۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۴

سرهنگ حیدری:

چندین فقره باند سرقت و قتل در فارس متلاشی شد

چندین فقره باند سرقت و قتل در فارس متلاشی شد

شیراز – رئیس پلیس آگاهی استان فارس از کشف و متلاشی شدن چندین فقره باند سرقت و جنایت در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیروس حیدری ظهر شنبه در نشست خبری فعالیت های اخیر پلیس آگاهی استان فارس، گفت: در بحث جرائم جنایی مدتی پیش از وقوع دو فقره قتل در یکی از محلات شیراز با خبر شدیم که در یک مورد زن باردار و یک مرد در منزلی به قتل رسیده اند.

وی افزود: با تلاش مامورین در کمترین زمان ممکن فرد قاتل با هویت مشخص شناسایی شد و انگیزه خود از انجام این عمل را مصرف مواد مخدر صنعتی و اختلافات قبلی اعلام کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: سه مورد قتل برای این متهم به ثبت رسیده و در حال حاضر پرونده در اختیار دستگاه قضایی قرار دارد و این فرد فاقد سابقه کیفری است.

سرهنگ حیدری ادامه داد: در پرونده دیگری کشف پیش دستانه آدم ربایی را داشتیم در این راستا با خبر شدیم که گروهی از شرق کشور وارد شدند و قصد انجام یک آدم ربایی را دارند که اطلاع از محل تردد این گروه منجرب به دستگیری آنها شد.

وی یادآور شد: این گروه شامل چهار نفر با سابقه های مختلف هستند که قبلا نیز برای ربایش این فرد اقدام کرده بودند اما در این مرحله قبل از اینکه اقدام به آدم ربایی کنند دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فارس دلیل این آدم ربایی را مواد مخدر دانست و گفت: این آدم ربایی به دلیل بروز مشکلات در خصوص مواد مخدر بوده است.

سرهنگ حیدری ادامه داد: باند دیگر دستگیری سارقین منزل و محموله های باری بوده که در این راستا چهار نفر دستگیر که دو نفر آنها دارای سابقه 20 و 21 بار سرقت منزل هستند.

وی تصریح کرد: این گروه به 24 فقره سرقت اعتراف کرده اند و ارزش ریالی این سرقت ها نیز تاکنون حدود 300 میلیون تومان تشخیص داده شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: یکی از باند های کشف شده دیگر سرقت از منازل به وسیله یکی از سابقه داران متواری راه اندازی شده بود که طی شش ماه گذشته  اقدام به 9 فقره سرقت کردند که با اطلاع مامورین دستگیر شدند.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه در کشف سارقین کابل های مخابرات و برق نیز باندی کشف و متلاشی شد، گفت: این باند شامل دو نفر سارق و دو نفر مال خر افغانی هستند که به 50 فقره سرقت نیز اعتراف کردند.

وی در خصوص کشف باند سرقت وسائل داخلی خودرو نیز گفت: این باند متشکل از هفت نفر هستند که به 150 فقره نیز اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به متلاشی شدن باند تهیه اسناد جعلی نیز گفت: محدوده فعالیت این باند هفت نفره اطراف مراکز قضایی و دادگاه ها بوده و افرادیکه برای آزاد کردن احتیاج به سند داشتند را مشخص و از آنها پس از دریافت مبالغی اسناد جعلی را تحویل می دادند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: رئیس این باند یک خانوم است که مبالغی از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان را دریافت کرده است.

وی یادآور شد: همچنین یک باند قاچاق سوخت 50 هزار لیتری و پوشاک و سموم کشاورزی نیز شناسایی و متلاشی شد.  

کد خبر 2446690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha