۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۲۹

رزم حسینی:

دولت به استانداران اختیارات بیشتر بدهد/ تشدید حمایت از سرمایه گذاری

دولت به استانداران اختیارات بیشتر بدهد/ تشدید حمایت از سرمایه گذاری

کرمان – خبرگزاری مهر: استاندار کرمان خواستار افزایش اختیارات استانداران از سوی دولت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رزم حسینی در نشست با مسئولان موسسه مالی عسکریه در کرمان اظهار امیدواری کرد: موافقتنامه هایی که با موسسه مالی عسکریه تنظیم شده، بزودی اجرایی شود.

وی افزود: تلاش استانداری کرمان در جهت تحقق این موافقتنامه هاست و بخشی که مربوط به اختیارات استانی است، دنبال می شود و بخش مربوط به وزارتخانه ها را نیز  پیگیری می کنیم تا موانع رفع و موافقتنامه ها اجرایی شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران علاقه جدی دارند که در استان کرمان کار کنند و ما از این نگاه، استقبال و تشکر می کنیم.

استاندار کرمان اظهار کرد : استان کرمان به وجود یک کشتارگاه صنعتی نیاز دارد، البته در جنوبشرق کشور نیز این نیاز جدی است، چراکه در حال حاضر یک کشتارگاه مدرن در این بخش کشور وجود ندارد .

رزم حسینی ادامه داد: احداث کشتارگاه کار عام المنفعه و اقتصادی است و در صورت اعلام همکاری موسسه عسکریه، امکانات و تسهیلات ویژه به سرمایه گذار اختصاص داده خواهد شد .

وی همچنین  به ظرفیت های بالای گردشگری در استان کرمان  اشاره کرد و گفت: در کرمان و جنوبشرق کشور از لحاظ وجود هتل 5 ستاره نیز دارای کمبود و مشکل هستیم و با توجه به سرمایه گذاری هایی که در استان  در حال انجام است و ظرفیت گردشگری  بالای استان، نیازمند هتل های خوب برای جذب گردشگران خارجی و داخلی هستیم.

استاندار کرمان با دعوت از مسئولان موسسه اعتباری عسکریه برای سرمایه گذاری در زمینه احداث هتل در این استان گفت: در صورت علاقمندی سرمایه گذار آماده ارائه  تسهیلات خوبی به سرمایه گذار از محل صندوق توسعه ملی هستیم .

رزم حسینی در ادامه با اشاره به اینکه موسسات مالی و اعتباری کمتر نگاه توسعه ای دارند، اظهار کرد: نگاه مسئولان موسسه مالی عسکریه در مباحث سرمایه گذاری بیشتر توسعه ای است  که این نگاه جای تقدیر و تشکر دارد .

وی گفت: در راستای رفع موانع در مسیر اجرای سرمایه گذاری ها، قوانین مزاحم را شناسایی و به مسئولین کشور اعلام کردیم، البته روز گذشته نیز  166 نماینده مجلس به رئیس جمهور نامه دادند که در راستای اقتصاد مقاومتی به استانداران اختیارات بیشتری بدهند.

استاندار کرمان با بیان اینکه توسعه باید از روستا، بخش و شهرها آغاز شود تا در کل کشور تسری پیدا کند ، تصریح کرد : در این راستا نیز استان کرمان نیز به عنوان استان اجراکننده طرح انتخاب شده است .

 رزم حسینی بیان کرد: بخشی از مشکلات ما در اجرای توافقنامه ها، دریافت مجوزهاست که لازم است بروکراسی اداری آن  طی شود، البته در صورتی که بتوان برای  برخی امور در منطقه کاری انجام داد دیگر نیازی برای مراجعه به مرکز وجود نخواهد داشت .

وی بر رفع موانع سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات  بیشتر به سرمایه گذاران تاکید کرد.

 

کد خبر 2413207

برچسب‌ها