۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۳۸

دکتر میری عنوان کرد:

روغن دی سولفید عامل مسمومیت شهروندان زاهدانی شناخته شد

روغن دی سولفید عامل مسمومیت شهروندان زاهدانی شناخته شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: نتیجه آزمایشات انجام شده بر روی نمونه های به دست آمده از منبع آلودگی روغن دی سولفید شناخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود رضا میری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس نتایجی که توسط آزمایشگاه های معتبر کشوری انجام شده است ماده آلوده کننده موجب مسمومیت شهروندان زاهدانی ترکیبی از مواد شیمایی است که با عنوان روغن های دی سولفیدی شناخته می شود.

وی با بیان اینکه درمان های حمایتی انجام شده برای مسمومین این حادثه توسط مراکز درمانی کافی بوده است ادامه داد: این تركيبات با وجود بوی بد و زننده ای که دارند مسمومیت متوسط تا پايينی ایجاد می کنند که وضعیت تمامی مسمومین بستری در مراکز درمانی به همین گونه بوده است.

 وی افزود: به دلیل عدم قطعیتی که در نوع ماده آلوده کننده وجود داشت مسمومین مراجعه کننده را برای مدتی تحت نظر قرار می دادیم و پس از اطمینان کامل از سلامت این عزیزان آنها را مرخص کردیم.

میری با تاکید بر علمی بودن خدمات ارائه شده به مسمومین گفت: در زمان بروز مسمومیت های شیمیایی تا زمان شناسایی قطعی ماده آلوده کننده یک سری درمان های حمایتی و عمومی برای مسمومین انجام می شود و انجام درمان های اختصاصی به وضعیت جسمی بیمار و نوع ماده آلوده کننده بستگی دارد.

وی بیان داشت: با شناسایی قطعی مواد آلوده کننده به این نتیجه رسیده ایم که  اقداماتی  که در بیمارستان ها برای بیماران ارایه شده است کافی بوده و اکنون می توانیم با شواهد علمی اعلام کنیم که نگرانی جدی بابت عوارض طولانی مدت مسمومیت در شهروندان عزیز وجود ندارد.

وی گفت: در حادثه انتشار مواد سمی بر اثر این ماده تعداد ۶۶۱ نفر از شهروندان زاهدان دچار مسمومیت شدند که اکثر آنها از مراکز درمانی مرخص شدند و در حال حاضر تنها ۱۵  نفر از مسمومین حادثه اخیر در بیمارستان ها بستری هستند که این عزیزان نیز به زودی مرخص خواهند شد.

کد خبر 2412889