۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۱۶

تاكيد بر جلوگيري از ساخت و ساز در اراضی کلاک لواسانات

تاكيد بر جلوگيري از ساخت و ساز در اراضی کلاک لواسانات

معاون وزير و دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري در نامه‌اي به استاندار تهران تاكيد كرد: مراجع استانی بر جلوگیری از ادامه هرگونه ساخت و ساز اراضی کلاک در منطقه لواسانات ملزم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شوراي‌ عالي شهرسازي و معماري ايران در جلسه مورخ 22 دی 93 ضمن استماع گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درباره ساخت و سازهای اراضی کلاک در منطقه لواسانات و پيرو مصوبات شورايعالی امنيت ملي براي حوزه آبخيز سدكرج و سد لتيان مورخ 25 آبان 79 و مكاتبات اخير، مقرر كرد:

1- مراجع ذیربط استانی نسبت به تکمیل مراحل تصویب استانی طرح جامع و تفصیلی لواسان حداکثر ظرف مدت یکماه اقدام و طرح را جهت بررسی در شوراي عالي به دبیرخانه شورای عالی ارسال نمایند.

2- در راستای تکلیف مشخص شده از طرف دفتر مقام معظم رهبری و دبیرخانه شواری عالی امنیت ملی، گزارشی تفصیلی درباره چرائی و چگونگی بروز این تخلف توسط دبیرخانه شورای عالی تهیه و ارسال گردد.

3- مکاتبه لازم از طرف رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری با رئیس قوه قضائیه به منظور لغو احکام صادره درباره ساخت و ساز  در این منطقه صورت گیرد.

4- مراجع استانی بر جلوگیری از ادامه هر گونه ساخت و ساز در این محدوده ملزم هستند.

5- شهرداری لواسان  از صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز در این محدوده منع مي‎شود.

6- وزارتخانه¬های جهاد کشاورزی و نیرو و سازمان حفاظت محيط زيست، نسبت به پیگیری حقوقی رعایت حریم کیفی سد لتیان و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات اقدام نمایند.

7- براساس اجراي قانون منع فروش زمينهاي فاقد كاربري مسكوني و قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغات، دستگاه هاي زيربنايي نسبت به ارائه خدمات در اين محدوده منع مي‌شوند.

کد خبر 2465164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha