۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۴۲

مرادی:

مناطق غربی و شمالی استان اصفهان تاسوعا و عاشورا شاهد بارش پراکنده باران است

مناطق غربی و شمالی استان اصفهان تاسوعا و عاشورا شاهد بارش پراکنده باران است

اصفهان- خبرگزاری مهر: پژوهشگر علم هواشناسی گفت: در روز تاسوعا شاهد بارش های پراکنده در مناطق غربی و شمال غرب استان هستیم و در روز عاشورا نیز بر میزان بارش های غربی و شمالی استان افزوده خواهد شد.

احسان مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت جوی در استان اصفهان اظهار داشت: امروز پدیده غالب در بیشتر مناطق استان، آسمان نیمه ابری و گاهی با افزایش ابر است که در مناطق مستعد استان به ویژه مناطق جنوبی و غربی همراه با بارش پراکنده و وزش باد سرد و کاهش دما مواجه ایم.

وی بیان داشت: فردا (یکشنبه) پدیده غالب در سطح استان اصفهان وزش باد و کاهش دما است و از بارش باران خبر چندانی نخواهد بود.

محقق و پژوهشگر علم هواشناسی در خصوص وضعیت جوی در روز تاسوعا نیز گفت: با ورود سامانه جدید ناپایدار در روز تاسوعا شاهد افزایش ابر در استان و بارش های پراکنده در مناطق غربی و شمال غربی استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به دلیل بالا رفتن رطوبت سطح زمین احتمال اینکه در شهر اصفهان نیز بارش پراکنده داشته باشیم وجود دارد اما این امر هنوز محرز و مشخص نشده است.

مرادی در ارتباط با وضعیت جوی در روز عاشورا در سطح استان اصفهان نیز بیان داشت: در این روز بر میزان بارش های غربی و شمالی استان افزوده می شود و احتمال بارش های پراکنده در سایر مناطق استانی خواهد بود.

وی گفت: آنچه محرز و مشخص است اینکه اواخر هفته شاهد کاهش محسوس دما و بارش باران خواهیم بود.

پژوهشگر و محقق علم هواشناسی اظهار داشت: از بعد از ظهر امروز با سرعت وزش باد سرد مواجه ایم که کاهش دمایی که از دو روز قبل در سطح استان آغاز شده را همچنان شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در روزهای آینده در مناطق غربی و نیمه شمالی کشور بارش خواهیم داشت و در برخی از روزهای هفته نیز این امواج ناپایدار به سمت عرصه های پائین تر نفوذ می کند.

کد خبر 2414000

برچسب‌ها