۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۳۵

سعدالدین:

تبیین فلسفه عاشورا از اهداف اصلی عزاداری های ایام محرم است

تبیین فلسفه عاشورا از اهداف اصلی عزاداری های ایام محرم است

سمنان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سمنان از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان درسی ارزشمند یاد کرد که حضرت سید الشهدا(ع) با قیام و تقدیم خون خود و یاران با وفایش به ما آموخت و گفت: تبیین فلسفه عاشورا و قیام حسینی از اهداف اصلی عزاداری های ایام محرم است.

 به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین ظهر شنبه در گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سمنان در محل سالن همایش های اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با تاکید بر هرچه باشکوهتر برگزار کردن عزاداری های محرم اضافه کرد: البته باید به لحاظ زمانی و مکانی طوری برنامه ریزی شود، که برگزاری آیین های سوگواری خدای ناکرده موجب مزاحمت برای مردم نشود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سمنان و شهر و هر محله و هر خانه رنگ و بوی حسینی و عاشورایی گرفته گفت: همه در عزای حسینی مشغول به کار و تلاش و فعالیت هستند و حضور کودکان و نوجوانان و جوانان سیاه پوش در هیئت ها و میاندار بودن جوانان نشان از رسوخ عشق حسین در قلوب پاک جوانان پیرو ولایت دارد.

وی، تبیین فلسفه عاشورا و قیام حسینی را از اهداف اصلی عزاداری های ایام محرم دانست و گفت: محرم و صفر ایام بسیار مغتنمی است تا در راستای اشاعه فرهنگ اصیل دینی تلاش شود و به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران افزایش یافته باید به درک عمیق فلسفه محرم و صفر نیز پی ببریم.

مقام عالی دولت در شهرستان سمنان یادآور شد: تبیین اهداف قیام عاشورای امام حسین(ع) از جمله برپایی نماز اول وقت و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر باید در عمل پیاده شود و مسئولان هیئات مذهبی با برنامه ریزی دقیق در ساعات عزاداری، جوانان را با اصل عزاداری ها که همان عمل به دستورات دین و برپایی نماز اول وقت است سوق دهند.

عاشورا دانشگاهی است که سن نمی شناسد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه عاشورا دانشگاهی است که سن نمی شناسد سواد نیاز ندارد گفت: همه در این دانشگاه به دنبال کسب درس عشق و معرفت به اهل بیت هستند.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی با بیان اینکه عاشورا دانشگاهی است که سن نمی شناسد گفت: همانگونه که شهدای انقلاب اسلامی عقد اخوت خود با شهدای کربلا را در تاریخ ثبت کردند ما جاماندگان نیز باید زینب گونه در حفظ اسلام گام برداریم.

وی افزود: علی رغم اینکه شور و شعور حسینی در ایام محرم و صفر در سراسر جهان گسترده می شود ولیکن هیچ کشوری همچون ایران از امینت بالا در برپایی اینگونه مراسمات برخوردار نیست و باید از این ظرفیت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای نهادینه کردن اهداف قیام عاشورا بهره بگیریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان احیاء امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهمترین اهداف قیام عاشورا برشمرد و گفت: محرم ماه غبارروبی از قلوب و با اخلاص کردن اعمال در مسیر صراط مستقیم  و پیروی از ولایت است.

زاهدی از هیئات مذهبی خواست تا با برقراری نظم، برنامه ریزی دقیق و انجام فعالیت های فرهنگی و روشنگری نهضت قیام عاشورا، در کنار شور حسینی بر فهم و درک بیشتر این قیام حسینی بیفزایند.

کد خبر 2413995

برچسب‌ها