۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۸

مقامات و شخصیت‌های آلمانی جنبش پگیدا را محکوم کردند

مقامات و شخصیت‌های آلمانی جنبش پگیدا را محکوم کردند

شماری از شخصیت ها و مقامات آلمانی با انتقاد از فعالیت های اسلام هراسانه تحرکات جنش پگیدا را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، شمار زیادی از مقامات و شخصیت های مطرح آلمان با محکوم کردن فعالیت های جنبش پگیدا خاطر نشان کردند: باید با اینگونه اقدامات برخورد قاطع و جدی شود.

"هلموت اشمیت"، "گرهارد شرودر" صدر اعظم های اسبق آلمان، تعدادی از وزیران دولت آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان، از جمله زیگمار گابریل قائم مقام صدر اعظم و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه و امو وولفگانگ شوئبله وزیر دارایی نیز در سخنان جداگانه ای تشدید فعالیت های اسلام هراسانه و بیگانه ستیز را توسط گروه تازه تاسیس پگیدا بشدت محکوم کردند.

همچنین "اولیور بیرهوف" مدیر تیم ملی فوتبال آلمان، "اولریش گریلو" رئیس اتحادیه صنعتگران، رهبران کلیساهای کاتولیک و پروتستان ها، روسای شرکت های تولیدی مانند فولکس واگن و پورشه، رئیس شرکت پست، رئیس جشنواره فیلم برلین، رئیس شورای مرکزی مسلمانان و جمعی از نمایندگان مجلس و شهرداران شهرهای مختلف آلمان نیز از جمله شخصیت هایی هستند که در سخنانی جداگانه اقدامات اسلام هراسانه و حارجی(بیگانه) ستیز پگیدا را محکوم کرده و خواستار برخورد جدی با آن شده اند.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امورخارجه آلمان نیز در این باره گفت: خشونت طلبی پگیدا نه تنها به اعتبار آلمان و اوضاع داخلی بلکه وجهه و اعتبار بین المللی ما خدشه وارد می کند.

کد خبر 2458391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha