۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۵

کرباسیان:

معدن خمرود راور تعیین تکلیف می شود/اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای اکتشاف معادن

معدن خمرود راور تعیین تکلیف می شود/اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای اکتشاف معادن

کرمان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین تکلیف معدن خمرود شهرستان راور ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کرباسیان چهارشنبه شب در جلسه بررسی و رفع مشکلات معدنی و صنعتی استان کرمان گفت: کرمان از ظرفیت های عظیمی در این حوزه برخوردار است که باید در جهت صحیح هدایت شود.

وی از برگزاری جلسه ای با نمایندگان استان های ذغال خیز خبر داد و افزود: تا کنون چندین جلسه نیز برای بررسی مشکلات معدن خمرود راور در وزارتخانه تشکیل شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وی با اشاره به اینکه طی این جلسات تصمیم واگذاری معدن گرفته شد، افزود: آگهی مربوط به واگذاری معدن خمرود راور منتشر شده است.

کرباسیان تصریح کرد: با واگذاری معدن و سرمایه گذاری بخش علاقمند معدن خمرود راور ظرف یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

وی یادآور شد: طبق تصمیمات اتخاذ شده معدن خمرود راور و کک سازی زرند طی مدت یک ماه آینده تعیین تکلیف می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بااذعان به این نکته که استان کرمان و جنوب استان یزد دارای ظرفیت های معدنی فراوانی هستند، گفت: برای انجام عملیات اکتشافی در هفت هزار کیلومتر مربع با یک شرکت روسی مذاکراتی انجام داده ایم.

وی از آغاز عملیات اکتشاف هوایی در ۱۰۰ هزار کیلومترمربع خبر و ادامه داد: ۱۵ هزار کیلومتر از این محدوده در استان کرمان قرار دارد.

کرباسیان قیمت ذغال و نقدینگی را از جمله مشکلات موجود در معادن ذغال سنگ دانست و افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که وجود دارد بحث ایمنی کارگران است که در معادن ذغال سنگ به علت درآمد محدود احتمال خطر برای کارگان وجود دارد.

عقب ماندگی تاریخی ایران در زمینه اکتشاف معادن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به ظرفیت های ایران در زمینه صنعت و معدن گفت: ما در زمینه اکتشاف معادن دچار عقب افتادگی تاریخی بوده و در این زمینه کاراکتشافی عمیق و دقیق صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع محدوده برای اکتشاف ایمیدرو مشخص شده است، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ هزار کیلومتر آن آغاز شده که ۸۰ هزار کیلومتر در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان انجام شده است.

تایید رانت در ذوب آهن اصفهان

وی از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای اکتشاف معادن خبر داد و افزود: کرمان در اولویت اکتشافت معادن قرار دارد.

کرباسیان به وجود معدن غنی تیتانیوم در کهنوج اشاره کرد و گفت: این معدن در اولویت ها این وزراتخانه قرار دارد ودر بودجه تا مرحله کنستانتره در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2415841