۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۱

مروری بر شماره جدید «دنیای تصویر»/ پرونده «برکینگ بد» باز شد

مروری بر شماره جدید «دنیای تصویر»/ پرونده «برکینگ بد» باز شد

شماره 245 نشریه «دنیای تصویر» پرونده مجموعه تلویزیونی «برکینگ بد» را گشوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره جدید «دنیای تصویر» با بررسی پرونده مجموعه تلویزیونی «برکینگ بد» و یا «افسار گسیختگی» منتشر شد. طرح جلد این شماره از دنیای تصویر نیز تصویر 2 شخصیت اصلی این مجموعه یعنی والتر و جسی است.

این نشریه مانند شماره های قبلی خود مطالب مختلفی را در بخش هایی چون رویدادهای داخلی، رویدادهای خارجی، تازه های 2014، بر صفحه تلویزیون، بر پرده سینماها، برداشت بلند، نقد فیلم، راهنمای سریال های خارجی، پرونده ویژه، بخش ویژه، تصویر صحنه، پنهان، راهنمای بازی و هزار و یک فیلمی که باید قبل از مرگ ببینید، منتشر کرده است.

در بخش رویدادهای داخلی به روند تولید سینمای ایران پرداخته و با کارگردانانی که در حال به پایان رساندن فیلم های خود هستند، گفتگو کرده است که از آن جمله می توان به گفتگو با خسرو نقیبی و قاسم جعفری کارگردانان «عین شین قاف»، گفتگو با علی قوی تن کارگردان «آسمان آبی مادرم»، گفتگو با میلاد کی مرام بازیگر فیلم «مستانه» و ... اشاره کرد.

گفتگو با مصطفی کیایی کارگردان فیلم سینمایی «عصر یخبندان» یکی دیگر از این بخش ها است. کیایی درباره «عصر یخبندان» در بخشی از این مصاحبه گفته است: مسایلی که همیشه دور و برم اتفاق می افتد و فضای جامعه، باعث شکل گیری فیلم های من می شوند، ایده این فیلم هم برمی گردد به فضای روز و اتفاقاتی که در این مدت شاهد بودم. نزدیک به 2 ماه نگارش فیلمنامه این فیلم به طول انجامید و اوایل آبان با حضور بازیگرانی چون بهرام رادان، فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی، مینا ساداتی، سحر دولتشاهی، آنا نعمتی و ... جلوی دوربین رفت.

همچنین در بخش رویدادهای خارجی گزارشی از «اسپکتر» بیست و چهارمین فیلم جیمزباند و گزارشی درباره 10 بازیگری که تنها یک بار کارگردانی را تجربه کرده اند منتشر شده است.

در بخش تازه های 2014، فیلم هایی چون «ناگفته های دراکولا»، «خشم»، «تخته احضار ارواح»، «قاضی»، «خزنده شب»، «قهرمان بزرگ 6» معرفی شده است.

در بخش دیگری از این شماره «دنیای تصویر» می توانید گزارشی درباره 2 سریال «رهایی» به کارگردانی مسعود تکاور و «زخم» به کارگردانی مسعود آب پرور بخوانید. در این بخش می خوانید که این نشریه درباره سریال «رهایی» به این اشاره کرده است که «رهایی» سریالی ماندگار نیست اما مدیران سینما طی این سال ها ما را طوری بار آورده اند که یاد گرفته ایم اگر مجموعه ای از حداقل هم برخوردار بود شکرگذار باشیم. این سریال کم ایراد نیست اما سر و شکل دارد و می توان آن را تعقیب کرد...

دنیای تصویر

همچنین در بخش سینما نیز گزارشی از سه فیلم سینمایی در حال اکران «میهمان داریم» محمد مهدی عسگرپور، «پرویز» مجید برزگر، «شیار 143» نرگس آبیار منتشر شده است.

«دنیای تصویر» درباره فیلم «پرویز» نوشته است: شخصیت پردازی، بازیگری و فضاسازی مناسب فیلمساز در کنار فیلمبرداری روی دست، کادربندی های خوب، به کارگیری نورها و رنگ های متضاد و بالاخره ریتم کند فیلم که ریشه در بطن فیلمنامه دارد، «پرویز» را به تجربه متفاوتی در سینمای ایران تبدیل می کند، که نه تنها در فرم، بلکه به لحاظ مضمون نیز به موضوعات قابل تاملی اشاره می کند. پرداخت به موضوع قدرت، عقده، حقارت، خشونت ناشی از سرکوب و ....

راهنمای سریال های خارجی نیز به معرفی سریال هایی چون «لیست سیاه»، «یتیم سیاه» و «فارگو» پرداخته است.

اما در بخش پرونده ویژه این شماره از دنیای تصویر می توانید همه چیز را درباره سریال «برکینگ بد» یا «افسار گسیختگی» بخوانید.

در بخشی دیگر از این نشریه گزارشی از تئاتر «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی بهمن فرمان آرا نوشته شده است. در بخشی از این گزارش آمده است: درگیری و کشمکش بر استقرار سلطنت و دربار با قدرت مذهبی کلیسا درگیری ریشه داری در تمامی کشورهای عبور کرده از دوران دشوار یک هزار ساله قرون وسطی به رنسانس بود. این روند در انگلستان ساده نبود و چند قرن طول کشید. داستان مرگ و شهادت تلخ تراژیک توماس مور در وانفسای یکی از همین پیچ های تاریخی کشور انگلستان است. گویی مردم و کشور باید این تجربه های تلخ را پشت سر می گذاشتند و تاوان آن را می دادند.

«رگه نقره»، «کارمن جونز»، «روزی بد در بلاک راک»، «باب قمارباز»، «اربابان دیوانه» و «پاتر پانچالی» نیز از جمله فیلم هایی است که در بخش هزار و یک فیلم که قبل از مرگ باید دید به علاقه‌مندان سینما معرفی شده است.

کد خبر 2443409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha