایدار و جاوید مانده است،

این روزها از هر کوچه و برزنی در شهر ها و روستاهای استان که می گذری تکیه ای برپا شده و در این تکیه ها جوانانی را می بینی که عاشقانه و خودجوش آمده اند تا خیمه ای برپا کنند و چای و شربتی نذری توزیع کنند و لب تشنه کربلاییان را با جرعه آبی یاد کنند.

محرم حزن و اندوهی در میان مردم به ارمغان می آورد که مملو از عشق و علاقه و تفکر بر مسیری است که با ایثار و شهادت و آزادگی گره خورده است، این مراسم هر سال باشکوهتر و پر محتوی تر از قبل برگزار می شود که نشان میدهد با گذشت زمان و افزایش درک و شعور دینی و سیاسی و اجتماعی و علمی مردم عمق باورهای دینی و ارزشی که ریشه در فطرت و پاکی دارد بیشتر می شود.

قزوین

عاشقان حسینی در قزوین در ماه محرم با برپایی آیین های مختلف سوگواری، عزاداری، شبیه خوانی، تعزیه و طبق کشی در رثای سالار شهیدان گردهم می آیند تا شکوه و عظمت عاشورای حسینی را متجلی کنند.

آئین های عزاداری ماه محرم همه ساله در استان قزوین با شور و عشق خاص مردم به اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می شود و عاشقان آن حضرت ارادت و تجدید میثاق خود را هر سال در قالب عزاداری مستحکم تر می کنند.
یکی از این برنامه های محزون همایش شیرخوارگان حسینی است که با حضور گسترده بانوان حال و هوایی دیگر به خود می گیرد و شهر را محزون می کند.

مراسم شیرخوارگان جهانی شده است

دوازدهمین مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم ۹ آبان در ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه ایران در ۳۱ استان کشور و ۲۳۰ نقطه در پنج قاره جهان برگزار می‌شود.  

داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خصوص ویژه برنامه دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) همان تشکل هیئات مذهبی و یک مجموعه کاملا مردمی است و در همایش شیرخوارگان حسینی که از ۱۲ سال پیش تاکنون در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود به دنبال فقط روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی نیستیم، بلکه به دنبال تسری دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با عنوان «کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلا» هستیم.

گردهمایی شیرخوارگان حسینی

وی افزود: با تکیه برکلام معصوم و آیات قرآن ساختاری را به عنوان راهبرد مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تدوین کرده ایم که بر اساس آن با تعمیم این دکترین به تکامل حیات شیعه که از کربلا آغاز می شود، کمک کنیم زیرا حضرت علی اصغر(ع) مکمل این حیات است.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) تصریح کرد: حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین شهید حماسه کربلاست و هدف از همایش شیرخوارگان حسینی برپایی نهضت عاشورا پژوهی در جهان است که بیش از دو هزار سایت به زبان‌های مختلف، بیش از ۵۰ شبکه تلویزیونی اسلامی و غیر اسلامی، همه خبرگزاری‌ ها و ۹۰ درصد جراید به بازگویی این همایش می پردازند که کاری ارزشمند است.

منافی پور افزود: با مطرح کردن شهادت حضرت علی اصغر(ع) نه تنها در شیعه و اهل سنت و مسیحیت که در تمام ادیان می توانیم کربلا را به دنیا معرفی کنیم. حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت آن حضرت سند قساوت دشمنان اهل بیت(ع) است لذا تأکید داریم که جریان عاشورا محدود به سال ۶۱ نیست بلکه همچنان ادامه دارد.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) گفت: تهیه لباس این مراسم در مراکز استان‌ها توسط کمک‌های مردمی همان استان در ۷۰ کارگاه تهیه شده و در تهران تنها برای برخی از کشورهای خارجی و مناطق سنی نشین و مرزی این لباسها تهیه شده و برای خارج از کشور،۲۰ هزار دست لباس به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و آذری برای بیش از ۴۰ کشور ارسال شده است، که متأسفانه به دلیلکمبود بودجه نتوانستیم به ۱۱ کشور شامل آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، هلند، تانزانیا، استرالیا، مالزی و اندونزی لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی ارسال کنیم.

همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین

حجت الاسلام نظری: استقبال گسترده مردم و بانوان قزوین از همایش شیرخوارگان حسینی 

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در این باره به خبرنگار مهر گفت: همه ساله در اولین جمعه از ماه محرم به منظور گرامیداشت شخصیت حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین شهید کربلا، همایش شیرخوارگان در قزوین هم برگزار می شود.

وی افزود: این همایش در ۱۱۰ شهر جهان هم اجرا می شود و خوشبختانه با توجه به اعتقاداتی که بین مردم قزوین وجود دارد،  هر سال بر میزان استقبال مردم برای حضور در این همایش افزوده می شود.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: این همایش در مساجد امام خمینی(ره)، مکتب الزهرا در راه آهن، امامزاده علی(ع)، مسجد توحید و مسجد المهدی در شهرک مینودر شهر قزوین برگزار می شود و با برنامه های تدارک دیده شده این همایش در مساجد بزرگ بصورت خودجوش برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مراسم صبح روز جمعه نهم آبان برابر با ششم ماه محرم در مساجد و اماکن متبرکه برگزار خواهد شد که در این همایش معنوی مادران به همراه فرزندان شیرخوار خود حضور خواهند یافت.

این مسئول یادآورشد: این مراسم توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در سراسر کشور برگزار می شود و امسال مجمع جهانی سربندهایی را با عنوان "یا صاحب الزمان" طراحی کرده که شرکت کنندگان از آن استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام نظری اظهارداشت: این مراسم همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۱ روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی، مداحی، سخنرانی با هدف تبیین ابعاد شخصیت علی اصغر (ع) وبیان هدف قیام امام حسین (ع)، تلاوت قرآن را از برنامه های این همایش دانست.

حجت الاسلام نوروزی: برگزاری همایش شیرخوارگان قزوین در امامزاده حسین  

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اداره اوقاف رو امور خیریه استان قزوین هم به خبرنگار مهر گفت: همایش بزرگ شیرخوارگانحسینی روز جمعه ۹ آبان ماه مصادف با ششم محرم الحرام در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) وامامزاده علی (ع) راس ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: نظیر این مراسم روز شنبه ۱۰ آبان ماه هم در ساعت ۱۴ در آستان مقدس چهارانبیاء (ص) برگزار می‌شود و مهمترین هدف از برگزاری این همایش، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار آن حضرت، حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ستمگران است.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از آئین‌های نیک و پسندیده ایرانیان است که در چند سال گذشته رونق خاصی گرفته و با شور، شعور و حلاوت ویژه‌ای در سطح شهرها و روستاهای مختلف برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: قزوین نیز از استان‌هایی است که مردم آن با فرا رسیدن محرم در روزهای ابتدایی آن منتظر برگزاری همایش شیرخوارگانحسینی هستند تا با توسل به شش ماهه اباعبدالله‌الحسین(ع) آبروی خود و اطفالشان را وسیله گرفته، به راز و نیاز با خداوند بپردازند و برای مظلومیت سالار شهیدان و یارانش اشک بریزند.

همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین

این مسئول تصریح کرد: برنامه‎های همایش شیرخوارگان حسینی در قالب سخنرانی، مداحی، مرثیه ‎سرایی، پخش کلیپ شهادت حضرتعلی‎اصغر(ع) و برپایی نمایشگاه در امامزاده ها پیش بینی شده که سوگواران حسینی و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع)  می‎توانند روح خود را با معنویت برنامه‎ها جلا دهند.

وی ارتقای بصیرت عاشورایی را از مهمترین اهداف همایش شیرخوارگان حسینی برشمرد و افزود: مراسم عزاداری باید در کنار شور حسینی به معرفت ‎افزایی سوگواران کمک کند در حقیقت محرم و صفر تجدید بیعت با آرمان‎ها و ارزش‎های سیدالشهدا (ع)  است.

به نظر می رسد با گذشته زمان آئین هایی چون محرم و همایش شیرخوارگان با نفوذ در اعماق وجود انسانها توانسته روح لطیف خداجویان را نوازشی معنوی کند و به تقویت باورهای دینی و اعتقادی افراد نیز کمک کند.

به گفته دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) تربیت سربازان امام زمان(عج) و یارگیری برای نهضت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) شاید والاترین هدف مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) باشد که امسال همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه نهم آبان ماه در بیش از ۲۵۰۰ نقطه در ۳۲ استان کشور و ۲۳۰ نقطه در ۴۰ کشور و در پنج قاره برگزار می‌شود

منافی پور اعلام کرد: دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۰ کشور مانند پاکستان، ‌ عراق، کویت، عربستان، بحرین، امارات، لبنان، افغانستان، ترکیه، عمان، قطر، یمن، آمریکا، هند، نیجریه، اوگاندا، تانزانیا، بورکینافاسو، سنگال، کامرون، آلمان، شیلی، فرانسه نمادی از ترویج فرهنگ شیعه در میان انسان های آزاده ای است که بازگشت به فطرت خداجویی خود را تقویت کرده و با تامل در شهادت و مظلومیت یاران حسین ضمن بازنگری در عواطف معنوی و انسانی خود در مسیر کمال و خداجوی حرکت می کنند.

همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین

رمز عاشورا و محرم در ماندگاری آن است که ریشه در معنویت و الوهیت نهضتی خدایی دارد و با گذشت زمان نه تنها کم رنگ نمی شود که با لطف الهی هر روز در دلهای مومنین اقصی نقاط جهان ریشه عمیق تری دوانده و ماندگاری خود را اثبات می کند.
باشد تا از محم درصد آزادگی و شهادت بگیریم و در مسیر زندگی شرافتمندانه توام با معنویت، اخلاق و مردانگی گام برداریم.

 


 

کد خبر 2412852